Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

12دی

فقط برای امروز

 

نفس عمیقی بکش و با خداوند صحبت کن

«گاهی اوقات وقتی دعا میکنیم، اتفاق جالب توجهی رخ میدهد:  وسایل، روشها و انرژی لازم برای انجام امور بیشتر از توان خود را به دست میآوریم.»

گاهی اوقات سازگاری با ناملایمات و نومیدیهای کوچک زندگی، دشوارترین مهارتی است که باید در بهبودی یاد بگیریم. هر روز با ناراحتیهای کوچکی روبرو میشویم. از باز کردن بند کفش بچهها گرفته تا ایستادن در صف بازار، روزهای زندگی ما پر از مشکلات کوچکی است که باید تا حدی با آنها کنار بیاییم. 

اگر مراقب نباشیم، ممکن است با زورگویی یا دندان قروچه کردن سعی در رفع این مشکلات داشته باشیم و با سختگیری درباره اینکه چگونه باید آنها را برطرف کنیم، خود را سرزنش کنیم. این رفتارها نمونههایی از برخورد ضعیف است، ولی حتی اگر اوضاع ما این قدر هم وخیم نباشد، احتمال بهتر شدن وجود دارد.   

هر بار که زندگی، ما را با مانع کوچکی در برنامههای روزانه روبرو میسازد، کافیست نفس عمیقی بکشیم و با خداوندی که درک میکنیم، صحبت کنیم. با علم به اینکه میتوانیم از آن نیرو صبر، تحمل یا هر آنچه میخواهیم دریافت کنیم، با مشکلات بهتر برخورد میکنیم و اغلب اوقات لبخند میزنیم. 

 

فقط برای امروز:  هر گاه که احساس درماندگی میکنم، نفس عمیقی میکشم و با خداوند خود صحبت میکنم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

پذیرفتم که عاجزم

بهبودی من از وقتی آغاز شد که قدم های یک تا سه را کار کردم.پذیرفتم که نه تنها در مقابل معتاد زندگیم ،بلکه در برابر تمام اتفاقات عاجز هستم .با ذهنی باز آماده در یافت پیام ها ،کمک وحمایتی که برنامه می توانست به طور معجزه آسا به من بدهد ،به نارانان آمدم .ذهنم را در جهت یک روش سالم ترتفکر تغییر دهم..
واکنش من به اعتیاد زندگیم را غیر قابل کنترل کرده بود.در این جلسات یاد گرفتم که اگر بخواهم سعی کنم معتاد و کارهایش را کنترل کنم دچار بحران و سردر گمی می شوم.می فهمم که نمونه های خود تخریبی که من دارم ،درطول سالها گسترش یافته اند و درک می کنم که لازم است آنها را تغییر دهم.هم,چنین می دانم که کارهایم عواقبی دارند.من عادت دارم بی نظمی ها را سامان بدهم و سعی کنم که تمام مشکلات معتاد را بر طرف نمایم .به این ترتیب او از عواقب کارش رنج نمی برد و من هم نگران نخواهم بود.
سه قدم اول قدم های درک هستند.با کار کرد این قدم ها از آنچه بوده ام آگاه شدم.به تدریج فهمیدم که اگر این سفر را انتخاب کنم راه بهتری وجود خواهد داشت .قدم اول اجازه تغییر را به من می دهد.از دانستن اینکه من یک خدا نیستم!چه بار سنگینی از دوشم بر داشته شد_چه تسکینی!من نمی توانم همه را درست کنم.نمی توانم کسی را وادارکنم مثل من باشد.هرچند هنوزهم می خواهم سعی کنم.غرایز طبیعی من همیشه باعث نمی شوند از تلاش به روش خودم دست بردارم .قدم ها به من یاد آوری میکند که می توانم تغییر کنم.
تفکری برای امروز
زمانی که وسوسه می شوم در مشکلات دیگران دخالت کنم،اجازه می دهم سه قدم اول.با من صحبت کند.من معتقدم هر زمان کمک می خواهم،یعنی سلامت عقل من باز گشته است.امروز تسلیم می شوم و با رها کردن روش های قدیمی.،نیروی واقعی ام را پیدا می کنم.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

به گفته یکی از بزرگان "حقیقت راجستجو نکن" فقط برای پروراندن عقاید و نظریات درنگ کن ". در مورد من ، توقف برای پروراندن عقاید بخشی از قدم دهم می باشد . بیشتر آنچه را که من در زندگی اشتباه می بینم در ارتباط با عقایدم می باشد _ چرا که آن تعصب، خود بینی و یک دیدگاه حق با جانب نسبت به خودم است . برای مثال من همواره اصرار دارم که از نحوه صحیح انجام هر کاری آگاهی دارم . و بقیه آنقدر کوته نظر هستند که نمی توانند حقیقت را تشخیص دهند . واقعیت ، خطا و اشتباه مرا اثبات میکند . من همچنین به ایده هایی رجوع میکنم که احساسات اصولی و حتی مطلوب مرا نادیده میگیرند . این نیز اشتباه است . و به گونه ای عمل میکنم که فکر میکنم بدون توکل به نیروی برترم میتوانم زندگی کنم ، اشتباه مجدد . من از قدم دهم بخاطر یاد آوری ضرورت تهیه یک ترازنامه شخصی و تصحیح آن سپاسگزار هستم ، بخصوص در مواقعی که تمایل به تکرار اشتباهاتم دارم .

یاد آوری امروز

تغییر دادن طرز تفکر در زندگی آسان نیست ، حتی وقتیکه مطمئن هستم که میخواهم تغییر کنم . قدم دهم مرا از لغزیدن به تفکرات و اشتباهات گذشته آگاه می سازد . وقتی که دچار لغزشی میشوم نباید نسبت به خودم بدرفتاری کنم . چرا که هرگز به من کمک نمیکند . هنگامی که من اشتباهاتی میکنم با پذیرفتن آن بدونمعطلی ، آنچه را که برای تغییر یافتن میتوانم انجام دهم ، انجام میدهم . نباید مدت زیادی بار خطاها و رنجش ها را بدوش کشید چرا که در طول مدت سنگین تر و قویتر می شوند هر روز و هر لحظه جدید میتواند فرصتی برای آگاهی ، یک شروع دوباره ، تازه شدن و رهایی باشد "


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز


امروز در دعای سحرم در مقام خالقم زانو زده و از او به خاطر زنده ماندنم سپاسگزاری می‌کنم، او را سپاس می‌گویم که مرا با فشارهای بیماریم تنها نمی‌گذارد. با فروتنی از او می‌خواهم که مرا در رفع نواقصم یاری دهد. از او تقاضا مر‌کنم که مرا با فضیلت‌های خودم آشنا کند و به من جرأت جایگزینی فضیلت‌هایم را با نواقصم بدهد. می‌دانم تنها کسی که توانایی کمک به من را دارد خداوند مهربان است. در مقابلش سجده کرده می‌گویم، عزیزا: آن چه تو هستی من نیستم. تو قوی و با صلابت هستی، ولی من ضعیف و کوچک. تو خدای آسمان و زمینی و من قطره‌ای از اقیانوس و یک بشر هستم. تو بی‌عیب و سالمی و من پُرنقص و بیمار و عاجز از گرداندن زندگی. تو یاری رسان به دردمندان و من هستی، من مددجو و دردمند، به دنبال تسکین. تو می‌دانی و می‌توانی چه بکنی و من نمی‌دانم و نمی‌توانم و نمی‌فهمم. تو خواهان و مشتاق منی و من نیازمند به تو. تو پُر مهر و عاشق، من ناتوان ولی مدعی عاشق و وابسته به تو. عزیزا: بی‌تو درد هجران و ترسی دارم که مپرس. محبوبم، دل بی‌قرار است و وصف وصلت دل و دین مرا برده، تو در منی و من در تو. تو پاکی‌و من ناپاک و آلوده، تو بی‌نیازی و من دنیای نیازم من به تو محتاجم و تو بی‌نیاز
عزیزم، من تو را دارم تو چه کسی را داری؟
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

کافی نیست فقط بگویی به اندازه کافی برای زندگی کردن و حمایت خانواده درآمد دارم، کارم را خوب انجام می دهم یا پدر و همسر خوبی هستم. همیشه هر جا که هستی در پی انجام عملی نیک باش... تا به یاد داشته باشی که دنیایی که در آن زندگی می کنی تنها متعلق به تو نیست. برادرانت نیز در آن سهیم هستند.زمانی که این نقل قول را خواندم متوجه شدم که در مورد دوازده قدم صدق می کند. ما برای کمک به یکدیگر به این برنامه آمدیم، با یکدیگر ملاقات کردیم، تجربیات خود را به مشارکت گذاشتیم، از تشویق و حمایت متقابل برخوردار شدیم، تغییر کردیم و در حال بهبود هستیم. توانایی بخشش و تلاش روزافزون برای یاری رسانی به دیگران نعمت بزرگیست که نه تنها ما را از اعتیاد فعال خود رهانیده بلکه جهانی را نیز در مسیر دگرگونی قرار داده. هر تغییر درونی و بیرونی ما مانند موج به تمام دنیای اطراف ما سرایت می کند.

خداوندا، برای امروز یاریم کن تا به یاد داشته باشم که عمل امروزم نتیجه فردا را به بار خواهد آورد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan