Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

10دی

فقط برای امروز

 

 در خدمت بودن

«همکاری با دیگران، صرفاً آغازفعالیت خدماتی است.»

 

اکنون در بهبودی به سر میبریم. از طریق زندگی به روال برنامه، در زندگی خود قدری ثبات به دست آوردهایم. ایمان ما به نیرویی برتر رشد یافته است. بیداری روحانی فردی ما به راحتی پیشرفت میکند. پس اکنون چه کار باید انجام دهیم؟ آیا فقط آرام مینشینیم و لذت میبریم؟ البته که نه. راهی برای خدمت پیدا میکنیم.

تمایل داریم خدمت را تنها به عنوان خدمت در کمیته خدماتی یا به عهده گرفتن پستی در ساختار در نظر بگیریم، اما خدمت فراتر از این درک است. در حقیقت، میتوانیم تقریباً در هر زمینهای از زندگی فرصتهایی را برای خدمت پیدا کنیم. قطع نظر از اینکه حرفه ما چیست، شغل ما نوعی خدمت به جامعه است. کاری که در منازل خود انجام میدهیم، خدمت به خانواده است. ممکن است برای فعالیت در جامعه خود داوطلب شویم. 

فعالیتهای خدماتی ما چقدر مؤثر است! اگر درباره این مسئله تردید داریم، صرفاً میتوانیم تصور کنیم اگر هیچ کس برای خدمت به دیگران به خود زحمت نمیداد، دنیا چه وضعیتی داشت. فعالیت ما در خدمت انسانیت است. پیامی که به همراه داریم، از اتاقهای بهبودی فراتر میرود و همه کارهای ما را تحت تأثیر قرار میدهد.  

 

فقط برای امروز:  در هر کاری که انجام میدهم به دنبال موقعیتهایی برای خدمت میگردم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

تمرکز شب سال نو


هر روز  میتواند یک شروع تازه باشد؛اما شب سال نو متفاوت و خاص است.هیچ موقع دیگری از سال،مردم  دنیا به طور همزمان روی یک پدیده تمرکز نمی کنند.همانطور که ما پایان سال کهنه و شروع سال نو را به رسمیت می شناسیم ،همه کشورها و مردمشان نیز،تغییر و گذشت زمان را تایید میکنند. نارانان یک انجمن جهانی است و من از تصور اینکه میلیونها فرد در حال بهبودی،در این زمان روی اتفاقات سال گذشته تعمق میکنند و به خودشان قول می دهند که در سال جدیدبهبودی را ادامه دهند،آرامش فوقالعاده ای پیدا می کنم.من در این مرحله بهبودی نگاهی به رشد فردی خودم می اندازم .بلاخره سال گذشته از فردی درخواست کردم تا راهنمای من شود،و امسال از من خواسته شد که راهنما شوم.بدون حمایت انجمن و تمایل من برای داشتن یک ذهن باز در برنامه نارانان و اصول آن،این اتفاق نمی افتاد. به اعضای قدیمی.فکر می کنم ،آنهایی که تجربه ،نیرو وامید خود را با من در میان گذاشتند تا به من نشان دهند که می توانم تغییر کنم.وقتی صرف نظر از اینکه دیگران بهبودی را انتخاب کنند یا نه ،من شاد بودن را انتخاب می کنم،میبینم که سردرگمی ،درد وخشمم کم شده است .به تازه واردین فکر میکنم ،چون آنها به من فرصتی برای مشارکت بهبودیم می دهند .پیشرفت خود را می بینم  ومی توانم همین امید را برای آنها داشته باشم.
تفکری برای امروز:
امروزپایان سال کهنه و شروع سال نو است. من با امید برای ادامه رشد و بهبودی در انتظار سال نو هستم . از نیروی برترم متشکرم که راه را به من نشان می دهد .امروز درست در جایی هستم که قرار است باشم.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

برای من لازم بود که شوهرم هوشیاری خود را بدست بیاورد . بطوریکه می توانستیم پس از آن با خوشحالی زندگی کنیم . من نمی توانستم با چهره زشت بیماری الکلیسم که تمام جوانب روابط ما را تحت الشعاع قرار داده بود روبرو شوم و با خلائیکه در زندگیم احساس میکردم نمی توانستم مواجه شوم . اگر فقط او تغییر میکرد آینده خوش و با سعادتی می داشتم . من در الانان باید یکسری تخیلات بی اساس و رمانتیک را مبنی بر دستیابی به یک زندگی متقائد شده در اینجا و اکنون را در سر نداشته باشم . وقتی من و شوهرم از هم جدا شدیم ، تخیلاتم در هم شکست .اما با حمایت برنامه ، یاد گرفته ام که برای رشد یافتن باید با خشنودی به خودم و واقعیت زندگیم نگاه کنم . دو سال بعد، وقتی من و همسرم دوباره ازدواج کردیم . باید غفلت ها و خطاهای جدید را فرا می گرفتم . این زمان بهبودی من است . باور من از بهبودی ، به تنهایی زندگی کردن بود . من باید یاد میگرفتم که تعادلی بین مراقبت از خودم و حضور مفید برای همسرم را پیدا کنم باید یاد میگرفتم که دوباره عاشق باشم .

یاد آوری برای امروز

بهبودی همانطور که شامل فرا گرفتن می شود به همین نسبت شامل بدست فراموشی سپردن موضوعاتی نیز میشود . سلامتی من نمی تواند تنها بر اساس فراگیری "قوانین"باشد چون وقتی به درستی آنها را یاد میگیرم تغییر میکنند . با کمک نیروی برترم با قرار گرفتن در موقعیتی که امروز در آن هستم ، امنیت ،با اطمینان و سلامت را پیدا خواهم کرد . قدمهای دوازده گانه برنامه ، امروز مرا بر اساس پذیرش دنیا ، آنگونه که هست و ایمان به خدا هدایت میکند من بخاطر اینکه دنیا چگونه باید باشد ، با خود درگیر نمی شوم . و رنج نمی برم .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز


انجمن ما مدرسه بزرگی است که با داشتن اصول خودیاری با کمک کارکرد قدمها تشکیل شده است و همه‌ی ما عادتی‌ها، وابستگان و هم‌وابستگان در این مدرسه با قصد و نیت کمک به خود و یکدیگر در محیطی آرام و امن و با قلبی آکنده از عشق و دوست داشتن در صلح و آرامش به رُشد و تغییرات هم کمک می‌کنیم. امروز از شرایط دردناک و حل مسائل و رفع مشکلات تجربه کسب می‌کنم و اتفاقات قشنگ را هدیه‌ای از طرف خداوند می‌پذیرم. جهت هرآنچه که خداوند به ما ارزانی داده است شکرگزاری می‌کنم. امروز اتفاقات در زندگیم بدون توجه به ماهیت آن باعث می‌شود، تا با کمک دوستان در گروه تجربیات مهم‌تری را کسب کنم. امروز درد و شادمانی، حال خوبی و حال بدی را دوست دارم، حتی مسئله‌ی وابستگی‌های من مهمترین قسمتش باعث گردید که اتصال من به گروه و آشنایی من با خداوند عاشق و دوست داشتنی محکم‌تر ‌باشد. نزدیکی من به خداوند، باعث گردید که به خودم برسم و بیماری من باعث گردید که به همه چیزهایی برسم که حتی به آنها فکر نمی‌کردم. اکنون سرمایه‌ی من وجود بیماری وابستگی و دردهایم و خداوند مهربان هستند. در حقیقت شناختن خود در این کارکردها اصل چیزی است که به دست می‌آید.
من هیچ چیز از دست نداده‌ام!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

بزرگی در قدرت نیست بلکه در استفاده صحیح از قدرت است.

سنگ صاف کوچکی دارم که این پیام را در دو طرف آن نوشته ام: به آن سو برگردان. وقتی با مشکلی رو به رو می گردم و کاری از دستم ساخته نیست به یاد این سنگ می افتم و حل مشکل را به خدا برمی گردانم. وقتی آن را به خدا بر می گردانم و صبر می کنم او مرا در یافتن راه حل یاری می کند. وقتی با اراده شخصی خود سعی در حل مشکلی می نمایم به جز خراب تر کردن اوضاع کاری از پیش نمی برم. گاهی روبرو شدن با مشکل به این معناست که بپذیرم کاری از دستم ساخته نیست و حل آن را به خدا واگذار کنم تا یاریم نماید. به جای پنهان شدن در پشت پرده ای از دود و ندیدن مشکلات آن را به خدا می سپارم.

برای امروز، آگاهانه مشکلات را رها و آن را به سوی خداوند باز می گردانم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan