Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

25دی

فقط برای امروز

 

ترس 25 دی

«به تدریج با نیروی برتر خود به عنوان منبع قدرت، احساس راحتی میکنیم. وقتی یاد میگیریم

به این نیرو اعتماد کنیم، رفته رفته بر ترس از زندگی غلبه میکنیم.»

کتاب پایه

v

از آنجا که عاجز هستیم، زندگی بر اساس اراده شخصی تجربه غیر قابل اداره و ترسناکی است. در دوران بهبودی، اراده و زندگی خود را در پناه و به مراقبت خداوندی که درک میکنیم، سپردهایم. وقتی در اجرای برنامه خود دچار لغزش میشویم، وقتی ارتباط آگاهانه ما با نیروی برترمان قطع میشود، دوباره شروع به تحت کنترل در آوردن زندگی خود میکنیم و از سپردن مراقبت زندگی خود به خداوندی که درک میکنیم، امتناع میورزیم. اگر هر روز تصمیم نگیریم که زندگی خود را به مراقبت نیروی برترمان بسپاریم، ترس زندگی، ما را از پای در میآورد.

از طریق کارکرد قدمهای دوازدهگانه دریافتهایم که ایمان به نیرویی برتر، ترس ما را برطرف میکند. هرچه به خداوندی مهربان نزدیک میشویم، از وجود نیروی برتر خود آگاهتر میشویم. هر چه از مراقبت خداوند از خود آگاهتر میشویم، ترس ما کاهش مییابد.

وقتی احساس ترس میکنیم، از خود میپرسیم، «آیا این ترس نشانه عدم ایمان در زندگیام است؟ آیا دوباره کنترل زندگی را به دست گرفتهام تا صرفاً متوجه شوم که زندگیام هنوز غیر قابل اداره است؟» اگر پاسخ ما به این پرسشها مثبت است، میتوانیم با سپردن اراده و زندگی خود به مراقبت خداوندی که درک میکنیم، بر ترس خود غلبه کنیم.

v

فقط برای امروز: به مراقبت نیروی برترم برای رهایی از ترس زندگی اطمینان میکنم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

عاجز
15ژانویه 25دی
تقریبا کار منزل را تمام کرده بودم که فهمیدم ماشین ظرفشویی روشن نمیشود.نگاهی به مایکرویو کردم و متوجه شدم چراغ آن هم خاموش است .فکر کردم فیوز پریده به زیر زمین رفتم تا بررسی کنم.کلیدها را زدم اما چیزی عوض نشد هنوز برق نداشتم.جریان برق به کلی قطع بود.از همسایه پرسیدم چه اتفاقی افتاده .گفت چند ساعتی برق نخواهیم داشت.چون کارگران یک کابل زیر زمینی را قطع کرده اند.با اینکه خانه به کلی برق نداشت اماومن هر بیست دقیقه کلیدها را کنترل می کردم تا ببینم آیا واقعا برق نیست.
بدون جریان برق نمی توانستم از تلفن،کامپیوتر،تلویزیون ،لامپ،ماشین ظرفشویی ،مایکروویو،اجاق گاز،جارو برقی ،سشوار،دستگاه صوتی و یا ماشین لباسشویی استفاده کنم.این وضعیت به من کمک کرد تا معنی قدم یک را عمیق تر و عملی تر بفهمم.هیچ کاری نمی توانست وضعیت مرا تغییر دهد.مجبور بودم اقرار کنم عاجزم.
گاهی قبل از اینکه اقرار کنم در مقابل دیگران ،مکان ها وبیماری اعتیاد عاجزم تلاش های ناموفق بسیاری انجام می دهم تا بلاخره این حقیقت را درک کنم و از تلاش برای تغییر یا کنترل دست بردارم.
تفکری برای امروز
تلاش های بسیاری برای قطع مصرفومعتاد کرده ام و تمام این تقلاها شکست خوردند.امروز اقرار می کنم در مقابل اعتیاد عاجزم و می توانم معتاد را با عشق رها کنم.
"شاید قدم یک در ظاهر به راحتی خوانده شود و به آسانی مورد قبول باشد .ما می توانیم به این حقیقت که در زندگی ما مشکل واقعی وجود دارد آزادانه اقرار کنیم که ای دلیل نهایی آمدن ما به نارانان است.

برنامه دوازده قدمی نارانان


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

بیست وپنجم دی
در یک روز گرم تابستان برای فرار از گرما به کنار ساحل رفتم در حالیکه لیمونادی در دست داشتم آنجا دراز کشیدم و به مردمی که زیر نور خورشید بودند نگاه میکردم مهم نبود چند نفر در ساحل وجود داستند ، نور خورشید برای همه کافی بود . من یکسانی حقیقت عشق را و راهنمایی خداوند را درک میکردم مهم نبود چند نفر در جستجوی کمک از خداوند باشند بلکه همه تحت حمایت او هستند . برای شخصی که معتقد است هرگز زمان ، پول عشق و یا هر چیز دیگری به حد کافی وجود ندارد ، این یک خبر شگفت آور بود ! این آگاهی در جلسات الانان هنگامیکه فردی در مورد نیروی برترش با یک عشق و حرارت فردی که با او در تماس بوده صحبت میکرداحساس میشود احساس کردم نزدیکی بیش از حد او با خداوند ، عشق کمتری برای من باقی میگذارداما فکر کردم که عکس این درست است . اغلب وقتی مشارکت دیگران در مورد خوبی مراقبت کردن نیروی برتر از آنها می شنوم .بیشتر احساس نزدیکی به خداوند میکنم . امروز سعی میکنم بخاطر داشته باشم که عشق کافی برای همه ما وجود دارد .


یاد آوری امروز ...

من ممکن است هر آنچه را بخواهم نداشته باشم ...اما امروز هر آنچه را که نیاز دارم دارا هستم . امروز به وضوح فراوانی را جستجو خواهم کرد و بخود یاد آور خواهم شد که عشق نیروی برترم آنقدر وسیع هست که همه افرادی که شهامت دارند ، خودشان را در وجود او قرار دهند . و او را حس کنند . اگر تمایل دارم یاد بگیرم تا خودم از قدرت بی پایان و گسترده خداوند منفعت ببرم .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

25 دی
امروز می‌خواهم که خداوند مرا یاری دهد، تا بدانم که با دیگران متفاوت نیستم. احساس برتری از دیگران توهمی در من ایجاد می‌کند، که خودم را یکی یک دانه بدانم و خود را از جمع جدا کنم. این خودشیفتگی در من باعث خیلی از اختلالات شخصیتی و هویتی شده بود. آیا می‌دانم متمایز و جدا کردن خود از صف همنوعان در نهایت باعث تنهایی و انزوا و رُشد بیماری من می‌شود؟ آیا متوجه هستم که من با درجه‌بندی بشریت و نمره‌ی ممتاز به خود دادن، در اصل قدرت نگاه کردن به خود و نقص‌های خود را از دست می‌دهم؟ امروز می‌دانم که من هم قطره‌ای هستم در اقیانوس هستی و هیچ امتیاز بشری نسبت به دیگران ندارم. اگر امتیازی هم است فقط امتیاز مادی می‌باشد، که آن هم مال خودم نیست و از بین رفتنی است. ترس و شرمندگی و حمل احساس خجالت و در نهایت گناه، باعث تقویت مدیریت انکار و متورم شدن غروره و احساس متمایز بودن از دیگران است. منیت من باعث نابودیم خواهد شد.

در آفرینش زیک گوهریم!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

بیست و پنجم دی: هر اندیشه به ظاهر خوب که زندگی را تهی کند اندیشه بیمارگونه است.

فقط یک بار دیگر! همان دروغ قدیمی! چند بار با گفتن فقط یک بار دیگر خود را فریب داده ام؟! من این دروغ را باور می کردم. مصرف می کردم تا ثابت کنم برده اعتیادم. بعد از کشیدن دو پاکت سیگار هیچ چیز تغییر نمی کرد. هزار و یک دلیل برای مصرف داشتم اما یک دلیل برای قطع مصرف نداشتم. اما اکنون به خود می گویم: هر اتفاقی هم که بیفتد فقط برای امروز مصرف نخواهم کرد. می دانم اگر وسوسه مصرف به گونه ای در من فعال شود که انگار در حال کشتنم است، به طور یقین مرا نخواهد کشت و بعد از چند دقیقه وسوسه مصرف به خودی خود از بین خواهد رفت.

برای امروز، در هیچ شرایطی مصرف نخواهم کرد و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan