Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

روابط عمومی و فناوریِ اینترنت

روابط عمومی و فناوریِ اینترنت

 

اینترنت تأثیر شگرفی در رشد NA داشته است. این فناوری، برقراری ارتباط منظم تر و فراهم نمودن ابزاری جهت دسترسی آسان به اطلاعات و منابع خدماتی را امکان پذیر می نماید. توانایی یک ناحیه در استفاده از فناوری اینترنت، به مهارتهای اعضا، منابع مالی و اطلاعاتی که آنها در مورد استفاده مؤثر از وب گاه ها و نیز اینترنت دارند، بستگی دارد.
به خاطر داشته باشید که ممکن است داشتن وب گاه (وب سایت)، برای هر ناحیه ضروری نباشد؛ برنامه ریزی و الویت بندی اینکه کدام یک از خدمات در ناحیه، حائز بیشترین اهمیت می باشند می تواند به خدمتگزاران مورد اعتماد کمک تا تصمیم بگیرند که آیا واقعاً استفاده از وب گاه (وب سایت)، بهترین روش استفاده از منابع آنها می باشد یا خیر.
ممکن است نواحی نیازمند برقراری ارتباط با کمیته فرعی منطقه بوده تا از عدم دوباره کاری در خدمات اطمینان حاصل نمایند. چنانچه ناحیه ای تصمیم به راه اندازی وب گاه (وب سایت) محلی بگیرد، اطلاعات ذیل می تواند به خدمتگزاران مورد اعتماد جهت استفاده مؤثرتر از فناوری اینترنت، کمک نماید.

برنامه ریزی و آماده سازی نواحی و کمیته ها
اجازه ناوبری و دسترسی ساده و شفاف به اطلاعات مربوطه، کلید فراهم نمودن اطلاعات مفید در یک وب گاه (وب سایت) می باشد. یکی از راههای دستیابی به امر و یا افزایش کارآمدی یک وب گاه (وب سایت) موجود، روشن نمودن هدف آن وب گاه (وب سایت) است.
به عنوان مثال؛ یک ناحیه ممکن است تشخیص دهد که مهمترین کارائی وب گاه (وب سایت)، دستیابی به اعضای احتمالی، و عموم مردم و حمایت از خدمات آن ناحیه باشد. روشن نمودن هدف، در شناسایی مخاطبانی که ناحیه تلاش دارد به آنها دسترسی پیدا کند کمک می کند.
شناسایی مخاطب و اینکه ناحیه تلاش می کند چه چیزی را به آن مخاطب القا کند، بنیان تصمیم گیری در مورد محتویاتی است که یک وب گاه (وب سایت) می بایست دارا باشد.
به یاد داشته باشید که یک وب گاه (وب سایت) به مخاطبانی فراتر از اجتماع محلی، دسترسی خواهد داشت. بخاطر داشتن این امر در هنگام شناسایی مخاطبان بالقوه یک سایت، اهمیت دارد. برخی نمونه های مخاطبینی که ناحیه ممکن است بخواهد با آنها ارتباط برقرار کند، عبارتند از:
• جامعه (شامل افراد آماده عضویت، خانواده و عزیزان معتادان).
• حرفه ای ها و متخصصان
• اعضای کنونی
شناسایی ساده مخاطبان به عنوان اعضاء و بازدیدکنندگان، روش دیگری برای سازمان دهی یک وب گاه (وب سایت) می باشد. در هر دو صورت، آشنایی با مخاطبانی که یک سایت در تلاش برای دستیابی به آنها می باشد، به ناحیه اجازه خواهد داد تا در مورد مناسب ترین محتوا برای هر مخاطب، شفاف باشد. برخی نمونه های محتوایی که ممکن است متناسب با هر مخاطب شناخته شده ای باشند عبارتند از:
• برای جامعه (شامل افراد آماده عضویت، خانواده و عزیزان معتادان):
نشریات NA، اطلاعات جلسات، شماره تماس تلفنی و احتمالاً اطلاعات ارجاعی.
• برای حرفه ای ها و متخصصان:
اطلاعاتی در مورد NA، نشریات NA، اطلاعات جلسات، ارزیابی های محلی، و شماره تماس فردی که مسئول ارتباط و تعامل با عموم است (مانند مسئول کمیته یا عضو کمیته روابط عمومی)
• برای اعضای کنونی:
اطلاعات جلسات، منابع خدماتی مانند دستور العملهای محلی، اطلاعات رویدادهای NA، اطلاعاتی در مورد چگونگی ارائه خدمات و مطالبی که امکان دسترسی به آنها با رمز عبور مهیا می باشد مانند صورتجلسه کمیته ها.
به مجرد اینکه هدف یک سایت مقرر گردید، می توان آنرا در جهت دستیابی به آن هدف، طراحی نمود. اینجاست که داشتن افراد محلی با تجربه یا منابع مالی کافی می تواند اوضاع را دگرگون کند. نواحی به جستجوی کمک از حرفه ای ها برای طراحی وب گاه (وب سایت) خود، تشویق می گردند – این ممکن است به معنای استفاده از خدمات قابل ارائه توسط یک عضو محلی که خود طراح حرفه ای وب نیز هست، بوده و یا استخدام یک فرد غیر عضو جهت طراحی سایت باشد.
ناحیه همیشه می تواند جهت هر نوع تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه یک سایت می بایست طراحی گردد، از هدف و مخاطب خود استفاده نماید.
نکات ذیل می توانند جهت تعمق در مورد طراحی وب گاه (وب سایت)، به ناحیه کمک کنند:
o اطمینان حاصل کنید که هدف سایت را در صفحه اول به روشی ساده و شفاف بیان نمائید. هدف یک وب گاه (وب سایت) محلی NA، می تواند به سادگی فراهم نمودن اطلاعات برای علاقه مندان به معتادان گمنام و برای تسهیل ارتباطات و حمایت از اعضای محلی NA باشد. به خاطر داشته باشید، وب گاه (وب سایت) می بایست توجه مخاطب را در برهه کوتاه زمانی جلب نماید.
o صفحه اصلی می بایست بیانگر اطلاعاتی باشد که می تواند در سایت یافت شود و نیز اطلاعاتی که سایت حاوی آن نمی باشد. (به عنوان مثال: اگر اگر سایتی فقط حاوی اطلاعات جلسات ناحیه محلی باشد، از ذکر این نکته که سایت شامل اطلاعات جلسات نواحی مجاور و یا منطقه نمی باشد، اطمینان حاصل نم

وده و لینک (پیوند) سایت منطقه که حاوی آن اطلاعات می باشد را قید نمایید.) ناحیه همچنین می تواند برای فراهم نمودن هر گونه اطلاعاتی که در سایت محلی آنها وجود ندارد، به سایت خدمات جهاتی NA لینک (پیوند) شود.
o ناحیه تمایل خواهد داشت از ساختن وب گاه (وب سایت) با طراحی شکیل و عالی، اما محتوای ضعیف و یا یک وب گاه (وب سایت) با طراحی ضعیف و محتوایی سنگین، خودداری نماید. لازم است یک سایت به روشی که اجازه ناوبری و دسترسی آسان به اطلاعات مرتبط را امکان پذیر می کند، طراحی شود.
o در نظر گرفتن مخاطبان سایت می تواند به ناحیه در طراحی سایت با استفاده از فناوری موجود و پذیرفته شده جهانی، کمک نماید. احتمالاً ناحیه بیشترین تمایل در دستیابی حداکثری به افراد و استفاده از فناوری مشابه جهت تضمین آن را دارد.
o میزبانی رایگان وب به عنوان بهترین تجربه در نظر گرفته نشده است. تصمیم به صرف نظر از میزبانی رایگان وب، کمک می کند تا شماری از مشکلات از میان برداشته شوند. از همه مهم تر، احتمال اجبار یک وب گاه (وب سایت) NA به تبلیغ یا برقراری لینک (پیوند) با سایت های نامناسب است. میزبانی رایگان وب و همچنین مقدار محتوایی که یک سایت می تواند برای خود در نظر بگیرد را محدود می سازد. استفاده از میزبانی رایگان وب، اغلب دلیل واضحی است برای اینکه
o چرا سرانجام سایتهای محلی NA به تبلیغات ختم می شود. اجازه قرار گرفتن تبلیغات در سایت NA می تواند تداعی کننده وابستگی NA با سازمانهای خارجی باشد. هنگامی که نواحی بر روی محتوای تبلیغات خود که ممکن است بر روی سایت قرار بگیرد نظارتی ندارند، مشکل تداعی وابستگی احتمالاً منجر به مناقشه می شود.
o ناحیه نیازمند است ملاحظه نماید که وب گاه (وب سایت)، عرصه ای عمومی است و لازم است اطلاعات موثق، بصورت محرمانه نگهداری شوند. نواحی دارای رمز عبور کاربری می توانند با فضای خصوصی و محرمانه، در یک وب گاه (وب سایت) عمومی خدمت نمایند (پوشیده و محرمانه، با امنیتی یکی نبوده – وب گاه (وب سایت) های امنیتی می توانند سودمند باشند اما نیازمند مدیریت و هزینه بیشتری می باشند). برای مثال: خلاصه دست نوشته ها و گزارشات جلسات شامل اسامی و اطلاعات تماس اعضاء بهتر است که توسط رمز عبور، محرمانه نگهداری شوند.
o در تلاش برای ایمن کردن هر چه بیشتر وب گاه (وب سایت)، خدمتگزاران مورد اعتماد باید اطمینان داشته باشند که از رمزهای عبور اطلاع دارند، در آن صورت اگر خدمتگزار مورد اعتمادی کمیته را در شرایط نامطلوبی ترک کند، ناحیه می تواند رمز عبور وب گاه (وب سایت) را تغییر دهد. همچنین می توان با ایجاد وب گاه (وبسایت)ی ساده همراه با رمزگذاری کمتر و عدم استفاده از میزبانی رایگان وب، مسائل مشکلات امنیتی را کاهش داد.
o نواحی با در نظر گرفتن اینکه آیا اگر یک لینک (پیوند) در جهت پیشبرد هدف اصلی NA باشد، می توانند به آن لینک (پیوند) شوند، تصمیم گیری نمایند. برای مثال: سایت هایی که دربرگیرنده راهنمای نقشه جلسات می باشند، اغلب توسط وب گاه (وب سایت) NA با اطلاعیه ای که وابستگی NA را به آن سایت تکذیب می نماید، مورد استفاده قرار می گیرند.
o یک راه برای فراهم نمودن لینک (پیوند) با دیگر نواحی و مناطق NA، متصل شدن به صفحه لینک (پیوند) های منطقه ای خدمات جهانی NA (http://www.na.irg/links-toc.htm) می باشد. با پیوند به این وب گاه( وب سایت)، ناحیه نیازمند به استفاده از منابع انسانی خود برای بررسی و تأیید مرتب لینک (پیوند) ها نمی باشد.
o یک کمیته خدماتی ممکن است مایل باشد در مورد اینکه چه سازمانهایی با سایت محلی NA لینک (پیوند) هستند، تحقیق کند. اطمینان حاصل نمودن از به روز و دقیق بودن اطلاعات در مورد NA توسط پیگیری سایت هایی که با ما لینک (پیوند) هستند، یکی از بهترین روشهای تقویت روابط عمومی می باشد.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل دهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan