Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

برنامه ریزی و آماده سازی برای نواحی و کمیته ها

برنامه ریزی و آماده سازی برای نواحی و کمیته ها

 

• مشخص نمودنِ هدف از ایجادِ رابطه با سازمان های دولتی، به یک منطقه/ناحیه کمک می کند تا درباره اینکه با کدام ارگان باید تماس برقرارکنید، تصمیم گیری نماید.برای مثال یک منطقه/ناحیه می تواند کار خود را با نیروی انتظامی محلی شروع کند چرا که پلیس محل هر روز با معتادان درعذاب روبرو می شود.
• درزمان برنامه ریزی برای ایجاد رابطه با یک ارگان دولتی، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند انواع منابعی کهNAمی تواند در این روابط ارائه نماید را تشریح نمایند. توضیحِ این امر که انجمن معتادان گمنام یک منبع پرفایده و رایگان می باشد، منجر به تمایل سازمان های دولتی به ایجاد رابطه با انجمن خواهد گردید.
ابزارهایی مانند پمفلت های اطلاعاتی، نتایج برآورد اعضا و راه NA، نیز می توانند برای ایجاد رابطه با سازمان های دولتی مفید واقع شوند.
• همانطور که در فصل چهارم بدان اشاره شد، تحقیق درموردِ سازمان و یا ارگانی که ما خواهان ایجاد رابطه با آن هستیم، بخصوص سازمان های دولتی، بسیار مهم می باشد. رجوع به وب سایت ِسازمانهای مربوطه وهمچنین فهرست های اطلاعاتی(کتابچه های راهنما)، شروع خوبی برای انجام این کار می باشد. خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند اطلاعات مفیدی مانند ساختار و همچنین نحوۀ عملکرد ارگان دولتی را به دست بیاورند.
داشتن اطلاعات به روز راجب سیاست دولت دررابطه با درمان اعتیاد به مواد مخدر، نیز مفید خواهد بود. چنین سیاست هایی اغلب تغییر نموده و روی طرز برخورد یک ارگان دولتی راجب اعتیاد به مواد مخدر و درمان آن، تاثیرخواهند گذاشت. درکِ این سیاست ها می تواند به خدمتگزاران مورد اعتماد کمک کند تا بهترین روش را برای ایجاد روابط با ارگانهای دولتی بخصوص، انتخاب کنند.
• همچنین ما می توانیم دربارۀ بهترین روش برای تماس با یک ارگان بخصوص، تحقیق کنیم. چنین تماس هایی می تواند از طریق نامۀ پستی، تلفن، ای میل و یا ملاقات حضوری صورت گیرد. تحقیقات یک منطقه/ناحیه می تواند موثر ترین روشها را برای ایجاد روابط با ارگان ها و همچنین نام شخصی که باید با او تماس گرفته شودرا شناسایی نماید.
• خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند بر روی منافع روابط بلند مدت با ارگانهای دولتی تمرکز نمایند. البته باید توجه داشت که چنین تلاشهایی احتمالا منجر به نتایج آنی نشده و درنتیجه به شکیبایی نیاز دارند. این گونه روابط می توانند تاثیرعمیقی بر روی تواناییِ معتادانِ درعذاب برای یافتن انجمن معتادان گمنام در آینده، بگذارند.
• درطی برنامه ریزی برای معرفی انجمن برای یک سازمان دولتی، یک منطقه/ناحیه می تواند از آن دسته ازخدمتگزاران مورد اعتمادی که مناسب این کار می باشند، استفاده کند. اعضائی که با کارکنان دولتی تجربۀ رابطه ای پیشین کسب کرده اند می توانند به کارگزاران مورد اعتماد آموزش داده واز گرفتن نتایج مثبت تری اطمینان حاصل کنند.
برای خدمت کردن هرچه بهتر، هر جزء از ساختار خدماتی باید سعی و کوششی صمیمانه و جدی در برقراری رابطه موثر انجام دهد. چه گروهها، جه خدمتگزاران مورد اعتماد، چه هیئت های خدماتی و کمیته ها، باید عقاید و تجارب خود را کاملا به مشارکت بگذارند و همینطور باید دقیق و با احترام گوش فرا دهند.
" دوازده مفهوم خدماتی در NA"

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل سیزدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan