Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

حرکت به جلو

حرکت به جلو

 

یکی از منافعی که کارکرد قدم پنج برای ما دارد افزایش حس خویشتن پذیری در ما است . ما بطور واضح تشخیص می دهیم که امروز چگونه انسانی هستیم ، و خود را به هیچ بهانه ای می پذیریم . کمبود ما در بعضی زمینه ها به معنی بی ارزشی ما نیست . ما درمی یابیم که هم دارای نکات مثبت هستیم و هم منفی . ما قادریم هم کارهای بسیار خوب انجام دهیم و هم خسارات بزرگی به بار آوریم . اینها جنبه های متفاوت شخصیت ما هستند که خاص خود می باشند . تجارب ما ، حتی تجارب منفی ما اغلب به ارتقاء جنبه های خوب ما کمک می کنند . برای اولین بار در زندگی تشخیص می دهیم که ما همین گونه که در همین لحظه هستیم خوبیم . البته پذیرفتن خود به همین شکلی که امروز هستیم به معنی این نیست که می توانیم استراحت کنیم و دیگر به دنبال پیشرفت نباشیم . خویشتن پذیری به معنای واقعی شامل پذیرش کمبودهایمان نیز می شود . اینکه اعتقاد داشته باشیم که دیگر جایی برای رشد نداریم ، خویشتن پذیری نیست بلکه انکار است . پس باید تشخیص دهیم که کمبودهایمان چه هستند و باید متعهد باشیم که برروی آنها کار کنیم . اگر که می خواهیم مهربانتر باشین باید برروی آن از طریق تمرین اصل روحانی مهربانی و شفقت کار کنیم . اگر می خواهیم که مدارج تحصیلی بهتری داشته باشیم ، باید وقت بگذاریم و درس بخوانیم . اگر می خواهیم که دوستان بیشتری داشته باشیم ، باید وقت بگذاریم و روابطمان را توسعه دهیم .


· کارکرد قدم پنج چگونه فروتنی و خویشتن پذیری مرا افزایش داده ؟

یکی از علت هایی که من احساس راحتی می کنم گفتن مشکلات است که باعث می شود بفهمم که این اتفاق فقط برای من نیافتاده و برای دیگران هم افتاده است . وقتی صادقانه به گذشته و خطاهایم نگاه کردم دیدم من نقشی در تعدادی از آنها نداشتم و یا اینکه با فهمیدن علت تعدادی از خطاها دیگر خودم را محکوم نمی کنم. کمترین کارکرد قدم 5 برای من اینه که با گفتن رازها و خطلا هایم به راهنما باعث می شود تخلیه روحی شوم و ارام شوم . دوم اینکه من دیگه کمتر تکرار اشتباه میکنم و این به دلیل اگاهی بیشتر از خودم است .


وقتی که قدم پنج را تمام می کنیم ، احتمالاً احساس راحتی و آسایش خاصی به ما دست می دهد ، توسط به مشارکت گذاشتن مسائلی که قبلاً انرژی زیادی صرف مخفی کردن یا سرکوب کردنشان می نمودیم از زیر بار فشار رهایی می یابیم . این یک حقیقت است که (( نوافص ما و قتی که در زیر نور قرار گیرند و آشکار گردند . از بین خواهند رفت . )) آشکار شدن آنها به ما آزادی و رهایی اعطا خواهد کرد که علیرغم هرگونه شرایط بیرونی در زندگی ، آن را حس خواهیم کرد .

تمامی روابط ما در اثر کار کرد این قدم تغییر خواهد کرد . حتماًً لازم است تا تشخیص دهیم که رابطه ما با خودمان ، افراد دیگر و نیروی برترمان تا چه اندازه تغییر کرده است .


· توسط کارکرد قدم پنج ، رابطه ما با نیروی برترم چگونه تغییر کرده است ؟

برای داشتن یک رابطه خوب باید از ترس طمع توقع به دور باشیم .در این قدم به این درک رسیدم .که موانعی سر راه رابطه من خدا وجود دارد .و به دنبال بر طرف کردن موانع بر آمدم .اولین آن ها ترس بی موردی بود که از مدت ها پیش از خداوند داشتم و باعث فرار کردن من از او میشد .و دیگر موانع ایجاد شده پنهان کاری ،رفتارهای اجباری .توجیح وبهانه لذت وسوسه خود فریبی همه حایل بودنند بین من و خدایم که با کمک خواستن و دعا کردن آن ها را برطرف کردم .مشارکت و درد دل کردن با خدا باعث صمیمیت این رابطه می شود و احساس شور شعف دست داده و اعتماد پیدا می کنی بزرکترین حامی را داری.........سکوت،سرشار از نا گفته هاست"


· در نتیجه کارکرد قدم پنج رابطه من با راهنمایم چگونه تغییر کرده است ؟

من برای به باور رسیدن به اینکه به یک نیروی برتر اعتماد کنم باید حرکت و اقدام و عمل کنم و بهترین راه برای ارتباط با راهنما قدم کار کردن و خصوصا قدم پنج است که باعث می شود رابطه من صمیمی تر و عمیقتر شود و این با اقرار خطا ها و راز هایی که با او در میان می گذارم اتفاق می افتد . پس مهمترین نکته این سوال اقدام و عمل برای بهبود رابطه با راهنما است و از صادقانه اقرار کردن شروع می شود .


· از طریق کارکرد این قدم نظر من چگونه در رابطه با خودم تغییر کرده است ؟

من با خودم اشتی کردم به علت :
-1 بیماری خودم را تشخیص دادم و نواقصم را شناسایی کردم و این یعنی دردم را می بینم
-2 از خود محوری و خود رایی و حمل به تنهایی مشکلات دست برداشتم
-3 من فکر می کردم فقط خطا ها برای من بوده ولی امروز می بینم که برای دیگران هم اتفاق افتاده


· تا چه اندازه توانسته ام عشق و محبت ام را نسبت به دیگران و خودم توسعه دهم ؟

همراه با احساس آسایش ، خستگی ما از نواقص شخصیتی مان نیز احتمالاً به اوج خود رسیده است . این بدان معنی است که کاملاً آمادگی داریم ، چیزی که دقیقاً برای شروع قدم شش نیاز است .

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan