Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

11دی

فقط برای امروز

 

 هشیاری

«آنچه را در اختیار داریم، فقط می‌توانیم با هشیاری حفظ کنیم...»

 

چگونه نسبت به بهبودی خود هشیار بمانیم؟ ابتدا باید درک کنیم بیماری ما برای همیشه همراه ما خواهد بود. تفاوتی نمیکند چه مدت پاک بودهایم، زندگی ما چقدر بهتر شده است و تا چه حد شفای روحانی یافتهایم، در هر حال، ما هنوز معتاد هستیم. بیماری ما صبورانه منتظر میماند تا به محض اینکه به آن فرصت دهیم از دام رها شود. 

هشیاری دستاوردی روزانه است. تلاش میکنیم دائماً هشیار باشیم و در مقابله با مشکلات آماده باشیم. منظور این نیست که باید همیشه بیدلیل ترس داشته باشیم که اگر برای لحظهای غفلت کنیم، چیزی وحشتناک زندگی ما را تسخیر خواهد کرد؛ فقط به طور عادی احتیاط میکنیم. دعای روزانه، شرکت منظم در جلسات و لطمه نزدن به اصول روحانی به خاطر انتخاب راه آسانتر، از اقدامات هشیارانه است. در صورت لزوم، ترازنامه تهیه میکنیم، آن را هر زمان که از ما خواسته شد، با دیگران در میان میگذاریم و بهبودی خود را با احتیاط پرورش میدهیم. مهمتر از همه، هشیار میمانیم!      

تا وقتی هشیار میمانیم هر روز از اعتیاد خود تسکین موقتی پیدا میکنیم. هر روز اصول بهبودی را در تمام اعمال خود به کار میبریم و هر شب از نیروی برتر خود به خاطر یک روز پاک دیگر شکرگزاری میکنیم.

 

فقط برای امروز:  هشیار هستم و هر کاری لازم باشد برای حفظ بهبودی خود انجام میدهم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

بهبودی برای من چه معنایی دارد؟؟

آغاز هر سال زمان خوبی برای باز بینی سال گذشته است.گردانندگان جلسات معمولادر این موقع سال "عنوان بهبودی برای من چه معنایی دارد؟"را ارایه می دهند .با طرح این سوال هر کس در جلسه دعوت می شود که تجربه ،نیرو و امید شخصی اش را به همره تفکر بخصوص سال مشارکت نماید.
چیزهای زیادی برای من معنای بهبودی را می دهند.بهبودی برای من درک و پذیرش گذشته است و کشف اینکه امروز کیستم و اینکه در این لحظه چه فشارهایی مرا به اینجا آورده است.من به این درک رسیده ام که رفتارم همیشه بهترین نبوده ،زیرا به اعتیاد واکنش نشان می دادم و به این واکنش آگاهی نداشتم .می.دانم آنچه را فکر می کردم در آن شرایط بهترین است،انجام دادم.من پی برده ام که معایب و محاسنی دارم .این برای من فرایندی شده که به کشف جنبه های مخفی که باعث شده به شخص فعلی تبدیل شوم،ادامه دهم.بهبودی برای من پذیرفتن آنچه در مورد خودم پیدا کرده ام و ایجاد تغییرات ضروری در زندگیم است تا بتوانم آسوده باشم وبا خود واقعی ام در آرامش به سر ببرم .بهبودی برای من کشف ابزارهایی است که ،روز به روز به ساختن خودم کمک کند تا فرد بهتری شوم.
بهبودی برای من کار کرد دوازده قدم ،دوازده سنت و دوازده مفهوم و به کار بردن آنها در زندگی روزانه خود،خانواده ،دوستان  و محل کارم می باشد .بهبودی برای من به کار بردن آگاهانه این برنامه ساده است که من آن را نه به خاطر دیگران و نه معتاد،بلکه بخاطر خودم انجام می دهم.
بهبودی یعنی حفظ آنچه دارم ،بوسیله بخشش در کار تجربه ،نیرو امیدم.بهبودی من،هدیه من به خودم است در حالیکه هدیه من به اطرافیانم ،عملکرد من است.
تفکری برای امروز:
فهمیده ام که بهبودیم به پشتکار،حضور منظم در جلسات و خدمت به انجمن بستگی دارد.همینطور درسهایی را که از برنامه نارانان یاد گرفته ام ،بخشی از کسی که امروز هستم،شده است.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 


الانان چشم مرا به بعضی چیزهاییکه قبلا به آنها فکر نمیکردم باز کرد . فریاد زدن و به شدت در رابستن . بهترین راه مقابله با شرایط نبودند مادامیکه ممکن است با بلند کردن صدا و رفع ناراحتی گاهی هیچ آسیبی نزند . فریاد زدن میتواند یک عادت مخرب و زیان بار باشد . اگر اینگونه بود هرگز از خودم از خودم سوال نمیکردم که چطور میخواهم رفتار کنم . آیا با این رفتار آنچه را که میخواهم بدست می آورم . یا مرا تشویق میکند تا احساس خوبی در مورد خودم داشته باشم ؟ وقتیکه دیدگاه خوبی پیدا کردم . تشخیص دادم که پاسخ این سوال "نه" می باشد سر و صدا کردن ، عصبانیت و اعمال و رفتار خشونت آمیز ناتوانی مرا ثابت میکند . مرا از امید داشتن به راه حل های صلح جویانه برای مشکلاتم دور میکند . شعاری که بمن کمک میکند تا به یک موقعیت معقول فکری دست یابم این بود "آسان بگیرید" وقتی که این شعار را بطور کامل برای خودم و درونم بکار می برم . کاربرد آن برای مسائل بیرونی آسان تر میشود .

یاد آوری برای امروز

.من در جستجوی یک راه معقول برای مواجه شدن با هر چیزی هستم . این شعار میتواند منابع ارزشمندی برای آرامش یافتن در شرایط بحرانی باشد . اگر من تلاش کنم تا بدون خشم و رنج عمل کنم . به خاطر خواهم داشت که "آسان بگیرم"
من سعی خواهم کرد تا در هر واقعه ای که ممکن است باعث افزایش تنش شده و آشفتگی ببار آورد . شعار "آسان بگیرید" را بکار ببرم .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 


من در مقابل رنج‌هایی که برده‌ام، پاداش بهبودی و آرامشم را گرفته‌ام. امروز موجودیتم در گروه فقط مشکل بیماریم می‌باشد. با همین بیماری تجربیات و چیزهایی به دست آورده‌ام که از حد و انتظارم خارج است. امروز نگران چیزی نیستم. از ترس‌هایم مضطرب نشده و از آنها فرار نمی‌کنم. امروز اشتباهاتم را می‌پذیرم و سعی می‌کنم آن‌ها را جبران کنم. امروز با بهره‌ گرفتن از اصول خودیاری و آرامش درونم، می‌آموزم که چگونه با زندگی کنار آمده و با مشکلات روبه رو شوم. امروز طریقه‌ی ارتباط گذاشتن با خود و دیگران را آموخته‌ام و اینکار را بدون سوءاستفاده کردن و شدن انجام می‌دهم. امروز آموختن مهارت‌های زندگی یکی از مهمترین نیازهای شخصی من شده است، من با آموختن این مهارت‌ها توانایی روبه رو شدن با واقعیت‌های زندگی را پیدا کرده‌ام. من از خداوند به‌خاطر داشتن این همه نعمت و سعادت سپاسگزارم. خداوندا: به من بفهمان بدون تو چی خواهم شد، نشانم نده. من سال‌ها در کوره‌راه زندگی گمشده و هرگز نتوانسته‌ بودم راه نجاتی پیدا کنم. امروز برای شکرگزاری انگیزه‌های زیادی دارم. برگ برنده‌ی من در این راستا بیماری و عجز من و خدای مهربان برای گرداندن زندگی است.
دعا کردن و خواستن حق ماست!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

ابتدا به رقص درآ، سپس اندیشه کن.این قانون طبیعت است.

برای من برداشتن سه قدم اول، آغاز بهبودی بود. با برداشتن این سه قدم دو چیز برداشت کردم: اول این که من نمی توانم، او می تواند و اجازه دهم او وارد عمل شود. دوم این که قدم اول توصیف مشکل است. قدم دوم راه حل و قدم سوم راه برون رفت از مشکل. ممکن است بعضی از ما بگوییم طبق یک قاعده کلی در قدم سوم همه چیز را به نیروی برتر می سپاریم تا او تغییرات را به انجام رساند. اما لازم است آگاه باشم که قدم سوم یک قدم عملی نیست بلکه قدمی است که در آن فقط تصمیم می گیرم تا همه چیز را به نیروی برتر بسپارم و معمولا تا تصمیمی اتخاذ نگردد عملی به دنبال نخواهد آمد. بارها و بارها به خود گفته ام که کارها را سخت نگیرم. قدم ها اصول روحانی ساده ای هستند که می توانند سختی های زندگی را آسان کنند. سردرگمی و توجیه و بهانه بزرگترین دشمنان زندگی من هستند و صداقت، روشن بینی و تمایل بهترین دوستان من. سه قدم اول را دروازه ای به سوی بهبودی می دانم و آن را با توضیحات بی مورد برای خود سخت و پیچیده نمی کنم. من با تمام جدیت و پشتکار از این دروازه عبور می کنم و در آن سوی دروازه، حرکت در مسیر بهبودی را با برداشتن قدم های چهارم تا دوازدهم ادامه می دهم.

برای امروز، بر روی حقایق ساده متمرکز خواهم شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan