Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

13بهمن

 13بهمن                                     نیت خیر

«بهترین نمونه نیت خیر در خدمت مشاهده میشود؛ خدمت مناسب "انجام عمل درست با دلیل درست" است.»

کتاب پایه

v

عامل روحانی بیماری ما ریشه در خودمحوری دارد. خودخواهی در برخورد با دیگران تنها رفتاری بود که اعتیاد به ما یاد داد. هر زمان که چیزی را میخواستیم باید در اختیار ما قرار میگرفت. افکار وسوسهآلود ریشه در ضمیر زندگی ما داشت. چگونه در دوران بهبودی افکار وسوسهآلود را ریشهکن کنیم؟ 

با به کار بردن چند اصل روحانی بسیار ساده اثرات بیماری خود را تغییر میدهیم. برای مقابله با جنبه خودمحوری اعتیاد خود، یاد میگیریم اصل خیرخواهی را به کار گیریم.  به جای اینکه فقط به دنبال خدمت به خود باشیم، خدمت به دیگران را آغاز میکنیم. به جای اینکه فقط به چیزی که از موقعیتی نصیب ما میشود، فکر کنیم، یاد میگیریم ابتدا منافع دیگران را در نظر بگیریم. وقتی با یک تصمیمگیری اخلاقی روبرو میشویم، ابتدا صبر میکنیم، اصول روحانی را به یاد میآوریم و درست عمل میکنیم.    

وقتی به تدریج یاد میگیریم «عمل درست را با دلیل درست انجام دهیم»، میتوانیم متوجه تغییری در وجود خود شویم. در حالی که زمانی تحت فرمان اراده شخصی بودیم، اکنون با نیت خیر خود نسبت به دیگران هدایت میشویم. خودمحوری مزمن ناشی از اعتیاد دست از سر ما برمیدارد. یاد میگیریم که «این اصول را در تمام امور خود به کار گیریم»؛ ما با بهبودی خود زندگی میکنیم، نه با بیماری خود. 

v

فقط برای امروز:  در هر جایی که حضور دارم و در هر کاری که انجام میدهم، به دنبال خدمت به دیگران هستم، نه فقط خدمت به خود. وقتی با معمایی روبرو میشوم، سعی میکنم عمل درست را با دلیل درست انجام دهم.

 

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

بدگویی
2فوریه    13بهمن
من نظرهای شخصی خودم را دارم و لازم است حواسم جمع باشد چون گاهی گفتن آنها بد گویی به حساب می آید.من در مورد یکی از دوستانم با دیگری صحبت کردم.
سپس او حرف مرا به دیگری گفت.مستقیما با بد گویی ام روبرو شده بودم.کاش از اول چیزی نمی گفتم.به این ترتیب بود که نیروی برترم رفتار نامناسبم را به من نشان داد.نمی خواستم دوستم  بداند در موردش چه گفته ام و حالا او در باره چیزهایی که گفته بودم از من سوال می کرد.دو ضرب المثل قدیمی به ذهنم رسید:"با هر دست بدهی با همان دست پس میگیری "و"اگر نمی توانی چیز خوبی بگویی اصلا چیزی نگو".
برای سهیم نبودن در بد گویی لازم است از خودم شروع کنم.لازم است یادم باشد که نمی بایست صحبتم در باره دیگران به شکل آسیب زننده باشد.لازم است بفهمم چه موقعی قضاوت می کنم.وقتی تشخیص بدهم که یک کلمه به سمت بد گویی غیبت پیش میرود لازم بتوانم از شرکت کردن خودم را کنار بکشم.
یادم باشد که دوستان نزدیکم با گفتن رازهای خود به من اعتماد کرده اند و من اگر آنها را باز گو کنم به غیبت تبدیل خواهد شد.از نیروی برترم در خواست می کنم تا به من نشان دهد نیاز دارم چه تغییراتی در رفتارم بدهم و اینکه برای ایجاد آن تغییرات تمایل داشته باشم.


تفکری برای امروز:
نارانان به ما می آموزد که از طریق مشارکت ،تجربه ،نیرو و امیدمان در برنامه به یکدیگر کمک میکنیم.غیبت کردن با این هدف متناقض است و به اتحاد اشاره شده در سنت یک لطمه می زند و در نهایت ممکن است باعث از هم پاشیدن گروه بشود.

 


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

13 بهمن
قدم ششم در مورد پیدا کردن یک آمادگی کامل می باشد که خداوند کلیه نواقص اخلاقی ما را برطرف سازد. این آمادگی بندرت بطور ناگهانی برای من رخ می دهد. در عوض همانطور که سعی می کنم در یک جهت مثبت پیشرفت کنم ، کمی در آن زمان آمادگی کسب می کنم.
بخش مهمی از قدم ششم با تمرین کردن حق شناسی کارآیی دارد.
از زندگی فعلی ان بسیار سپاسگزارم و می توانم بهبودی را بخاطر تغییر و رشد کردنم بپذیرم. با تشخیص و توسعه توانایی هایم، بطور فزاینده ای تمایل به رها کردن نواقصم دارم.این قدم یک درس صبور بودن است، اما همانطور که زندگی ام را قبل از اینکه در مسیرهای جدیدی قرار دهم، نمایان می کنم، بالاخره آماده می شوم تا خداوند نواقص اخلاقی ام را برطرف کند.


یادآوری امروز


پیشرفت، آمادگی برای رها کردن نواقص اخلاقی ام را تکامل نمی بخشد، درست همانند دیگر بخش های الانانم. فقط برای امروز، برای آمادگی پیدا کردن پیشرفت می کنم.
" قدم ششم شانس همکاری من با خداوند می باشد. هدف من آماده کردن خودم برای رهایی و واگذار کردن مراقبت از بقیه امور به خداوند می باشد. "


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

13 بهمن
مجبورم از هر نوع وابستگی مادی و عاطفی به خاطر بهبودی خود دوری کنم، هر چند این عمل باعث ناراحتی می‌شود. ولی باید به خاطر داشته باشم که عمل نکردن به این اصول به آسانی مرا دچار فلاکت و بدبختی می‌کند. نیاز دارم آگاه باشم که حتی یک نفرت و کینه‌توزی می‌تواند، به اندازه یک درگیری عاطفی مرا نابود کند. امروز مجبورم دور از تمام وابستگی‌هایی که نیاز به ریسک کردن دارد، را خط بزنم چون احساسات من به سرعت جابه‌جا می‌شود و دل بخواه مرا وابسته به اشخاص و چیزهای دیگر می‌کند. تجربه‌ی تلخ گذشته‌ام و نتایج دردآور آن عبرت امروزم می‌باشد. امروز بهبودی من در رأس قرار دارد اینها شعار هر روز من می‌باشد. امروز قدم اوّل می‌گوید در مقابل وابستگی‌ها عاجز هستم و زندگیم به آشفتگی کشیده شد. یک زیربنای محکم برای عدم وابستگی‌های جدید من می‌باشد. آیا یک هم‌وابستگی عشقی و عاطفی می‌تواند به اندازه‌ی وابستگی به خطرناک‌ترین وابستگی‌ها مرا در منجلاب نیستی غرق کند؟ خداوندا: مرا در مسیر جدید برای بهبودی هدایت فرما!
وابستگی معنوی تنها وابستگی بی‌آزار است!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

سیزدهم بهمن:   بخشایش یعنی واگذاری و دریافت زندگی.

   وقتی با این برنامه آشنا شدم چیزهایی در مورد مشخص کردن حد و مرزها شنیدم. اصلاً نمی دانستم منظور از حد و مرزها چیست. کدام حد و مرزها را می بایست مشخص می کردم و چگونه می توانستم وارد حریم دیگران نشوم؟ من جزوه ای عالی درباره همین مرزها به دست آوردم اما به هنگام مطالعه آن سردرگم شدم اما به تدریج معنای آن را دریافتم من متوجه شدم که با احساس خشم و یا درد می توانم مرزهای خود را تعریف کنم. در ادامه بهبودی آموختم که حد و مرزها با شرایط و موقعیت زمان تغییر می کند. به مرور شروع به درک این موضوع کردم که لازم نیست همیشه با حد و مرز و عقاید دیگران موافق و یا آنان با عقاید من موافق باشند، اما لازم است تا به عقاید آنان احترام بگذارم. دریافتم هیچ کس به غیر از خودم مسئول ارتباطات و مشخص نمودن حد و مرزهایم با خود و دیگران نیست. من نباید کسی را که وارد حریم شخصی ام می شد سرزنش می کردم بلکه لازم بود به نقش خود نگاه کنم.

برای امروز، مسئولیت حد و مرزهای خود را برعهده می گیرم و به حریم و حقوق دیگران احترام می گذارم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan