Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

22دی

فقط برای امروز

 

 22 دی                           بیداریهای روحانی

حاصل از کارکرد این قدمها...»

قدم دوازدهم

v

«از کجا بدانم که بیداری روحانی را تجربه کردهام؟» در مورد بسیاری از ما بیداری روحانی به تدریج حاصل میشود. شاید اولین آگاهی روحانی ما به سادگی قدرشناسی جدیدی از زندگی باشد. شاید روزی متوجه صدای پرندگان آوازخوان در صبحدم شویم. زیبایی ساده یک گل شاید به ما یادآوری کند که وجود نیرویی برتر از ما در زندگی مؤثر است. 

اغلب اوقات بیداری روحانی با گذشت زمان تقویت میشود. صرفاً از طریق زندگی بر اساس عقاید شخصی میتوانیم برای دستیابی به بیداری روحانی بیشتر تلاش کنیم. میتوانیم تلاشهای خود را ادامه دهیم تا ارتباط آگاهانه خود را از طریق دعا و مراقبه روزانه بهبود بخشیم. میتوانیم راهنمایی مورد نیاز خود را از درون بشنویم. میتوانیم از معتادان دیگر درباره تجربیاتشان از روحانیت بپرسیم. میتوانیم وقت خود را به سپاسگزاری از دنیای اطرافمان اختصاص دهیم.

v

فقط برای امروز:  درباره بیداریهای روحانی که تجربه کردهام، فکر میکنم. سعی میکنم از وجود خداوند آگاه باشم. در روز وقتی را به سپاسگزاری از آثار نیروی برتر در زندگی خود اختصاص میدهم. 


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

روش سپاسگزاری
12ژانویه       22دی
قبل ازآنکه برنامه نارانان را شروع کنم،روی جنبه های منفی زندگیم تمرکز داشتم.من بیچاره با یک معتاد ازدواج کردم .من بیچاره بعد از اینکه از معتاد خواستم مرا ترک کند بلاخره این کار را کرد .آه ،بیچاره من،معتادم فرد دیگری را پیدا کرده کسی که چه او مصرف کند یا نکند از زندگی با او خوشحال است.بیچاره من،تنها مانده ام تا از خودم مراقبت کنم.چه کسی به من کمک می کند یا از من مراقبت خواهد کرد؟صبر کن ببینم مگر قبلا چه کسی از من مراقبت می کرده؟
بعد از سالها حضور در جلسات نارانان می توانم وضعیتم را طور دیگر ببینم .اینکه من با یک معتاد ازدواج وسالهای خوبی گذراندیم ولی متاسفانه بیماری  او پیشرفت کرد وشدیدتر شد.مصرفش مرا آزار می داد.بنا بر این از او خواستم ترکم کند و او هم رفت .می دانم در امنیت است و امیدوارم سلامتش را بدست بیاورد.اکنون من آزادم .از نارانان و نیروی برترم بخاطر فرصت دیگری  که به من بخشید سپاسگزارم.با روش سپاسگزاری خودم را از روش فکری قدیمی ام رها میکنم.من در حال تغییرم.دیگر مایل نیستم روی اشتباه و منفی تمرکز کنم. سعی می کنم از خودم بپرسم،که نکته های خوب زندگیم کدام است و برای آنها سپاسگزاری کنم.بعضی وقتها که نمی توانم هیچ چیز خوبی در زندگیم پیداکنم تا دریاچه محلی پیاده می روم .آنجا کمی بیش از دو مایل فاصله دارد،زیبا وآرام است .مانند پیاله ای رو به آسمان به نظر میرسد و انگار"بهشت برین "برای من به وقوع پیوسته .احساس می کنم به نیروی برترم نزدیکتر شده ام و پیاده روی برای من یک مراقبه می شود وقتی بر می گردم آرام هستم.
تفکری برای امروز:
وقتی به دقت نگاه می کنم می توانم برای چیزی سپاسگزار باشم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

بیست و دوم دی
روند بهبودی به لایه های یک پیاز تشبیه شده است . هر وقت یک لایه از پیاز را برمیداریم ، اغلب به موازات این عمل اشک میریزیم . اما بهبودی همواره مرا به فکر پوست انداختن درخت می اندازد . پوست درخت اغلب برای محافظت آن ضروری است همانطور که [/درخت رشد میکند پوست درخت با توجه به سازگاری اش به تدریج کنده میشود . اما اگر این عمل بطور نا بهنگام بوسیله گوزن یا جوجه تیغی که در حال جستجوی غذا می باشد صورت پذیرد درخت زخمی شده در مقابل هر گونه آلودگی ، قارچ و حشره ای آسیب پذیر میشود .
من نیز مانند این درخت ، اگر بطور نابهنگام محافظ خودرا از دست بدهم میتوانم زخمی شوم . بیشتر ما بسیاری از اوقات گرانبهای خود را بجای رشد یافتن و تغییر کردن به تلاش جهت از عهده بر آمدن این آسیب ها صرف می کنیم . اما در الانان تشویق میشوم با گامهای خود رشد یابم . به موازات این عمل ، امنیت و ایده های بسیار محکم و وسیعی را پیدا میکنم .
هنگام پوست انداختن درست مانند درخت از پوست کهنه رهایی می یابم . مدتهاست که آنها مورد نیاز نیستند .


یاد آوری برای امروز .....

من فطرتا توانایی بهبود و رشد یافتن را دارا هستم . مجبور نیستم که خودرا به تغییر یافتن اجبار کنم . تمام آنچه برای انجام دادن (وارد عمل شدن) دارا هستم ، آشکار شده و درخواست میشوند . هنگامی که من آماده هستم ، تغییرات به آسانی خواهند آمد .
همه ما پاسخ های فردی خودمان را در وجود خودمان داریم و میتوانیم آنها را با کمک برنامه الانان و یک نیروی برتر پیدا کنیم .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

22 دی
به خاطر فراموشی گاهی نمی‌توانم جلوی عصبانیتم را حتی به خاطر مسائل کوچک و بی اهمیت پیش می‌آید بگیرم. امروز تجربه به من نشان داده است، که عصبانیت یکی از شاخه‌های بیماریم می‌باشد. پس من چگونه جلوی پیشرفت و گسترش عصبانیتم را بگیرم؟ امروز اصول برنامه می‌گوید که از درگیری و احتمال درگیر شدن پرهیز کنم. من اگر دنیا را همانطور که هست دیده و آن را پذیرفته و یا بدانم که دیگران هم احتمال خطا دارند و من به عنوان یک فرد از تمرکز روی مسائل به خصوصی دست بردارم، مسلماً وسعت و شدت عصبانیت باعث خشم و درگیری‌ام نمی‌شود. امروز می‌دانم اگر به عصبانیت اهمیت دهم در فکرم آن را وسعت داده و باعث شدت آن می‌شوم. آیا موقع عصبانیت دعای آرامش می‌خوانم؟ من قصد دارم که زندگیم را با نگرانی در مورد چیزهایی که موجب از بین رفتن آرامشم می‌شود تلف کنم؟ امروز وقتی که از موضوعی عصبانی می‌شوم، سعی می‌کنم با خواندن دعای آرامش و تمرکز روی بیماری خود و زیبایی‌های زندگیم، خود را از احساسات بد رها سازم!

عشق و دوست داشتن دیگران را تجربه کن!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

بیست و دوم دی:   موضوع این نیست که من بسیار باهوشم، موضوع این است که من مدت بیشتری با مشکلات دست و پنجه نرم می کنم.

   خداوندا صبح به خیر. کمکم کن تا امروز هم بدون مصرف مخدر نیکوتین و سایر مخدرهای دیگر به زندگی ادامه دهم. یاریم کن تا با خواست و اراده تو در لحظه اکنون زندگی کنم. خواست من جز رنج و درد چیزی دیگر برایم به بار نیاورده. خواست من مصرف نیکوتین و خواست تو رهایی من از آن بود. خدایا طی برداشتن دوازده قدم در جستجوی تو هستم تا رها از مصرف نیکوتین به زندگی ادامه دهم. کمکم کن تا نه برای دیروز و فردا، بلکه فقط برای امروز از مصرف نیکوتین رها باشم. امروز کافیست با یاد نیروی برتر باشم تا دست از نواقص اخلاقی خشم، خودخواهی، ناصادقی و ترس بردارم و از نو شروع کنم.

برای امروز، برای همه خوشبختی و سعادت آرزو می کنم و قدرشناس آزادی جدید هستم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan