Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اﺟﺮاﯾﯽ ﻧﻤﻮدن ﻃﺮﺣﻬﺎ

موارد استفاده از فناوری اینترنت و وب گاه (وب سایت) های NA

 

فهرست ذیل شامل مثالهایی است که چگونه نواحی و مناطق از وب برای ارتباط با یکدیگر و عموم، استفاده نموده اند:
• یکی از مهمترین موارد استفاده از فناوری اینترنت، تأمین اطلاعات در مورد NA می باشد. وب گاه (وب سایت) ها، اغلب اولین نگاه اجمالی هر شخص به محتوای برنامه NA خواهد بود – اعم از اینکه بیننده، یک حرفه ای، عضوی از خانواده یک معتاد و یا معتادی در تلاش برای یافتن جلسه باشد. هنگامی که در مورد نحوه مدیریت اطلاعات یک وب گاه (وب سایت) تعمق می کنیم، مهم است به یاد داشته باشیم که اطلاعات غلط می تواند بدتر از بی اطلاعی محض باشد.
• یکی دیگر از موارد استفاده از فناوری اینترنت در NA، ارتباط بین بخشهای خدماتی است. تالارهای گفتمان، اتاقهای گفتگو (چت روم ) و فهرستهای پست الکترونیکی، همگی مشترکاً برای برپایی جلسات خدماتی، به خصوص در نواحی با وسعت و فواصل جغرافیایی زیاد، مورد استفاده قرار می گیرند.
تالار گفتمان مستقیم، به نوعی شبیه به گردهمایی خدماتی هستند با این تفاوت که صندلی و گرداننده ندارند – در صورتیکه دستور کار معینی وجود نداشته باشد، تمرکز می تواند به سادگی از بین برود. در نشانی فهرستهای پست الکترونیکی می توان به جای تکیه بر نام افراد، بر روی عناوین خدماتی تکیه کرد- به عنوان مثال، vicechair@thebiggestheartofNAarea. این کار اجازه می دهد چرخش خدماتی مستمر در هنگام تغییر خدمت گزاران انجام پذیرد. گمنامی اعضاء در این تالارهای گفتمان را می توان بوسیله استفاده از فرایند ثبت نام یا استفاده از رمز عبور محافظت نمود.
• اگر ناحیه به قرار دادن مستقیم (آنلاین) نشریات NA، تمایل دارد لازم است این کار را با لینک (پیوند) شدن به وب گاه (وب سایت) www.na.org به انجام برساند. یک ناحیه نمی بایست اقدام به طراحی و چاپ مجدد و قرار دادن هیچ یک از نشریات دارای حق چاپ و نشر انجمن، شامل قدمها و سنتها، خواندنیها، تک برگی (پمفلت) ها، و نقل قولهای طولانی، نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مالکیت دارائی های فکری و معنوی انجمن، از سایت www.na.org دیدن نمائید.
• اگر ناحیه ای در صدد قرار دادن اطلاعات تأیید نشده انجمن از جمله آگهی ها یا خبرنامه های محلی باشد، خدمتگزاران مورد اعتماد ممکن است تمایل داشته باشند از چگونگی امکان تأثیر اینگونه اطلاعات بر روی تصویر (وجهه) عمومی NA، مطلع شوند. ممکن نیست سلیقه های یک عضو در انتخاب مطالب منتشر شده، همیشه همان اطلاعاتی باشد که یک ناحیه مایل به ارائه عمومی آن است. وجدان گروه وسیله خوبی برای تصمیم گیری در مورد ارسال یا عدم ارسال مطالب تأیید نشده انجمن در وب گاه (وب سایت) های محلی می باشد.
• گروههای که به زبانهای مختلف گفتگو کرده، مانند اعضایی که در کشورهای مختلفی از سرتاسر دنیا زندگی و به زبان اسپانیولی صحبت می کنند، برای برقراری ارتباطاتی نظیر کارگاههای خدماتی و فعالیتهای ترجمه ای، از وب استفاده نموده اند.
• برخی نواحی، اطلاعات بایگانی شده مانند طرحهای اجرا شده خدماتی یا اطلاعات تماس خدمتگزاران مورد اعتماد را در پایگاه داده های خود، نگهداری می کنند. با این وجود یک ناحیه تمایل خواهد داشت، از شخصی که مسئول ایجاد پایگاه داده ها است، تقاضا کند مسئولیت انتقال پذیری و سهولت دسترسی به اطلاعات توسط دیگر خدمتگزاران مورد اعتماد را به عهده بگیرد. لازم است از هر گونه اطلاعاتی که در پایگاه داده ها وجود دارد نسخه پشتیبان تهیه شده و آنرا نه در دیسک سخت (هارد دیسک) یک فرد خاص، بلکه در مکانی با دسترسی آسان و قابلیت استفاده از آن اطلاعات با فناوری معمول و متداول، ذخیره گردد. بایگانی و به روز نمودن اطلاعات موجود در پایگاه داده ها، به حفظ سوابق مربوط به عملکرد کمیته ها کمک خواهد نمود. بیاد داشتن هدف از نگهداری و شناخت مخاطب می تواند به تصمیم گیری ناحیه در مورد نحوه مدیریت پایگاه داده ها کمک نماید.
• برخی از جلسات پخش زنده (آنلاین) NA در اتاقهای گفتگو و برخی دیگر از طریق فهرستهای پست الکترونیکی انجام می پذیرد. یک بار دیگر نیاز است که گمنامی عضو توسط فرایند ثبت نام یا دیگر روشهای اینترنتی حفظ شود. مهم است به یاد داشته باشیم جلسات پخش زنده (آنلاین) NA، ممکن است در معرض دید عموم قرار گیرند و توانایی بالقوه در تأثیر بر روی آگاهی عموم در مورد NA را دارا باشند. یکی از خطرات پنهانی که جلسه پخش زنده (آنلاین) می تواند داشته باشد، گفتگوی افراطی و بی هدفی است که به نظر می آید به سمت تحقق هدف اصلی NA حرکت نمی کند.
فناوری اینترنت ابزاریست در دسترس که به اعضای NA اجازه می دهد با یکدیگر و با عموم به روشهایی که قبلاً غیر ممکن می نمود، در ارتباط باشند. صرف مقداری زمان برای بحث و تبادل نظر و برنامه ریزی در جهت نحوه استفاده بهینه از این فناوری، می تواند کمک کند اطمینان حاصل نمائیم، اطلا

عاتی را که با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در معرض عموم قرار می دهیم موثق، هدفمند و آموزنده باشد.
منابع
- الگوی طراحی صفحه اصلی سایت
- مراحل ساختن یک وب گاه (وب سایت)


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل دهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan