Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

12بهمن

 سختیها 12                                 بهمن

«احساس متفاوتی داشتیم.... تنها پس از تسلیم قادر به غلبه بر انزوای حاصل ازاعتیاد هستیم.»

کتاب پایه

v

بریده بریده حرف میزدیم و سعی میکردیم حقیقت را پنهان کنیم: «اما شما متوجه نیستی! من فرق کردهام! من واقعاً این موضوع را جدی میگویم!» از این جملات بارها و بارها در دوران اعتیاد فعال خود استفاده میکردیم، یا سعی در فرار از عواقب کارهای خود میکردیم و یا از قوانینی که شامل هر شخص دیگری میشود، پیروی نمیکردیم. شاید در جلسه اول خود، از این مسائل مینالیدیم. شاید اخیراً نیز از این مسائل شکوه میکنیم. 

بنابراین، بسیاری از ما احساس متفاوت یا منحصر به فردی داریم. به عنوان یک فرد معتاد، تقریباً میتوانیم از هر چیزی برای منزوی کردن خود استفاده کنیم. اما بهانهای برای از دست دادن فرصت بهبودی وجود ندارد و هیچ چیز نمیتواند ما را برای این برنامه فاقد صلاحیت سازد—نه یک بیماری مهلک، نه فقر، نه هیچ چیز دیگر. هزاران معتاد وجود دارند که با وجود سختیهای واقعی خود در زندگی بهبودی پیدا کردهاند. علیرغم—یا شاید در مقابله با—این سختیها، بیداری روحانی آنها از طریق انجام این برنامه رشد کرده است.   

وقتی سخن از بهبودی به میان میآید، شرایط و تفاوتهای فردی ما مرتبط محسوب نمیشوند. با صرف نظر کردن از شرایط استثنایی خود و تسلیم شدن به این شیوه ساده زندگی، قطعاً احساس میکنیم که جزیی از چیزی هستیم و این احساس به ما نیرو میدهد تا از گرفتاریها و مشکلات زندگی به راحتی عبور کنیم.

v

فقط برای امروز:  شرایط استثنایی خود را نادیده میگیرم و از اصول بهبودی که در آن با بسیاری از افراد دیگر شریک هستم، استقبال میکنم. سختیها من را از بهبودی جدا نمیکند؛ بلکه مرا به سوی آن جذب میکند.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

سنت ها
1فوریه    12بهمن
همانطور که قدم های دوازد گانه  راهنمای ما برای بهبودی ،رشد فردی و راه حلی تجربی برای مشکلات است سنت های دوازده گانه نیز با رهنمودها امکان عملکرد و دوام گروه های خانواده نارانان را برای ما فراهم می سازد.سنت ها به ما اصول روحانی را پیشنهاد می دهد تا کمک کند  که از سر در گمی ،لغزش ها و دام هایی که می تواند گروه را از هم بپاشد پرهیز کنیم.
من از محیطی آمده بودم که آشفتگی ،سردر گمی ،سواستفاده و بی ثباتی بواسطه اعتیاد فعال در آن وجود داشت.نمی خواستم بخشی از برنامه هایی باشم که مجبورم می کرد از مقررات افراد دیگر پیروی کنم.بنا بر این وقتی گفتند که نارانان فقط یک برنامه پیشنهادی است و آنها همیشه به اعتماد و گمنامی من احترام خواهند گذاشت راحت شدم .تنها چیزی که می خواستند این بود که من هم همین کار را انجام دهم.
هم چنان که بهبودیم پیشرفت می کرداز پی بردن به اصول روحانی سنت های دوازده گانه آسوده تر می شدم .این اصول برای اطمینان از دوام گروه های ما و تکمیل هدف نارانان "کمک به خانواده و دوستان معتاد"مطرح شده اند بنا براین من معتقدم  مهم است که احترام به سنت ها را یاد بگیرم وآنها را به کار ببرم.


تفکری برای امروز:
من در گروه نارانان مورداستقبال ،حمایت و عشق قرار گرفتم.اگر امروز در اینجا برنامه برای من وجود دارد به خاطر این است که افرادی قبل از من آمدند و خواهان پیروی از سنت ها  بودند .امرزو سهم  خودم را برای ترجیح اوصول بر شخصیت ها انجام می دهم و سنت ها را رعایت میکنم .سنت ها ب ای آنهایی که بخواهند پیروی کنند به حفظ این برنامه کمک می کند.
تجربه گروهی ما نشان میدهد که اتحاد گروه های خانواده نارانان به پیروی از این سنت ها بستگی دارد.
کتابچه آبی نارانان


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

12 بهمن
در جایی خواندم که چیزهای فوری بندرت مهم هستند و چیزهایی که مهم هستند بندرت فوری ( ضروری ) هستند.
من می توانم آنقدر مشغول عیبجویی کردن و پرداختن به موضوعات جزئی زندگی ام باشم، که فراموش کنم زمانی را به کارهای پر اهمیت تر اختصاص دهم. از شعارهای الانان که در رسیدن به اولویت های من بسیار مفید می باشد این است : " اولین چیزها در درجه اول قرار دارند. ( چیزهای مهم در درجه اول هستند.)امروز حفظ آرامشم اولین اولویت من است.اتصال من به نیروی برترم منبع آرامش است. اگر من تصور کنم که در اتاقی تاریک هستم و نیروی برترم تنها منبع روشنایی است، پس بهترین امیدواری من برای جهت یابی اطرافم، نیروی برترین است که با من می باشد، بوریکه می توانم در اتاق حرکت کنم. به عبارت دیگر در اتاق حرکت کنم، اما عبور من مطمئناً آرام، گیج کننده و احتمالاً دردناک است.


یادآوری امروز

همچنان که در مورد آنچه که باید امروز انجام دهم فکر می کنم، وقتی را به کارهایی که واقعاً مهم هستند اختصاص می دهم.. شعار " اولین کارها اولین هستند " را برای امروز بکار می برم. اجازه بده یک روز را بطور طبیعی به تفکر و مشورت بپردازیم و بی تأمل با هرچیز مختصری مسیری را شکل ندهیم تا عوامل مخرب بر آن واقع نشوند.


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

12 بهمن
پرتوقعی و انتظارات بی‌مورد از دیگران مخصوصاً از کسانی که دوستشان دارم. به صورت غیرمنطقی مرا یک فرد سودجو و سوءاستفاده‌گر ساخته است. از من موجودی ساخته بود که فقط دست بگیر داشتم. همه‌ی دنیا به من بدهکار بودند. آیا می‌توانم با مهربانی و صبر و تواضع و فروتنی و احترام حتی به کسانی که آنها را نمی‌شناسم و گاهی دوستشان ندارم برخورد کنم. لااقل می‌توانم با احترام و ادب در برخوردهایم به آنها ارزش دهم. امروز می‌دانیم که ما برای کسب تسهیلات وقت صرف می‌کنیم. که شاید هیچ‌گاه به آنها نیاز نداشته باشیم. نمی‌دانستیم که زندگی ما تهی از عشق و شور و هیجان دوست داشتن است. ما نیازی فراتر از خواسته‌های مادی داریم، عشق به خود و دیگران و بخشیدن خود و دیگران. اصول برنامه می‌گوید ابتدا در سفره خود نان بگذار و بعد از آن نان به اندازه‌ای بده که خودت گرسنگی نکشی. آیا من قادر هستم علاقه و مهربانی و عشق و همدلی و همدردی خود را به دیگران ابراز کنم. تا اگر کسی نیاز به کمک داشت. به او هدیه دهم؟ آیا توانایی پیدا کرده‌ام که توازون را داشته باشم؟
عشق دادن بهتر از گرفتن است!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

دوازدهم بهمن:   در طبیعت هیچ گاه گل رز بی خار، بهار بی زمستان و سربالایی بی سرازیری نیست.

   وقتی وارد قدم پنجم شدم راهنمایم پیشنهاد کرد تا قدم چهارم را در قالب ترازنامه های جدیدی که عبور از قدم چهارم را آسان تر می کرد کار کنم. قدم چهارم را از نو برداشتم و در قدم پنجم ترازنامه ها را برای او خواندم. در قدم ششم پیشنهاد کرد تا از نواقصی که در قدم چهارم کشف کرده ام فهرستی تهیه کرده و در مقابل هر یک، یک فضل اخلاقی را جایگزین نمایم. در اینجا همه چیز آشکار شد و دریافتم که نواقص و فضایل شخصیتی دو روی یک سکه هستند. سپس دریافتم نواقص شخصیتی من ناشی از کمبود فضایل اخلاقی می باشد. متوجه شدم مجبور نیستم از خود بیزار باشم و به یکباره تبدیل به انسانی دیگر شوم. تنها کافی بود بیاموزم وقتی نقصی در وجودم فعال می گردد سریعاً در صدد جایگزین آن با یک فضل اخلاقی برآیم.

برای امروز، به احساس ناراحتی ،به عنوان نشانه ای برای رسیدن تعادل پاسخ خواهم داد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan