Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

فرمت جلسه بازیابی معنوی

خوشامدگویی
سلام. اسم من ____ و یک کم درآمد هستم.
به جلسة «بازاریابی معنوی»کم درآمدان گمنام خوش آمدید.
بعد از چند لحظه سکوت با خواندن دعای آرامش جلسه را شروع می-کنیم.
خداوندا،
آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم،
شهامتی که تغییر دهم آنچه را که میتوانم و بینشی که تفاوت این دو را بدانم." آمین
مقدمه:
کم درآمدان گمنام انجمن زنان و مردانی است که تجربه، توانایی و امید خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند تا مشکل مشترک خود را حل کنند و به دیگران کمک کنند از کم درآمدی اجباری  نجات یابند. تنها شرط عضویت تمایل به توقف کم درآمدی است. در  UAهیچ حق عضویتی وجود ندارد؛ ما با کمک های دواطلبانه اعضا متکی به خود هستیم. UA با هیچ سازمان، مؤسسه، مذهب یا جریان سیاسی مرتبط نیست و در هیچ مناقشه ای درگیر نمی شود و هیچ جریانی را تأیید یا رد نمی ‌کند. هدف اصلی ما متوقف‌کردن کم‌درآمدی، فقط برای امروز، و کمک به دیگرکم درآمدان است تا بتوانند این کار را انجام دهند.
دوازده قدم و دوازده سنت:
برنامة ما بر این اعتقاد استوار است که تغییر و بهبودی از کم درآمدی با کارکرد دوازده قدم و تعهد به دوازده سنت امکان پذیر است و این برنامة معنوی کلید آرامش است.
از دوستی که پمفلت دوازده قدم UA را دارد خواهش می کنم آن را برایمان بخواند.
از دوستی که پمفلت 12 سنت UA را دارد خواهش می کنم آن را برایمان بخواند (هر ماه یک سنت).
از دوستی که پمفلت نشانه های کم درآمدی را دارد خواهش می کنم آن را برایمان بخواند.
از دوستی که پمفلت ابزارهای UA را دارد خواهش می کنم آن را برایمان بخواند.
خوشامدگویی به تازه واردان:
پیش از شروع جلسه، به تازه واردان خوشامد می گوئیم. اگر برای مشارکت آماده نیستید، می توانید خود را معرفی کنید تا از حضور شما آگاه شویم. آیا دوست تازه واردی هست که تمایل داشته باشد خود را معرفی کند؟
اگر شما مشکلات مربوط به درآمد دارید و فکر می کنیدکم درآمد اجباری هستید، ما باور داریم که جای درستی آمده اید و این برنامه می تواند به شما کمک کند. پیشنهاد می شود ابتدا در شش جلسه شرکت کنید تا بتوانید شباهت های خود با افراد مشارکت کننده را بیابید؛ مفاهیم UA را دریافت کنید؛ دربارة ابزارهای  UAبیشتر یاد بگیرید و تماس گرفتن با اعضا را شروع کنید.
اصول جلسه:
• هنگام مشارکت لطفاً با نام کوچک خود را معرفی کنید؛
• پس از آن‌که همه مشارکت کردند، اگر زمان داشته باشیم، مشارکت دوم مجاز است؛
• در پنج دقیقة آخر جلسه اقدام هایی که در این هفته برای غلبه بر کم درآمدی برنامه ریزی کرده ایم را مشارکت میکنیم؛
• برای حفظ آرامش جلسه حرف یکدیگر را قطع نمی کنیم؛ در طول جلسه با کسی صحبت نمی‌کنیم و به نام یا مشارکت کسی اشاره نمی کنیم؛
• برای تسهیل مشارکت، ما به وقت نگهدار نیاز داریم. چه کسی تمایل دارد این خدمت را انجام دهد؟ (سه دقیقه مشارکت. یک اعلام بعد از 2 دقیقه و یک اعلام بعد از سه دقیقه)؛
• لطفاً از وقت نگهدار تشکر کنید و این‌گونه از او قدردانی کنید و سر سه دقیقه مشارکت خود را به اتمام برسانید.
تمرکز و فرمت جلسه
تمرکز این جلسه بر بکارگیری بهبودی معنوی UA در فرایند بازاریابی در هر صنعت خاص است. با این حال تمام اعضای  UAمی توانند در آن شرکت کنند و از تجربه، توانایی و امیدی که در جلسه مشارکت می شود سود ببرند. ما بر مبنای 12 قدم، باور داریم که بازاریابی فرصتی معنوی برای خدمت است.
ما معتقدیم نیروی برتر ما استعدادها و موهبت های منحصر به فردی به ما داده که بخشی از بهبودی ما این است که تمایل داشته باشیم آن استعدادها و توانایی ها را در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند و طالب آنند بگذاریم.
فرمت جلسه برای بخش اول جلسه به صورت زیر است:
هفته اول و سوم ماه ما یک سخنران خواهیم داشت که تجربه، توانایی و امید خود دربارۀ غلبه بر مقاومت بر بازاریابی را مشارکت می کنند.
هفته دوم و چهارم ماه تمرین مراقبه تجسم سازی داریم که در آن بهبودی مثبت در بازاریابی را تجسم می کنیم. سپس وقفه ای برای خواندن سنت هفت و اطلاعیه ها خواهیم داشت.
بخش دوم جلسه در هر هفته به پرسش و پاسخ اختصاص دارد که در آن می توانید سؤالات خود دربارة بازاریابی را از گروه بپرسید و برای هر سؤال تجربه دو نفر را دریافت کنید.
نشانه ها و بهبودی در بازاریابی
در این بخش ما نمونه هایی از نشانه های کم درآمدی و چشم اندازی از بهبودی از کم درآمدی خصوصاً در رابطه با بازاریابی را به اشتراک می گذاریم. لطفاً کسی که تمایل دارد، نشانه های کم درآمدی و بهبودی در بازاریابی را بخواند. نشانه ها و بهبودی در بازاریابی
1- ابهام در بازاریابی
نشانه ها
ما تلاش می کردیم که خودمان و کسب و کار خود را بدون برنامة بازاریابی راهبردی، به بازار ارائه دهیم. ما هیچ‌کدام از توانایی ها، مهارت ها و استعدادها، محصولاتمان، برنامه ها و خدماتی که می خواستیم ارائه بدهیم و نیز بازار هدف خود را به روشنی تعریف نمی کردیم.
بهبودی
با سپاسگذاری از نیروی برتر، توانایی ها، مهارت ها و استعداد های خود را تعریف کردیم و آنها را با بهترین برنامه ها و خدماتی که می خواستیم ارائه بدهیم همسو کردیم. ما دقیقاً می دانیم که بازار هدفمان چیست و برنامة بازاریابی منسجمی داریم که شامل اطلاعات مربوط به بودجه و سیستمی است که باید آن را دنبال کنیم. برنامة مشخص به ما شفافیت ذهنی می دهد و به ما امکان می دهد با سهولت و سپاسگذاری بازاریابی خود را انجام دهیم.
2- بدهکاری به زمان
نشانه
ما از زمان خود برای ایجاد، سرمایه گذاری و به انجام رساندن و دنبال کردنِ فعالیت های بازاریابی خود استفاده نمی کردیم. ما زمان خود را برای کارهای پرمشغلۀ غیردرآمدزا و یا کارهای ارزان قیمت صرف می کردیم که اینها به ما توهمِ مفید بودن را می داد؛ اما در واقع در چرخة کم درآمدی و خستگی گیر افتاده بودیم.
بهبودی
برنامه بازاریابی مهمترین اولویت ماست. ما برنامه خود را با برنامه ریزی و اقدامات قاعده مند و مداوم به اجرا درمی آوریم. ما میزان زمان و هزینه ای که برای فعالیت های بازاریابی خود صرف می کنیم را یادداشت می کنیم و ارزیابی و مرور می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که سرمایه گذاری ما نتایج محسوسی دارد. مرورکردن نتایج فعالیت هایمان به ما این امکان را می دهد که تنظیمات لازم را ایجاد کنیم.
3- افکار تحریف‌شده
نشانه
افکار تحریف شده به ما می گفتند که فعالیت های بازاریابی ما موفق نخواهد شد، هزینه زیادی در بردارد و یا جواب نخواهد داد. ما ایده های بازاریابی خود، نمونه های مشابه و وب‌سایت ها را بیش از اندازه بررسی و تحلیل می کردیم، که نهایتاً به منفعل‌بودن و بی حرکتی منتهی می شد. یا خیلی زود آن را رها می کردیم، یا به دنبال یک مربی بازاریابی دیگر، یا سیمنار یا نرم افزاری دیگر می گشتیم که همچون غول چراغ جادو تمام نیازهای درآمدی و بازاریابی ما را برآورده کند و آن را به نیروی برتر خود تبدیل می کردیم.
بهبودی
ما دیگر به افکار تحریف‌شده اجازه نمی دهیم که تلاش های ما را متوقف کند. ما به منحصربودن خود و آنچه برای عرضه داریم، ایمان داریم. هرگاه احساس تردید نسبت به خود پیدا می کنیم، ما نیروی برتر و یک انجمنی داریم که می توانیم به آن تکیه کنیم تا ما را به مسیر مثبت ذهنی درست برگرداند. ما به این باور رسیده ایم که یگانه چراغ جادویی ما برای موفقیت، برداشتن قدم های مداوم بازاریابی است و هر قدمی که برمی داریم همچون دعا و نیایشی با نیروی برتر است.
4- خودتخریبی
نشانه
ما با روش های مختلف کسب و کار خود را تخریب می کنیم. شرایط کاری ما به هم ریخته و بی‌نظم بود و برایمان سخت بود که در آن شرایط مفید واقع شویم. به جای تمرکز بر روی یک تخصص خاص، ما دائماً محصولات و سوله ها را عوض می کردیم. ما فعالیت های خود را آغاز می کردیم و سپس متوقف می کردیم و یا فرصت ها و اقدامات را پیگیری نمی کردیم. هنگامیکه موفقیت آشکار دیگران را می دیدیم، شروع می کردیم به مقایسه‌کردن و دچار احساس ناامیدی می شدیم و اجازه می دادیم که این احساسات منفی ذهن ما را منحرف و ما را از مسیر خارج سازد.
بهبودی
ما دیگر از مسیر خود خارج نمی شویم. شرایط کاری خود را در آرامش نگاه می داریم. چشم اندازی طولانی‌مدت برای کسب و کار خود داریم و زمان معقولی به فعالیت های بازاریابی خود اختصاص می دهیم تا به بار برسد و از تغییرات ناگهانی پرهیز می کنیم. ما سیستمی که باید دنبال کنیم را پیاده سازی می کنیم و در نتیجه دیگر فرصت ها و اقدامات هدر نمی روند. ما متوجه مسئله رقابت هستیم اما نگران آن نیستیم. ما از رقبای خود یاد می گیریم و ایمان داریم که در دنیای فراوانی زندگی می کنیم که برای هر کسی بیش از حد کفایت وجود دارد.
5- سندروم دغل باز , متقلب
نشانه
به رغم تحصیلاتمان، اعتبار و دستاوردهایی که داشته ایم ما احساس یک فریبکار یا متقلب را داشتیم. ما باور داشتیم از آنجایی که در رویارویی با چالش‌هایمان به مرحله کمال نرسیدیم، شایستگی آن را نداریم که تدریس کنیم و به دیگران مشاوره دهیم. ما افکاری نظیر این داشتیم: «من کی هستم که دیگران به راهنمایی من نیاز داشته باشند؟»، «چه دلیلی دارد که کسی مرا استخدام کند؟» و «اگر آنها بدانند من واقعاً چه کسی هستم، دیگر با من کار نمیکنند».


بهبودی
هرگاه این احساسات می آیند، می دانیم که داریم از خودمان دور می شویم. ما خود را با نیروی برتر همسو می کنیم و بر روی خدمت متمرکز می شویم. ما متوجه می شویم هویت ما با تحصیلات، مدارج عالی تحصیلی و گواهی نامه هایمان تعریف نمی شود. قدم بر می داریم؛ چراکه می دانیم هنگامی که قدم برمی داریم، در واقع در موفقیت خود مشارکت می کنیم، که به ما کمک می کند قدر ارزشِ خود و آنچه ارائه می دهیم را بدانیم.
6- چرخة ترس
نشانه
ما به ترس هایمان اجازه می دادیم که ما را از انجام فعالیت های بازاریابی که می توانست در خدمت چشم انداز ما باشد باز دارد. ما می ترسیدیم که به مشتری قولی بدهیم که نتوانیم آن را به جا آوریم. ما از اشتباه کردن و از اینکه «کامل نباشیم» ترس داشتیم. ایدۀ شکست در ملأ عام برای ما بسیار سخت بود که بتوانیم از آن عبور کنیم. در نتیجه محصولات و خدمات خود را انکار می کردیم که باعث تضعیف ارزش و باور به خود در ما می شد. این فرایند معمولاً منجر به احساس شرم، درهم شکستن و ناامیدی می شد و واکنش ما به این مسئله پنهان‌شدن و منزوی‌شدن بود.
بهبودی
ما به خودمان و مهارت هایمان اعتماد می کنیم و با اعتماد به نفس قدم هایی برمی داریم که باعث ایجاد کسب و کار سالم و سودآور می شود. ما این باور را به‌گرمی پذیرفته ایم که اشتباه بخشی از فرایند یادگیری و فرصتی برای رشد است. هنگامی که ترس می آید،  ما به جای پنهان‌شدن و انزوا، به سمت نیروی برتر و انجمن متمایل می شویم تا توانمند شویم. ما می دانیم که «این نیز می گذرد».
هرچه بیشتر برای جلسات، ابزارها، و منابع UA ارزش قائل می شویم، ما درمی یابیم که فقط با کارکردن 12 قدم کم درآمدان گمنام است که کامیابی، بهبودی و آرامش بادوام را می توانیم برای خودمان و کسب و کارمان به دست آوریم.
اکنون زمان سخنرانی است. از سخنران می خواهیم که خود را معرفی کند و تجربه، توانایی و امید خود در خصوص بازاریابی در کسب و کار را حدأکثر 8 دقیقه با گروه مشارکت کند.
روال این جلسه بر این است که سخنران جلسه، خدمت خوشامدگویی به تازه واردان در آخر جلسه را به عهده گیرد. (سوال از سخنران) آیا شما تمایل دارید این خدمت را انجام دهید؟
مراقبه تجسم سازی (هفته دوم و چهارم)
اکنون زمان مراقبة تجسم سازی است. اکنون زمان وصل‌شدن به نیروی برتر و دریافت راهنمایی از اوست، ضمن اینکه تجسم می کنیم که بازاریابی سالم و معنوی چگونه می تواند باشد.
از شما دعوت می کنم که در حالت رهاشدگی و آرامش کامل قرار بگیرید و چشمان خود را ببندید. یک نفس عمیق و طولانی بکشید و تمرکز خود را بر روی تنفس خود نگاه دارید. همه چیز جز این لحظه را رها کنید.
حضور نیروی برتر خود را احساس کنید و با قلب خود ارتباط برقرار کنید. ما می خواهیم با هم به یک سفر برویم. اعتماد و باور داشته باشید از نیروی برترتان راهنمایی دریافت خواهید کرد (به آرامی تا 5 بشمرید).
تصور کنید معجزه¬ای رخ داده است. شما مقاومت و افکار و الگوهای محدودکنندة خود دربارة بازاریابی را از دست داده¬اید و اکنون می¬توانید با کسی ارتباط برقرار کنید که نیروی برترتان از شما می¬خواهد که به او خدمت کنید و قدم¬های استواری برای بازاریابیِ محصولات و خدمات خود بردارید (به‌آرامی تا 5 بشمرید). 
هنگامی که می¬دانید در بازاریابی خود حمایت می¬شوید و تنها نیستید چه احساسی دارید؟ به خودتان اجازه دهید  این احساس در بدن شما بنشیند (به آرامی تا 5 بشمرید).
بازاریابی مطمئنِ محصولات و خدمات برای شما چگونه است و چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ (به آرامی تا 5 بشمرید). اینکه شما مسئولیتِ آنچه شایسته اش هستید را بر عهده بگیرید و آنچه به اطمینان با ارزش شما هماهنگی دارد، این چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ (به آرامی تا 5 بشمرید). اگر شما مشتری های ایدئال خود را داشته باشید که بالاترین قیمت را به شما پرداخت کنند، چگونه به نظر می رسد؟ (به آرامی تا 5 بشمرید).
بازاریابی با برکت و آسان چگونه است؟ چگونه می توانید بازاریابی خود را جالب و سرگرم کننده کنید؟ به جای تلاش و زحمت برای بازاریابی، از چه حمایت و همکاری برخوردار هستید؟ چه کسی شما را الهام می بخشد که این هفته او را دنبال کنید. خود را در حال پیاده سازی برنامه های بازاریابی مجسم کنید (به آرامی تا 5 بشمرید).
به تنفس خود بازگردید... به آرامی دم بگیرید... اکنون بازدم خود را آزاد کنید... به اتاقی که در آن هستیم برمی گردیم و از شما دعوت می کنم که هرگونه بینش یا شهودی که در طول این تجربه داشتید را یادداشت کنید. هرگاه آماده بودید لطفاً به‌آرامی چشمان خود را باز کنید، به  اتاقی که در آن هستید بازگردید و شهودها و بینشی که داشتید را یادداشت کنید.
مشارکت:
اکنون جلسه برای مشارکت باز است. در صورت تمایل می‌توانید در مورد تجربه خود در رابطه با موضوع جلسه "بازاریابی معنوی" و یا درباره احساسات خودتان حداکثر 3 دقیقه صحبت کنید.
بعد از 45 دقیقه. سنت 7 و اطلاعیه ها.
در UA هیچ حق عضویتی وجود ندارد. ما از طریق کمک‌های دواطلبانۀ اعضاء متکی به خودمان هستیم. اما ما مخارجی داریم برای انتشار نشریات، مخارج کمیته خدمات عمومی، هزینه اجاره مکان و غیره. لطفاً هرچقدر در توانتان است بپردازید و اگر نمی‌توانید هیچ مبلغی بپردازید، دوباره به جلسات باز گردید چراکه حضور شما برای ما بسیار مهم‌تر از پولتان است.
آیا اطلاعیه‌ای در باره UA وجود دارد؟
ما .... دقیقه وقت برای مشارکت داریم. چه کسی تمایل دارد مشارکت کند؟ موضوع جلسه "بازاریابی معنوی" است اما شما می‌توانید در مورد مسائل مربوط به کم‌درآمدی مشارکت کنید.
پنج دقیقه قبل از پایان جلسه، جلسه را می بندیم.
به پایان زمان مشارکت رسیدیم. از همه کسانی که مشارکت کردند و از ..... وقت نگهدار و از کسانی که پمفلتها را خواندند تشکر می‌کنم و ممنونم از شما که به من امکان خدمت را دادید.
از دوستی که وعده های UA را دارد خواهش می کنم آن را بخواند.
از خزانه دار خواهش می کنم گزارش خزانه را بدهد.
از مسئول نشریات خواهش می کنیم گزارش نشریات را ارائه بدهد.
از نماینده بین گروه خواهش می کنم گزارش خود را ارائه بدهد.
مشارکت اقدام و عمل:
اکنون اقدام‌هایی که برای امروز یا این هفته برای غلبه کردن بر کم‌درآمدی و افزایش استطاعت مالی و معنوی خود معین کرده‌ایم را مشارکت می‌کنیم. چه کسی تمایل دارد اقدام و عمل خود را مشارکت کند؟
بستن جلسه
در پایان، عقایدی که اینجا بیان شد صرفاً مربوط به افرادی است که آن را مشارکت کردند. چیزهایی که شما شنیدید بر مبنای اعتماد گفته شده‌اند و باید بر مبنای اعتماد به آنها احترام گذاشته شود.
ما چیزهایی که اینجا شنیدیم را از اینجا بیرون نمی‌بریم. اگر می‌خواهید آنچه که شنیدید را جذب کنید، می‌بایست به درک بهتری از روش اداره کردن مشکلات خود دست یابید و شروع کنید زندگی خود را تغییر دهید. با یکدیگر صحبت کنید و مسائل شخصی خود را همینجا حل کنید، بگذارید هیچ غیبت و حرف و حدیثی یا انتقادی از یکدیگر نداشته باشیم، بلکه تنها عشق و درک و صمیمیت بینمان باشد.
با خواندن دعای آرامش جلسه را به پایان می بریم.
خداوندا، آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم،
شهامتی که تغییر دهم آنچه را که می توانم و بینشی که تفاوت این دو را بدانم.
اکنون جلسه به خوشامدگو (جهت پاسخگویی به سوالات تازه واردان) واگذار می شود.


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan