Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

23دی

فقط برای امروز

 

 تسلیم برای پیروز شدن                                 23 دی

«کمک به معتادان تنها وقتی آغاز میشود که بتوانیم به شکست کامل خود اقرار کنیم. »

کتاب پایه

v

شکست کامل—چه مفهومی! باید به معنای تسلیم باشد. تسلیم—تن دادن کامل. بدون هیچ قید و بندی دست کشیدن. دستها را به نشانه تسلیم بالا بردن و دست از جنگ برداشتن. شاید دست خود را بالا بردن در اولین جلسه و اقرار به اعتیاد خود. 

از کجا میدانیم اولین قدمی که برداشتهایم، به ما این امکان را میدهد تا بدون مصرف مواد مخدر زندگی کنیم؟ چون از زمانی که این قدم را برداشتهایم دیگر هرگز مجبور به مصرف مجدد نیستیم—فقط برای امروز. همین و بس. آسان نیست، ولی بسیار ساده است. 

قدم اول را برمیداریم. میپذیریم که معتاد هستیم. «یک بار زیاد و هزار بار کافی نیست.» به قدر کافی این موضوع را به خود اثبات کردهایم. اقرار میکنیم که نمیتوانیم مصرف مواد مخدر را به هیچ طریقی کنترل کنیم. به آن اقرار میکنیم؛ در صورت لزوم با صدای بلند میگوییم.

قدم اول را در آغاز روز خود برمیداریم. برای یک روز. این اقرار فقط برای امروز ما را از نیاز به تکرار مجدد تجربه اعتیاد رها میسازد. ما به این بیماری تسلیم شدهایم. تن میدهیم. دست میکشیم. اما با این تسلیم پیروز میشویم. این مسئله، پارادوکس قدم اول را نشان میدهد. تسلیم میشویم تا پیروز شویم و با تسلیم شدن نیروی بسیار بیشتری از حد تصور خود به دست میآوریم.   

v

فقط برای امروز:  اقرار میکنم که در برابر اعتیاد خود عاجزم. برای پیروزی تسلیم میشوم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

قدم یک
13ژانویه    23دی
وقتی برای اولین بار به برنامه نارانان آمدم و در باره عاجز بودن شنیدم نمیتوانستم معنای آن را درک کنم.فکر می کردم همه کس و همه چیز در مورد معتاد را تحت کنترل دارم.اما متوجه شدم که اعتیاد فرد عزیزم تحت کنترل من نبوده و هیچ مسولیت یا قدرتی در مقابل اعتیاد نداشتم.
هم چنین یاد گرفتم عجز به این معنا نیست که من یک قربانی بیچاره هستم یا هیچ توانایی ندارم.من میتوانم احساسات شخصیم را داشته باشم و از خودم مراقبت کنم.عجز در بهبودی به این معنا نیست که من رفتار نا پسند را بپذیرم یا به خاطر رفتارهای نا پسند دیگران بهانه تراشی کنم.حتی نمی بایست برای رفتار ناپسند خودم هم بهانه تراشی کنم .می توانم دعای آرامش را بخوانم وبا کمک نیروی برترم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم و آنچه را که می توانم تغییر بدهم .من این توانایی را دارم که خودم ودیگران را ببخشم وبپذیرم که ما انسانهای کاملی نیستیم.می توانم مسولیت هر فرد را به عهده خودش بگذارم  و هنوز با وجود نقطه ضعف هایمان خودم و آنها رابپذیرم و دوست داشته باشم .می توانم چیزهایی را که در زندگیم اتفاق می افتد ببینم وواکنشم را انتخاب کنم.
با دانستن اینکه نیرویی برتر از خودم دارم می توانم احساس ناامیدی ناشی از عاجز بودن را به احساس شادی،آزادی و آرامش تبدیل کنم.وقتی این کار را انجام می دهم برای چیزهایی که نیروی برترم و برنامه نارانان به من بخشیده احساس قدر دانی شروع می شود.عاجز بودن در قدم یک بنیاد بهبودی من در طی قدم های دوازده گانه بوده است.
تفکری برای امروز:
می دانم که در مقابل معتاد عاجزم این به من احساس آزادی و آرامشی می دهد تا بدانم در نهایت فقط مسولیت زندگی شخصی خودم و انتخاب هایم هستم.
--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

بیست و سوم دی
یکی از نواقص شخصیتی من داشتن انتخابهای کور کورانه است . بجای اینکه کاری انجام دهم منتظر وقوع بعضی کارها میشوم . برای مثال ، می ایستادم و نگاه میکردم که بچه هایم از بدرفتاری رنج ببرند . چون من قادر نبودم تصمیمی بگیرم و پیگیر آن باشم .
من شدیدا تحت تاثیر الکلیسم قرار گرفته بودم و قادر نبودم کارها را در آن لحظه به گونه ای دیگر صورت دهم . این بهترین کاری بود که می توانستم تحت آن شرایط انجام دهم ، اما صدمه وارد میشد . و من باید اصلاح می شدم . یک راه اصلاح شدن متوقف کردن تکرار خطاهاست . در هر نقطه از زندگیم میتوانم از خودم بپرسم : آیا میتوانمبرای امروز مسئولیتی برای انتخابهایم در نظر بگیرم .؟ آیا یک همکاری مثبت با جلساتم دارم ، یا می پذیرم که دیگران مراقب هر چیز دیگری باشند ؟
آیا انتخاب هایی میکنم که بتوانم در خانه ، محل کار و در جامعه باشکوه باشم ، یا اجازه میدهم انتخاب ها برای من اتخاذ شوند ؟

یاد آوری برای امروز ....

الانان هیچ ایده ای بر موضوعات خارجی ندارد . مسئولیت های مرا تعریف نمی کند و ارزش مرا انتخاب نمی کند بلکه مرا تشویق میکند تا ارزش های خود را تعریف کنم ، اغلب مسئولیت انتخابهایی را که دارم بر عهده گیرم و در جاهاییکه صدمه دیدم اصلاح شوم . لازم نیست که خود را به عنوان یک قربانی گمنامی که بد بختی را بوجود آورده ، ببینم . امروز میتوانم انتخاب های فعالانه ای داشته باشم .
اصلاح شدن فقط گفتن "متاسفم" نمی باشد بلکه به معنای پاسخ دادن متفاوتی با توجه به درک جدیدمان می باشد .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

23 دی
آموزش و خطاب اصول برنامه‌خودیاری روی خودشناسی تأکید دارد. پی می‌برم که هویت و شخصیت و نقش اصلم روی وقایع و ظرفیت و تکلیفم در این جهان درچیست؟ امروز می‌دانم که من آنقدر خوب و یا آن قدر بد نیستم. امروز انسانی هستم مثل سایرین با نقاط مشترک و یا شخصیت خاص خودم. امروز به دنبال اشتباهات گذشته‌ام هستم، تا از آنها تجربه کسب کنم. به خودم اجازه خطا و اشتباه را داده و اگر در اثر این اشتباهات به کسی صدمه و خسارت وارد شود سعی کنم در اوّلین فرصت آنرا جبران کنم. امروز آموخته‌ام که توجیه و تبرئه کردن خودم باعث می‌شود، که باز مثل گذشته در همه موارد حق را به خودم داده و زندگی دیگران را به مخاطره بیندازم. خداوندا: به من شهامتی عطا کن تا با نوشتن ترازنامه‌ام، خود واقعیم را بشناسم و بدانم چگونه موجودی هستم تا در جهت تصحیح نواقص شخصیتم جایگزینی مناسبی انجام دهم. خداوندا: به من شجاعتی عطا کن تا درصدد پنهان کردن نواقص خود نباشم.

با خودشناسی به بهبودی می‌رسیم!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

بیست و سوم دی:   هر لحظه از زندگی را با ترس طی کرده ام و هیچ وقت اجازه نداده ام ترس مرا از انجام کارهای لازم باز دارد.

   پس از اولین بار مصرف فقط یک فکر در سرم بود، مصرف بیشتر و بیشتر. برای سال ها تصمیم داشتم فقط امروز مصرف کنم و از فردا قطع مصرف کنم. در حقیقت فقط برای امروز مصرف می کردم. اکنون دریافته ام تسلیم شدن در برابر یک بار مصرف، مرا در اعتیادم نگه داشته بود. به مرور آموختم فقط برای امروز بدون مصرف نیکوتین و مخدرهای دیگر زندگی کنم. چو فردا شود فکر دیگر کنم. آموختم که می توان اعتیاد و مشکلات دیگر را به نیروی برتر واگذار نمود تا مرا یاری کند و فقط برای امروز از قید و بند تنش آزاد باشم. دیگر نمی خواهم درگیر درد و رنج ناشی از اعتیاد فعال باشم و به یاد خواهم داشت اولین بار مصرف مرا دوباره به کام مصرف نیکوتین می کشاند.

برای امروز به یاد خواهم داشت که به جای فکر کردن به واگن ها به لکوموتیو فکر کنم، زیرا این لکوموتیو است که واگن ها را به مقصد می رساند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan