Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اهداف


ما اهدافی را تعین میکنیم تا پیشرفتمان را اندازه بگیریم و به دستاوردهایمان جایزه میدهیم.
آماده سازی برای تعیین اهداف چشم انداز من چیست؟
• آیا من چشم اندازی برای زندگی خود دارم؟
• اگر چشم انداز دارم، اهدافم چگونه از آن نتیجه¬گیری می شود؟ اگر چشم انداز ندارم، روشن شدن آن چگونه به من کمک می کند تا هر کدام از اهدافم  مشخص شود؟
• چگونه چشم اندازم را تعریف می کنم؟
از میان برداشتن موانع
• آیا من تمایل دارم زندگیم از آنچه هست متفاوت باشد؟ تمایل چگونه است و چگونه آن را نشان می دهم؟
• آیا من تمایل دارم تمام وابستگی هایی که به رنج کشیدن دارم را رها کنم؟
• آیا من تمایل دارم تمام مقاومتهایی که در برابر خوشبختی و کامیابی دارم را رها کنم؟ (اگر تمایل ندارم، چه چیزی سد راهم است؟)
• اگر من تمام مقاومت های درونی در برابر خوش بختی و خوش اقبالی را رها کنم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و این چه حسی به من می دهد و چگونه به نظر می رسد؟
• آیا من به خداوند (آنگونه که او را درک می کنم) اجازه می دهم راه جدیدی برای زندگیم به من نشان دهد؟
• آیا من تمایل دارم از زندگی لذت ببرم؟ لذت بردن چگونه است؟
• آیا من تمایل دارم متفاوت (از این که هستم) باشم؟ آیا تمایل دارم به تغیراتی تبدیل شوم که آرزوی دیدن آنها را دارم؟ تغییر چگونه به نظر می رسد؟


اهداف من چه هستند؟
تعریف اهدافم
من اهدافی برای بخش های مختلف زندگیم   بنا بر تعریف من از آن بخش ها خواهم داشت.
مثالها: چشم انداز کلی: چشم انداز درآمدی (درآمد آنی یا شغل دوم و درآمد بر مبنای چشم انداز)
خدمت؛ معنویت , بهبودی؛ مراقبت از خود (و نیز امور خانه)؛ دوستان و خانواده؛ تفریح و بازی؛ یادگیری .
• مهمترین بخش زندگی از دیدگاه من چیست؟
• هر بخش  از زندگی چه ارتباطی با کم درآمدی من دارد؟
• من اهدافم را به طور دقیق و خاص مشخص می کنم و آن ها را می نویسم. هر هدفی را جداگانه مشخص می کنم. من گامها و اقدامات کوچکی که لازمۀ حرکت به جلو و رسیدن به اهدافم هستند را تعیین می¬کنم.
• آیا به خودم فرصت می دهم در هر زمان یک گام بردارم؟
• آیا به خودم اجازه می دهم که در بازه¬های زمانی کوتاه (15، 20، 30 دقیقه) اقدام کنم؟


آماده شدن برای اقدام: نگاه کردن به تمام اهداف یا یک هدف خاص
• آیا برای رسیدن به این هدف تمایلِ دریافت یاری از منبع، خداوند یا نیروی برتر را دارم؟
• آیا تمایل دارم اجازه دهم که یک راه حل روحانی زندگی من در رابطه با هر مسئله یا هدف را تغییر دهد؟ (اگر نه چه چیزی سر راهم است)؟
• برای پیگیری و انجام دادن اهدافم به چه حمایت های دیگری نیاز دارم؟
• من چه کسانی را می شناسم که می توانند در مسیر رسیدن من به اهدافم از من حمایت کنند؟
• من چه کسانی را می شناسم که نمی توانند در مسیر رسیدن من به اهدافم از من حمایت کنند؟
• چه کسی ممکن است انرژیم را بگیرد (خسته ام کند) و بهتر است از او دوری کنم؟
• چگونه تعهد به اقدام و سپس مداومت در اقدام به شکلی مثبت به زندگیم برکت می¬دهد؟
• چگونه خودداری از اقدام کردن به من زیان می رساند؟
• چه نتایجی از اقدام نکردن یا به اتمام نرساندن اقدامات بدست آورده ام؟
مثلاً: حق به جانبی، احساس قربانی بودن، گله و شکایت کردن، خو گرفتن به درد و رنج، ترس از تغییر، از دست دادن هویت؛ اینکه بدون این وضعیت چه کسی خواهم بود، ماندن در ارتباط-های رویایی گذشته و الگوهای رفتاری که به من کمکی نمی کنند، زندگی کردن در مشکل به جای راه حل .

• آیا من تمایل دارم دست به کار شوم و سهم خودم را انجام دهم و رها کنم و به خدا بسپارم؟
• آیا تمایل دارم نیازم به دانستن اینکه چگونه اتفاق خواهد افتاد (دانستن همه جزئیات) را رها کنم؟
• آیا تمایل دارم نیاز به دانستن نتیجه را بسپارم؟
• چگونه رها می کنم ؟
• آیا تمایل دارم با ایمان کار خود را آغاز کنم و اعتماد کنم به اینکه من تحت حمایت خداوند هستم (همانگونه که خدا را تعریف یا درک کرده ام) و اینکه در هر قدمی که بر می دارم خداوند با من است؟
• آیا تمایل دارم از نیروی برترم درخواست کنم تا موانع من را برطرف کند و تمایل و توانایی برای اقدام و تکمیل آنها را به من بدهد؟
• چگونه برای دریافت کمک و راهنمایی در خواست می¬کنم؟


آغاز به اقدامات:
• آیا تمایل دارم یک گام به جلو برداشته و قدم مشخص بعدی را بردارم؟ چگونه این کار را انجام میدهم؟
• آیا تمایل دارم اقدامات خود را با یک نفر در کم درآمدان گمنام بررسی بکنم؟
• گامهای لازم برای تکمیل کردن اقدام چیست؟
• زمانبندی واقع گرایانه برای به اتمام رساندن اقدام چیست؟
• در چه تاریخی اقدام تکمیل خواهد شد؟

• هنگام رسیدن به هدف، دوست دارم چه جوایزی به خودم بدهم؟
• هنگام اتمام یک اقدام اصلی و یا رسیدن به یک هدف، می خواهم چگونه و چه جوایزی به خودم بدهم؟

 

کامبیز
29 May 20 , 10:22

تمام این مطالب به همین صورت یا با اندکی تغییر تو کتاب و مقالات و سخنرانی ها انگیزشی زیاد میشه پیدا کرد وبیشتر انها متاسفانه تو مملکت ما قابل اجرا نیستن زیرا اینجا تو چیزی را نمیتونی تعیین و تغییر بدی. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan