Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

کارکردن دوازده قدم و راهنما و رهجویی

کارکردن دوازده قدم و راهنما و رهجویی در UA
راهنما کسی است که دوازده قدم را کار کرده است و تمایل دارد که ما را در بهبودی هدایت کند. راهنما به ما کمک میکند که مسیر پیشرفت خود را با استفاده از دوازده قدم هدایت کنیم. راهنما و رهجویی در UA بر مبنای این ایده است که هرکس که دوازده قدم را در برنامة دیگر کار کرده است، می تواند راهنمای بهبودی تازه واردان را بر عهده گیرد. این‌چنین شخصی تجربه باارزشی دارد و فقط کافی است که آن را به کم درامدی مربوط کند.
ما سلوک خود را با قدم‌های یک، دو و سه آغاز می کنیم. ما با ناتوانی خود در برابر کم درامدی مواجه می شویم و آن را اقرار می کنیم و تصمیم می گیریم که کسب درامد و دستاوردهای خود را به مراقبت خداوند "نیروی برتر"، آن‌گونه که او را درک می کنیم بسپاریم. ما شوق و تمایل را طلب می کنیم و در جستجوی آن هستیم. ما درخواست می کنیم که توسط چیزی فراسوی خواست خودمان هدایت شویم، تا ثبات اقتصادی و نهایتاً کامیابی و سعادت در زندگی ما متجلی شود. برای بسیاری از ما این ایده همچون مکاشفه آشکار می شود. همچنانکه به کارکردن برنامه UA ادامه می دهیم و شاهد افزایش کامیابی خود هستیم، می توانیم آسان تر  بگوییم که بیشتر موفقیت خداوند است تا موفقیت من. 
در قدم های چهار تا هفت، ما نگاهی کامل و عمیق به خودمان می اندازیم و اقرار می کنیم کدام نواقص اخلاقی ما در کم درآمدی ما نقش داشته است. ما ترازنامه خود را تا جایی که می توانیم بدون ترس انجام می دهیم و آن ترازنامه را با یک راهنما یا هم راهنما مشارکت می کنیم.
ما مشکلات اصلی درونیمان که در کم درامدی ما نقش داشته است را شناسایی می کنیم. سپس آنها را رها می کنیم و اجازه می دهیم که زدوده شوند. هنگامی که صادقانه و با شفقت به خودمان نگاه کردیم، آماده خواهیم شد از کسانی که به آنها خسارت زده ایم جبران خسارت کنیم و وارد قدم هشت و نه می شویم.
ابتدا به افراد و روابطی که آسیب زده ایم نگاه می کنیم. با راهنمایی راهنما شروع به جبران خسارت و بخشایش خودمان و دیگران می کنیم و سپس می توانیم به پیش برویم.
با جبران خسارت در واقع مسئولیت اقدامات گذشته خود را قبول می کنیم. ما بار اشتباهاتی که از گذشته تاکنون با خود حمل کرده ایم را رها می کنیم ممکن است از بعضی اشتباهات آگاه و از برخی ناآگاه باشیم؛ اشتاباهاتی که کمر ما را خم کرده اند و توانایی ما برای دست‌یابی به کامیابی و سعادت را مسدود کرده اند. این فرایندِ مسئولیت پذیری و بخشایش است. هرکدام از این‌ها حسِ تازه ای از باارزشی را در ما تقویت می کند و امکان این را می دهد که چیزهای خوب وارد زندگی ما شود. قدم ده، یازده و دوازده ساختاری برای تداوم آنچه که ما پیشتر در هشت قدم¬ پیشین آغاز کردیم فراهم می کند. قدم ها به ما کمک می کند با خودمان صادق بمانیم. آنها به ما یاداوری میکنند که ارتباط با نیرویی فراتر از خودمان را حفظ کنیم و از آن راهنمایی بگیریم و ما را تشویق میکنند که تجربیاتمان و هم آنچه سخاوتمندانه به ما داده شده است را با دیگران به اشتراک گذاریم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan