Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

29دی

فقط برای امروز

 

از کوه کاه ساختن 29 دی

«وقتی از زندگی در زمان حال دست میکشیم، مشکلات ما به

طرز نامعقولی بزرگ میشوند.»

کتاب پایه

v

ظاهراً برخی از ما در رویارویی با مشکلات از کاه کوه میسازیم. حتی برخی از ما که تا حدودی آرامش پیدا کردهایم، احتمالاً گاهی اوقات در دوران بهبودی خود مشکلی را بیش از حد بزرگ کردهایم و اگر هنوز هم این کار را انجام ندادهایم، احتمالاً به زودی انجام خواهیم داد!

وقتی در زندگی ذهن ما درگیر مسئلهای پیچیده شده است، اگر با هشیاری تمام چیزهایی را که به خوبی پیش میرود به یاد بیاوریم، کار درستی انجام دادهایم. شاید از اینکه قادر نخواهیم بود صورتحسابهای ماهانه را پرداخت کنیم، نگران باشیم. به جای اینکه ماشین حسابی در دست بگیریم و دائماً تعهدات مالی خود جمع بزنیم، از امور خود به منظور کاهش هزینهها فهرست تهیه میکنیم. پس از تهیه این فهرست کوچک، به کار فعلی خود ادامه میدهیم و به یاد میآوریم که تا وقتی سخت تلاش میکنیم، نیرویی برتر و مهربان از زندگی ما مراقبت خواهد کرد.

گاهی اوقات مشکلات بزرگی اتفاق میافتد، اما نباید این مشکلات را به وجود آوریم. اعتماد به خداوندی مهربان که درک میکنیم، دیدگاه مناسبی را نسبت به اکثر مشکلات در نظر ما ایجاد میکند. دیگر نباید برای احساس هیجان نسبت به زندگی خود آشوب به پا کنیم. بهبودی ما، فرصتهای واقعی بیشماری را برای هیجان و ماجراهای هیجانانگیز در اختیار ما خواهد گذاشت.

v

فقط برای امروز: نگاه واقعبینانهای به مشکلات خود میاندازم و متوجه میشوم اکثر آنها جزیی و کوچک هستند. آنها را به همین منوال رها میکنم و از بهبودی خود لذت میبرم.


--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

تعادل
19ژانویه 29دی
قبل از آمدن به نارانان هیچ تعادلی در زندگیم نداشتم .اما آن را تشخیص نمیدادم.تمام تمرکزم روی معتادم بود و کاملا بی قرار بودم .اگر کسی حالم را می پرسید می گفتم خوب نیستم.سپس به آنها در باره مشکلات معتاد می گفتم وقتی که معتاد برای مصرف بیرون بود نمیتوانستم درست بخوابم بخورم یا فکر کنم.تنها کاری که می توانستم انجام دهم تمرکز روی معتاد بود .ساکت و نگران می نشستم.از ترس فلج شده و اسیر وسواس فکری بودم.
وقتی به نارانان آمدم و برای اولین بار قدم ها را گوش دادم قدم یک را پذیرفتم چون به طور کامل زندگی مرا توصیف می کرد .زندگی من غیر قابل کنترل بود چون سعی می کردم زندگی معتاد را کنترل کنم.به محض اینکه پذیرفتم در برابر معتاد و انتخاب هایش عاجزم رها شدم و یک بار دیگر در مسیر پیدا کردن خودم و تعادلم قرار گرفتم.
هم چنان که به رفتن به جلسات و استفاده از ابزار های برنامه ادامه می دادم تغییرات در زندگیم ادامه می یافت.وقتی معتاد برای مصرف مواد بیرون بود به یک دوست نارانانی زنگ می زدم و صحبت می کردم به یک جلسه می رفتم یا نشریات را می خواندم .پذیرفتن اولین قدم به من کمک کرد حرکت کنم .دیگر راکد نبودم .یاد گرفتم که نگرانی هرگز مانع اتفاق ها نمی شود و ترس من به معتاد کمکی نمی کند.یاد گرفتم که چگونه دو باره زندگی کنم.
تفکری برای امروز:
به عنوان یک فرد که معتادی را دوست دارد لازم است اقرار کنم و بپذیرم که در مقابل دیگران عاجزم .من می پذیرم که وقتی سعی می کنم دیگران را کنترل کنم زندگیم غیر قابل اداره می شود.سپس می توانم تمرکزم را تغییر بدهم و دو باره تعادل ،آسایش ،آرامش و خودم را پیدا کنم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

29 دی
بسیاری از تصمیماتی که در زندگی ام گرفته ام انعکاسهایی از ترس بوده اند.چیزی در دنیای من تغییر می کند: فرد مورد علاقه ام در جستجوی هوشیاری باشد، دوستی از حرفی که من گفته ام ناراحت است،کارهای جدیدی در محل کارم ارائه کرده ام،مغازه خواربار فروشی مرغ ندارد _ من در درون سراسیمه و هول هستم. من با افکار بیمار گونه مورد حمله قرار گرفته ام.تصور می کنم ناموفق بوده و باعث عذاب دادن هستم و رنج میبرم.
سپس وارد عمل می شوم. من برای پوشش دادن این اوضاع کاری نسنجیده یا بی ثمر انجام می دهم، همه بخاطر یک چیز است و آن ترسیدن من است. ترس می تواند نیروی بزرگتری از خودم تبدیل شود. ممکن نبود قادر باشم آنرا تثبیت کرده و یا از خودم دور کنم. اما امروز، با یک نیروی برتری که از ترس من قدرتمندتر است می توانم. مجبور نیستم به انها اجازه دهم تا زندگی مرا بدست گرفته یا تصمیماتی برایم بگیرند. می توانم دستان نیروی برترم را محکم نگه دارم، با ترس روبرو شوم و از آنها رها شوم.

یادآوری امروز

الانان برنامه ای است که با ان راه حلهای معنوی برای چیز هایی که قادر به تغییر آن نیستیم پیدا می کنیم. امروز برای رهایی یافتن از ترس بجای مبارزه کردن با آن ، آن را به نیروی برترم واگذار خواهم کرد.
" پرندگان نگران و مراقبی که بالای سرت پرواز می کنند، نمی توانی تغییر دهی. اما می توانی مانع پرندگانی که روی سرت لانه میسازند شوی."


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

29 دی
زندگی کردن در کنار دوستانی که بهبودی می‌یابند و به همدردانشان کمک بلاعوض می‌کنند، خالی از لذت نیست. زندگی در کنار این دوستان جز سعادت چیز دیگری برای من نیست. امروز این دوستان جوابگوی نیازها و خلأهای عاطفیم هستند. ما در کنار هم نیازهای همدیگر را پاسخگو هستیم. ما جهت روبه‌رو شدن با بیماری مشترک از یکدیگر الهام و تجربه می‌گیریم. این تجربیات در هیچ جایی پیدا نمی‌شود. امروز احساس می‌کنم که به مقصد رسیده و در جایی قرار دارم، که به آنجا تعلق دارم و اکنون آرامش را تجربه می‌کنم. امروز قادر هستم به لطف

پروردگار مهربان با انتقال تجربیاتم به دیگران باعث تحول در آنها بشوم، همانگونه که برنامه‌ی بهبودی و دوستان بهبودی‌ام باعث دگرگونی و تحول در من شدند. امروز همه‌ی ما یک هدف مشترک داریم، آن‌هم رساندن پیام به همدردانی که از بیماری عادت‌ها و وابستگی و هم‌وابستگی عذاب می‌کشند. خداوندا: تو را به خاطر قابلیت‌هایی که به تازگی‌ها پیدا کرده‌ام و می‌توانم در حریم تو زندگی کنم، شکرگزاری می‌کنم.
ما باعث تحول یکدیگر هستیم!

--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

بیست و نهم دی: برای یک معتاد دو راه جهت فرو نشاندن وسوسه وجود دارد: 1-مصرف کند. 2-مصرف نکند. راه دوم دائمی است.

اسم من ....... و یک معتاد به نیکوتین هستم. این کلمات برای من واقعی بود. امروز می توانم مانند آدم های عادی با مسائل رو به رو شوم. چه چیز باعث شده امروز بدون مصرف نیکوتین در مسیر بهبودی قرار گیرم؟ بدون نیکوتین مصرفی نمی توانستم حتی برای یک ساعت به هیچ جا بروم، چه رسد به اینکه روزها و هفته ها از آن دور باشم. وقتی به هر دلیل یک روز مصرف نمی کردم، نمی توانستم درست ببینم، دستانم می لرزید، نمی توانستم درست فکر کنم، طپش قلب پیدا می کردم، گوش هایم زنگ می زد و غذا خوش طعم نبود. هر روشی را برای قطع مصرف امتحان کردم. چهل سال مصرف کردم. بیست سال آخر مصرف ماهی یک بار قطع مصرف می کردم اما نمی توانستم آن را حفظ کنم. اکنون پس از پانزده سال قطع مصرف وقتی به یاد زمان مصرف می افتم متوجه می شوم بدون مصرف نیکوتین هم می توان از زندگی لذت برد. تنها راه رهایی از وسوسه نیکوتین عدم مصرف است.

برای امروز، شادابی، امید و انرژی حاصل از قطع مصرف نیکوتین را با معتاد به نیکوتین در حال عذاب به مشارکت می گذارم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan