Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

17دی

فقط برای امروز

 

 "بهبودی"17                                 دی

«معتادان گمنام برنامهای را برای بهبودی به معتادان ارائه میدهد که چیزی فراتر از زندگی بدون مصرف مواد مخدر است. نه تنها این شیوه زندگی بهتر از جهنمی است که در آن زندگی میکردیم، بلکه از هر نوع زندگی که تا به حال شناختهایم نیز بهتر است.»

کتاب پایه

v

تعداد معدودی از ما به "باز یافتن" آنچه قبل از شروع به مصرف مواد داشتیم، علاقمندیم. بسیاری از ما از سوءاستفادههای فیزیکی، جنسی و عاطفی به شدت در عذاب بودیم. نشئه شدن و نشئه ماندن تنها روش ممکن برای چیره شدن بر این سوءاستفادهها به نظر میرسید. سایر افراد نیز قبل از اینکه از اعتیاد رهایی یابند، به شکلی کمتر قابل توجه ولی به همان اندازه دردناک رنج میبردند. ما جهت و هدف نداشتیم. از نظر روحانی تهی بودیم. احساس انزوا میکردیم و قادر به همدردی با دیگران نبودیم. هیچ یک از چیزهایی را که به زندگی احساس و ارزش میدهد در اختیار نداشتیم. بیهوده مواد مصرف میکردیم تا خلأ درونی خود را پر کنیم. اکثر ما نمیخواستیم آنچه قبلاً داشتیم را "باز یابیم".    

در نهایت، بهبودی ما در NA چیز تازهای است: فرصتی برای زندگی جدید. ابزاری در اختیار ما گذاشته شده که میتوانیم مصیبت را از زندگی خود رفع کنیم. در راه پیشروی همراه با شهامت در مسیری جدید، از حمایت برخورداریم و هدیه ارتباط آگاهانه با نیرویی برتر از خود به ما اعطاء شده است که برای ما قدرت و جهت درونی که در گذشته به شدت به آن نیاز داشتیم، فراهم میکند.  

بهبودی یافتن؟ بله، به هر روشی. زندگی کاملاً جدیدی را باز مییابیم که از هر چیزی که تا به حال خیال میکردیم نیز بهتر است. سپاسگزاریم.

v

فقط برای امروز:  بهبودی پیدا کردهام، چیزی که هرگز تصور نمیکردم: زندگی یک معتاد در حال بهبودی. نیروی برتر، از تو متشکرم، به اندازهای که جملات از بیان آن قاصرند.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

درلحظه

زندگی کردن در لحظه ابزارشگفت انگیزی است که من در نارانان به دست آوردم.
من روی امروز،هر روز ،هر ساعت و هر لحظه تمرکز می کنم .وقتی از نگرانی در مورد آینده ای که هنوز اتفاق نیفتاده و گذشته ای که هرگز نمی توانم تغییر دهم ،دست بر می دارم ،تسکین و آرامش فوق العاده ای پیدا می کنم.
من یاد می گیرم که ماندن در زمان حال دقیقا  تنها چیزی است که نیاز دارم انجام دهم.امروز و در این لحظه لازم نیست که تمامی مشکلاتم را حل کنم و یا از همه اطرافیانم مراقبت کنم.لازم نیست تصمیم هایی بگیرم که شاید مرا  مادام العمرتحت تاثیر قرار دهد .از وقتی که در لحظه زندگی می کنم ابتدا از خود مراقبت کرده  ولحظه به لحظه به آرامش دست می یابم.بدون پیش بینی آینده هر بار یک قدم برای زندگی بر می دارم اما به ندای درونم گوش می دهم که از من می پرسد،"آیا  ا کنون این به صلاحم است؟ "
تفکری برای امرزو:
امروز زندگیم را در لحظه خواهم گذراند .روی هر لحظه و هر ساعت تمرکز می کنم .خودم را در الویت قرار داده  و از خودم مراقبت خواهم کرد و هم چنین در مورد افکار وتصمیم هایم احتیاط می کنم .هر لحظه برایم با ارزش خواهد بود.زیرا این تنها چیزی است که به آن شک ندارم.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 


اخیرا بمن یاد آوری شد که من مسئول تمام کارهای عالم نیستم . انتقالی غیر منتظره ای در شغلم باعث شد که به شهر دیگری منتقل شوم . و فقط یک هفته فرصت داشتم که مکانی برای زندگی خانواده ام پیدا کنم . پس از سه روز ناموفق ..عصبانی و ناراحت شدم . آنقدر به جلسات الانان رفته بودم تا درک کنم که به آمدن یک جلسه نیاز داشتم . گوش دادن به مشارکت دیگران در مورد مراقبت کردن از وظایفمان و توکل کردن به یک نیروی برتر به من یادآور شدند که فقط میتوانیم بهترین کار مربوط به خودم را انجام دهم . من میتوانستم نهایت تلاشم را انجام دهم . اما نمی توانستم یک خانه را پدید آورم "باید رها کرده و به خداوند می سپردم" یک روز پس از جستجو کردنم ، مکانی مطلوب برای زندگی پیدا کردم . تقلا کردن و نگران بودن برای حل مشکلاتم به من کمک نکردند . سرانجام سهم خودم و توکل کردن به نیروی برترم برای بقیه کارها به من کمک کردند .

یاد آوری برای امروزم

آنچه که من نمی توانم انجام دهم ، نیروی برترم می تواند . وقتی که "رها می کنم و به خدا می سپارم" از ریسک کردن و خطا کردن رها هستم . من میدانم که در قبال مسائل زیادی عاجز و ناتوان هستم . امروز میتوانم با دانستن اینکه من قدرت از بین بردن خواست خدا را ندارم ، به آرامش برسم .
" برای غمهای بزرگ زندگی شهامت داشته باش و در قبال غم های کوچک صبور باش و هنگامیکه جدی و با نهایت سعی و تلاش امور روزانه ات را به انجام می رسانی ، در آرامش بخواب ، خداوند بیدار است .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 


امروز برای رها شدن از احساس دردناک بی‌قابلیتی و بی‌لیاقتی که با سرزنش و ملامت شدنم توسط والدین و دیگران به من تحمیل شده است و فرار از زیر بار سؤالات دیگران، به نقاط ضعف و کمبودهای دیگران حمله می‌کردم. به نظرم این کار ساده که استاد اجرا کردنش بودم، دو حسن داشت، اوّل این که با آوردن شریک بگویم که دیگران هم ضعف دارند. دوم این که فرصت ایرادگیری و سؤال کردن را از آن‌ها بگیرم. ولی مشکلات هم چنان باقی بود و مسائل حل نمی‌شد، چون این احساس بی‌ارزشی درونی و ماندگار بود و من را اسیر خود کرده و تحت تأثیر آن هستم. امروز می‌خواهم با اجرای اصول خودیاری در برنامه، بینش قدیمی‌ام را رها کرده و انرژی خود را صرف بازنگری و رفع نواقص شخصیتی خود کنم. امروز تلاش می‌کنم که قابلیت‌های خود را شناخته و از خداوند بخواهم، که مرا در جایگزین کردن صفات خوب و فضیلت‌هایم، به جای صفات بد و ناشایست یاری کند. امروز وابستگی‌های ناسالم من نشان از اختلالات روحی و روانی و فکری و رفتاری من بوده است. من نیاز دارم که دست از طریق و شیوه‌ی افکار و رفتارهای ناسالم بکشم. خداوندا: مرا در کسب اصول برنامه یاری بده!
شهامت من در امروز ارزش من است!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

در زندگی دو هدف وجود دارد: اول آنچه را می خواهی به دست آوری، دوم از آن لذت ببری.

وقتی می بینم کسی با مصرف نیکوتین به خود آسیب می رساند موجی از افکار و احساسات وجودم را در بر می گیرد. باید اقرار کنم یکی از آنها مصرف نیکوتین است. جلسات مکان امن و ثمر بخشی است که می توانیم در آنجا درباره این چیزها مشارکت کنم. وقتی در پایان جلسه به یکی از دوستان گفتم که از بوی سیگار خوشم می آید پاسخ داد: ما از طریق گفتن و باور کردن کلمات مستقیما آن را بر ضمیر ناخودآگاه خود ثبت می کنیم و همان چیز در زندگی مان رخ می دهد. پس بنابراین لازم است بگوییم: ممکن است از بوی سیگار خوشم بیاید اما دیگر مجبور به مصرف آن نیستم. وقتی کسی در نزدیکم مصرف می کند احساس خشم و حسادت می کنم. وقتی در این مورد با راهنمایم مشارکت کردم پاسخ داد: اگر اکنون جای او بودی چه احساسی داشتی؟ وقتی خود را جای مصرف کننده ای قرار می دهم متوجه می شوم نیاز به ترحم و کمک دارد. فرد مصرف کننده هرچند ممکن است به ظاهر شیک و بدون مشکل به نظر برسد اما از درون اینگونه نیست. این روزها برخلاف سابق به جای توجه به ظاهر و بیرون خود و دیگران به درون می پردازم. طی بیست سال مصرف نیکوتین تصور می کردم قادر به قطع مصرف نیستم.

برای امروز، اگر احساس ناراحتی کردم باشکرگزاری به خاطر عشق و حمایت گروه و نیروی برتر،

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan