Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

قدم یکم کم در آمدای گمنام

مقدمه
کم درامدان گمنام (UA) انجمن زنان و مردانی است که تجربه، توانایی و امید خود را با یکدیگر مشارکت می¬کنند تا بدینوسیله مشکل مشترکشان را حل کنند و در بهبودی ازکم درامدی اجباری به یکدیگر کمک کنند. تنها لازمه عضویت تمایل به متوقف کردن کم درامدی است. UA هیچ حق عضویتی ندارد؛ ما از طریق کمک های داوطلبانه خودمان خودکفا هستیم.
این برنامه به هیچ موسسه، سازمان، مذهب، حزب سیاسی مرتبط نیست، در هیچ مناقشه ای درگیر نمی شود و هیچ سازمان دیگری را تأیید یا رد نمی کند. هدف اصلی ما توقف کم درامدی اجباری فقط برای امروز و رساندن پیام به کم درامدان دیگر است که بتوانند این کار را انجام دهند.
قدم اول
ما پذیرفتیم که در برابر کم درامدی عاجزیم و زندگیمان غیر قابل اداره شده بود.
قدم یک شالوده و اساس تغییر است. برای شروع بهبودی و برای آغاز فرایند تغییر، ما ابتدا باید بپذیریم و اقرار کنیم که در برابرکم درامدی عاجزیم و در نتیجۀ کم درآمدی زندگیمان غیرقابل اداره شده بود. همچنان که این قدم را کار می کنیم، پی می بریم که چیزهای زیادی است که ما در برابر آن عاجزیم از قبیل بدهکاری، بدهکاری زمان، خود بزرگ بینی، فقر، خود محروم سازی،  احساس کمبود عزت نفس، افراد و نهاد ها، و غیره، که زمانی که تلاش می کنیم آنها را کنترل کنیم، نهایتاً زندگی را غیرقابل اداره می سازد. در طول کارکرد این قدم ممکن  است گاهاً انکار کنید، مقاومت کنید و یا دچار دلسردی شوید و بخواهید که چیزها را کنترل کنید. این بهترین زمان است که اقرار به عجز را می¬توان تمرین کرد و غیرقابل اداره بودن را مشاهده نمود.
سوالات:
1- قدم یک را در کتاب "دوازده قدم و دوازده سنت" بخوانید.  چیزهایی که در برابرشان عاجز هستید را جستجو کنید و آنها را لیست کنید. به دقت و به صورت مشخص رفتارها، احساسات، نگرش ها و باورها و غیره را بنویسید.
2- با استفاده از روش نوشتن سیال، احساسات زیربنایی خود (مانند ترس، خشم و اضطراب و غیره) درباره ایدۀ عاجزبودن را جستجو کنید. (نوشتن سیال، یک روش نوشتن است که به صورت سریع، آزادانه و بدون سانسور انجام می شود). می توانید با جملاتی اینچنینی شروع کنید: "هنگامی که به رهاکردن کنترل فکر می-کنم، احساس ... می کنم".
3-  به طور خاص و دقیق بیان کنید که چگونه و در چه مواردی زندگی شما غیرقابل اداره است.
4- موارد مربوط به گرسنگی، عصبانیت، خستگی و تنهایی را جستجو کنید. این موارد چگونه در غیرقابل اداره بودن زندگی شما نقش ایفا می¬کنند؟
5- قدم یک را دوباره بخوانید. بیان کنید که کم درآمدی در طول سالیان گذشته چگونه بر روی شما تأثیر گذاشته است؟
6- آیا شما حقیقتاً خود را یک کم درامد می دانید؟ اگر نه، چرا؟ چه چیزی لازم است اتفاق بیفتد تا شما متقاعد شوید؟
7- در مورد ایده های زیر که در فصل یک "12 قدم و دوازده سنت" آمده اند بحث کنید:
الف: ماهیت پیشروندۀ بیماری کم درامدی. این برای شما چه معنایی دارد؟
ب: ماهیت کشندۀ این بیماری، که در صفحه 24 کتاب، پاراگراف 2 آمده است. در این قسمت درباره این مسئله فکر کنید و جستجو کنید که چگونه این بیماری، حتی در سطح اندکی، باعث افت زندگی شما شده بود.
8-فصل دوم کتاب بزرگ الکلی های گمنام "یک راه حل وجود دارد" را بخوانید. در مورد این مسئله فکر کنید و جستجو کنید که چگونه انظباط شخصی و یا فقدان آن، نقش مهمی در زندگی شما بازی کرده است. 
9- فصل سوم "کتاب بزرگ" (مطالبی چند در مورد الکلیسم) را بخوانید. دو عبارت از این بخش را که با آن احساس شباهت می کنید را انتخاب کنید و درباره آن بنویسید.
10- قدم یک را در "دوازده قدم و دوازده سنت" دوباره بخوانید و در مورد این مسئله بحث کنید که آگاهی قدم اول چه کمکی به شما می کند. در طول خواندن، زیر کلمات و عبارت هایی که برای شما معنی دار و مهم هستند را خط بکشید. در مورد اهمیت این عبارت ها و اینکه چگونه به بهبودی شما مربوط می شوند بنویسید.

 

علی
09 January 20 , 14:26

من در گرفتن حقم بقدری ضعیف هستم که حالا  که به گذشته نگاه میکنم هیچ چیزی برای فقط دلخوشی خودم هم ندارم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan