Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

9دی

فقط برای امروز

 

عمل و دعا

«...رشد، نتیجه آرزو کردن نیست، بلکه نتیجه عمل و دعاست.»

 

گاهی اوقات به نظر میرسد بهبودی ما خیلی آهسته پیش میرود. با قدمها در کشمکش هستیم؛ با مشکلات تکراری دسته و پنجه نرم میکنیم؛ هر روز تحت تأثیر احساسات ناراحتکننده یکنواخت، سخت کار میکنیم. آرزو میکنیم که بهبودی قدری سریعتر پیش رود تا بتوانیم قدری آرامش پیدا کنیم! 

آرزو کردن در بهبودی مؤثر نیست؛ این برنامه سحرآمیز نیست. اگر آرزوها اعتیاد را درمان میکرد، همه ما از مدتها پیش خوب شده بودیم! آنچه قطعاً در دوران بهبودی به ما آرامش میدهد، عمل و دعاست.

معتادان گمنام برای بسیاری از معتادان مؤثر بوده است، زیرا برنامهای به دقت طرحریزی شده برای عمل و دعاست. اعمالی که در هر یک از قدمها انجام میدهیم، بهبودی بیشتر و بیشتری را در هر یک از زمینههای زندگی ما به ارمغان میآورد. دعا ارتباط ما را با نیروی برتر خود حفظ میکند. عمل و دعا در کنار هم ما را در دوران بهبودی آبدیده میسازد.

 

فقط برای امروز:  بهبودی من آنقدر گرانبهاست که نمیتوان آن را آرزو کرد. امروز روز خوبی برای عمل و دعاست.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

تمرین برنامه

من مشتاق جلسه بعدی نارانان هستم.پر انرژی و سر حالم.جلسات نارانان مکان های خاصی هستند که در آنجا می توانم وضعیت خود را با افرادی که رنج و در ماندگی مشابهی را تجربه می کنند در میان بگذارم.اغلب خانواده و دوستان ما این احساسات را درک نمی کنند.مهمتر از همه ،من برای شنیدن تجربه ،نیرو و امید خانواده نارانان می آیم.اینجا مکان امنی است که در آن به خاطر کارها و واکنش  هایم ،قضاوت نمیشوم.مکانی است که می توانم با سرعت متناسب خودم رشد کنم،حد ومرزهای خودم را بگذارم و نیروی برتری که درک میکنم،مرا هدایت کند تا برنامه خودم را کار کنم.
بدون برنامه دوازده قدمی نارانان ،نمی توانستم معتاد زندگیم را درک کنم.یاد میگیرم با عشق و همدردی قطع وابستگی کنم.وقتی اقرارمی کنم عاجزم و از تلاش برای تغییر عزیز معتادم دست بر می دارم ،می توانم با استفاده از قدم های دوازده گانه و اصول برنامه ،با سختیهایی که سر راهم قرار می گیرد،روبه رو شوم. برای نیرو و شهامت تازه ای پیدا کردم ،سپاسگزارم .نارانان راه جدیدی برای فکر وزندگی کردن به من آموخته است.

تفکری برای امروز:
هر کجا که برنامه نارانان را تمرین می کنم،آنجا مکانی برای رشد ویاد گیری من است.در پایان هر جلسه نسبت به زمانی که وارد آن شدم احساس بهتری دارم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

هنگامیکه تازه به الانان وارد شدم به من پیشنهاد شد که چیزهایی در مورد الکلیسم یاد بگییرم . من حریصانه همه موضوعات را میخواندم . همانطور که میخواندم شروع به تجزیه و تحلیل هر چیزی کردم . آیا الانان یک فلسفه بود یا یک نظام فلسفی بود ؟ نتیجه معقول ایمان داشتن به یک نیروی برتر از خودم چه بود؟ چه نوقع الکلی قصد بیداری معنوی را دارد ؟ این پرسشها و پرسشهایی از این قبیل ذهن مرا مشغول کردند اما در بهتر شدنم به من کمک نکردند . در نهایت به رفتن به جلسات ادامه دادم و قدمها و سنت های دوازده گانه را بارها و بارها خواندم و تجدید نظر کردم . به تدریج شروع به درک آن کردم . وقتی که تجزیه . تحلیل و تفسیر هر چیزی را متوقف کردم . زندگی کردن با اصول را شروع کردم در واقع آنها را در هر مرحله از زندگیم بکار می بردم . برنامه الانان ناگهان باعث درک کردن من شد و من شروع به تغییر کردن نمودم .


یاد آوری برای امروز

آیا تجزیه و تحلیل کردن هر موقعیتی در زندگیم نتائج مفیدی در بر خواهد داشت . یا تلاشی برای کنترل کردن چیزهای غیر قابل کنترل است ؟ آیا فهرستی تهیه کنم یا از کاهایی که نیاز به مشغولیت فکری دارد اجتناب کنم ؟ شنیده ام که آگاهی داشتن قدرت است اما گاهی اوقات تلاش من برای آگاهی یافتن ممکن است تلاش برای قدرتی باشد که من در آن ناتوان هستم . در عوض میتوانم قدم اول را فرا گیرم . "زندگی تنها با نگاهی به گذشته قابل درک و فهم است . اما باید به پیشروی زندگی کرد .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

درد عاطفی نشأت گرفته از کمبودهای عاطفی و خلأهای دوران کودکی است و یا علت درد وجدان داشتن نواقص شخصیتی و یا کهبودهای اخلاقی می‌باشد. برای رفع آن نیاز به تغییرات شخصیتی و رُشد هویتی و اخلاقی است. هر چند کسی تمایل ندارد درد بکشد، ولی درد کشیدن در مرحله‌ی خودسازی و خودشناسی یک نعمت است. امروز وقتی بدون ترس با دردهایم روبه رو می‌شوم، قادر هستم آن را شناسایی و پیدا کرده و برای رسیدن به آرامش درونی، در صدد پیدا کردن راهی هستم که دردهایم را آرام‌تر کنم. امروز توانایی دارم به لطف خداوند درد فیزیکی و عاطفی خودم را تحمل کنم و برای برطرف شدن آن‌ها با دعا کردن از خداوند کمک بخواهم. آیا هنوز هم به دنبال مسکنی برای آرام کردن دردهایم هستم؟ امروز حساسیت‌هایم را کمتر کرده و به درد به صورت یک واقعیت مسلم نگاه می‌کنم. زندگی بدون درد نیاز به آرامش و تسکین ندارد. شکم سیر هم نیاز به غذا ندارد. کسانی نیاز به آرامش و تسکین دارند که در زندگی‌شان درد کشیده و نتیجه‌ی آن را امروز احساس می‌کنند. امروز از درگاه خداوند ملتمسانه تقاضا دارم که بتوانم توانایی‌هایم را بیشتر روی دعا و مراقبه قرار دهم.
زندگی بدون درد، خواب بدون بیداری است!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

بعد از تمام شکست ها، شروع های ناموفق و همه سعی و تلاش ها، عاقبت جرقه های امید زده شد.

"فقط برای امروز" تمام چیزی بود که به آن نیاز داشتم. طی سال ها در تلاش برای قطع مصرف نیکوتین ناموفق بودم. وقتی با جلسات نیکوتینی های گمنام آشنا شدم امید اندکی به موفقیت برای قطع مصرف داشتم. همین امید اندک اکنون بیش از هفت سال است که موثر واقع گردیده است. اکنون رها از نیکوتین زندگی می کنم و بابت آن شکرگزارم. هر روز صبح با گفتن: خدایا از این که یک روز دیگر را با تو شروع می کنم سپاسگزارم روز را شروع و شبها قبل از خواب با گفتن: از این که یک روز دیگر با تو همراه بودم شکرگزارم روز را به پایان می رسانم و اعتیادم را به او می سپارم. در ابتدا،لازم بود رنج ناشی از قطع مصرف و وسوسه را که گاهی واقعا شدید بود بپذیرم. من بر این باور بودم که اعتیادم را به خدا واگذار کنم و آن را پس نگیرم.

برای امروز، بر لحظه اکنون فکر می کنم و شکرگزار نعمت ها خواهم بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan