Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

20دی

فقط برای امروز

 

سپاسگزاری

«از اینکه به باور رسیدهام، سپاسگزارم.»

جزوه در انزوا

v

اعتقاد به نیرویی برتر در شرایط سخت تغییر ایجاد میکند! وقتی در بهبودی اوضاع به کام ما پیش نمیرود، ممکن است راهنما در تهیه "فهرست سپاسگزاری" به ما راهکار دهد. وقتی این فهرست را تهیه میکنیم، باید ایمان خود به نیرویی برتر را در آن لحاظ کنیم. یکی از بزرگترین هدایایی که از قدمهای دوازدهگانه دریافت میکنیم، ایمان ما به خداوندی است که درک میکنیم.

قدمهای دوازدهگانه ما را به آرامی به سوی بیداری روحانی هدایت میکنند. درست همان طور که اعتیاد ما پیشروی میکرد، زندگی روحانی ما نیز در طول انجام برنامه معتادان گمنام پیشرفت میکند. این قدمها، مسیر ما به سوی برقراری رابطه با خداوندی است که درک میکنیم.

آیا از عمیقتر شدن رابطه خود با خداوند سپاسگزاریم؟ آیا به یاد داریم که از خداوند به خاطر هر روز پاکی سپاسگزاری کنیم؟ آیا به خاطر داریم که صرف نظر از عمق نومیدی و شادی، خداوندی که درک میکنیم با ماست؟

بهبودی هدیهای است که گاهی آن را مسلم فرض میکنیم. هر روزی که پاک میمانیم، میتوانیم از مراقبت نیروی برتر خود بهرهمند شویم.

v

فقط برای امروز: از برقراری رابطه با نیرویی برتر که از من محافظت میکند، سپاسگزارم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

کنترل

وقتی به خاطر دخترم وارد بیمارستان شدم ،به من گفت که بیماری مقاربتی دارد.اگر من قدیمی بود برایش موعظه می کرد و خرد می شد.اما من جدید،که از جلسات نارانان نیرو گرفته بود،شعار "زندگی م کن و بگذار زندگی کنند"را به خاطر آورد،و سپس توانستم بدون قضاوت ،کنترل یا انتقاد یاریش کنم.روزهای بعد چهره دیگری از دخترم دیدم که شش ماه قبل چون اسیر احساساتم بودم ،نمی دیدم اورا خشمگین و خواهان چیزهایی می دیدم که انگار طلبکار.بود.بد دهن ،سواستفاده گر و زندگی کردن با اوسخت بود.
من هم مثل معتاد نیاز به کمک داشتم.به همین دلیل به این جلسات آمدم.قبل از برنامه سعی می کردم دخترم را کنترل کنم.اکنون می فهمم که او مرا کنترل می کرد.نارانان به من نشان داداین روش نا سالم ،مخرب ومحکوم به شکست است.فهمیدم اگر بگذارم معتاد مرا کنترل کند همان طور که خودش را نابود می کند مرا هم نابود خواهد کرد.اینک می دانم نه می توانم معتاد را کنترل کنم ونه او را تغییر بدهم .مجبور نیستم غمگین باشم .من باید به وظیفه خودم فکر کنم و به زندگی خودم برسم.
تفکری برای امروز:
درک قدم یک فقط به این معنی نیست که زندگی آسان خواهد شد.گر چه کنار آمدن با زندگی براین آسان تر می شود  .با وجود اینکه تنش ها می آیند و می روند ولی دیگر باعث بیماری من نمیشوند.در حالیکه استرس هنوز وجود دارد اما فلج کننده نیست.درخشش نوری را میبینم که فکر می کردم آن را از دست داده ام.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 


وقتی بالاخره شهامت صحبت کردن در جلسات الانان را پیدا کردم ، مشارکت من به مشکلاتی محدود میشد که قبلا آنها را حل کرده بودم. من احساسات واقعی را با گفتن داستانهای خنده دار در مورد خودم و الکلی پنهان میکردم . چون به هیچکس اعتماد کافی نداشتم . تا اجازه دهم شاهد تلاش و درد من باشد . برای مواجه شدن با آن با خودم اوقات سختی داشتم ، اما بنظر نمی رسید که بهتر شده باشم . فقط هنگامیکه توانستم این لودگی ها را متوقف کرده و قصورات خود را بپذیرم و به کمبودهایم اقرار کنم ، لذت بردن از رشد معنوی عنوان شده در قدمهای دوازده گانه برایم آغاز شد . تناقض در صداقت با خود چیزیست که برای رفع آن نیازمند کمک دیگران هستم . من نیازمند حمایت آنها برای آشکار کردن احساسات و انگیزه هایم هستم . و اینکه ببینم دیگران از انجام این ریسک بزرگ بهره برده اند .

یاد آوری امروز

در محیط پیرامون الکلی من دلایلی خوبی برای پنهان کردن احساسات ..ایجادشرایط بحرانی ..کار زیاد و افراطی و تمرکز بر روی هر چیزی جز خودمرا داشتم . امروز عقیده دیگری دارم . امروز میتوانم به آنچه قلبم سعی میکند بگوید گوش فرا دهم و میتوانم دنبال فرد مورد اعتمادی بگردم . تا مشکلم را با او در میان بگذارم ممکن است موقعیتی که در آن هستم ، ریسک بزرگی باشد ، اما صادقانه صحبت کردن در مورد شرایط کلید بهبودی ست .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 


هرروز احساس خجالت و شرمساری، ترس، گناه، بی‌ارزشی و حقارت در وجود همه‌ی وابستگان به صورت باورهای غلطی که به ذهنمان فرو کرده‌اند وجود دارد. البته همه‌ی ما ترس‌هایمان را از دیگران مخفی می‌کنیم ولی در موقع خواب و خلوت با آن درگیر هستیم. این ترس و هراس در مقطعی در ما احساس خجالت و شرمندگی و نهایتاً گناه را تقویت می‌کند. زندگی کردن در این نوع احساسات، زندگی کردن در تاریکی و سیاهی و هیچ پناهی به جز وابستگی به چیزی و یا شخصی از روی اجبار نبود. شاید درد دل‌های شبانه‌ی من تنها، من بدبخت، من قربانی، من به کسی و یا جایی تعلق ندارم، من کسی را ندارم، من دوست‌داشتنی نیستم. هنوز هم باعث دردسرم شوند. امّا امروز با دعا و مراقبه کردن سعی دارم فقط برای امروز، از خود بیگانگی دیگر جایگاهی در افکار من نداشته باشد. من دارای زندگی جدیدم، دوستان جدیدی دارم، خود جدیدی را پیدا کرده‌ام. خداوندا: تو را به خاطر پذیرش خودم ستایش می‌کنم. تورا به خاطر یافتن خود واقعی‌ام سپاسگزارم، تورا به‌خاطر یافتن کودک درونم می‌پرستم. حداوندا: مرا یاری کن که با این موجود تازه یافته‌ام کنار آمده و به درستی و در درستی و بهبودی زندگی کنم.
ارزش‌های معنوی قیمت ندارد!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

مجبور نیستی هر چه را فکر می کنی باور کنی.

   با وجود اینکه دارای تصورات خلاق هستم اما قطع مصرف نیکوتین هرگز در تصوراتم نمی گنجید. در هر تجربه می آموزم که ذهن خود را بر روی احتمالات باز بگذارم. آموخته ام فقط با بسنده کردن به رؤیا پروری نمی توان به چیزی دست یافت بلکه لازم است برای بدست آوردن آن حرکت کرد. روزهای اولیه قطع مصرف هر شب خواب لغزش می دیدم و وقتی از آن در جلسه مشارکت کردم متوجه شدم برای اکثر اعضا هم همینطور بوده. بعد از مشارکت باز هم خواب لغزش می دیدم اما در یکی از خواب ها به آن پاسخ مثبت ندادم. این رویاها،اگر چه ناخودآگاهند اما همان وسوسه های مصرف نیکوتین هستند و روزی به کلی از میان خواهد رفت. من آماده ام تا با پیشرفت در بهبودی از طریق تماس های تلفنی، شرکت مرتب در جلسات، مطالعه نشریات و خدمت با بیماری اعتیاد رو به رو شوم.

برای امروز، با خود مهربان خواهم بود و اجازه می دهم رویاها و تخیلاتم مرا در مسیر بهبودی پیش ببرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan