Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

قدم دوم کم در آمدای گمنام

قدم دو
ایمان آوردیم که نیرویی برتر از ما می تواند سلامت عقل را به ما بازگرداند.
مطالعه مقدماتی:
الکلیهای گمنام (کتاب بزرگ)، فصل سه و چهار
کتاب دوازده قدم و دوازده سنت، قدم دو
بعد از پی بردن به این واقعیت که ما در برابر کم درامدی اجباری عاجز هستیم و اینکه ما قادر نیستیم به تنهایی زندگیمان را اداره کنیم ضروریست که به دنبال کمک باشیم. قدم دو به ما می گوید که به تدریج نیروی برتر از خود را می یابیم و به آن باور پیدا می کنیم. این نیرو سلامت عقل و به طور مشخص: هماهنگی، تعادل، تمامیت، توانایی پرداخت قروض و واقعیت را به ما باز می گرداند.
تمام موانعی که ممکن است شما نسبت به باور به یک نیروی برتر داشته باشید را جستجو کنید. یک نیروی برتر تعریف نمایید و روشن کنید که شما چگونه می توانید بصورت مشخص از این نیروی برتر در زندگیتان استفاده کنید؟ به یاد داشته باشید که سلوک معنوی خود و ارتقاء رابطه با نیروی برترتان را مشارکت کنید.
سوالات
11- از کتاب دوازده قدم و دوازده سنت، قدم دو را بخوانید. در این مورد بحث کنید که چرا کارکردِ قدم یک پیش از قدم دو ضروری است.
12- بطور مشخص بیان کنید که هنگامی که بیماری شما فعال بود در چه مواردی سلامت عقل نداشتید (تفکرات، رفتارها و احساسات نابخردانه)؛ در چه مواردی شما هنوز با نابخردی یا نداشتن سلامت عقل کشمکش دارید؟
13- فصل چهار از کتاب بزرگ (منکرین وجود خدا) را بخوانید. درمورد مفاهیم صداقت، روشن بینی و تمایل بحث و تأمل کنید. کجا و چگونه برای رشد بیشتر در فرایند بهبودی به این مفاهیم نیاز دارید؟
14- تأمل کنید و بنویسید که شما چگونه از روش های جایگزین به جای پذیرش نیروی برتر در زندگیتان استفاده کرده اید. آیا هنوز به دنبال جایگزین ها می گردید؟ در مورد آن جستجو کنید.
15- در مورد مفاهیم زیر که در کتاب دوازده قدم و دوازده سنت، در قدم دو به آنها اشاره شده است تأمل کنید و بحث کنید.
الف- ایمان به معنی توکل است نه مخالفت
ب- مخالفت مشخصۀ بارز هر کم درآمد است
ج- حلقه ای که شما باید از میان آن بپرید بسیار عریض تر از آن است که فکر می کنید
16- قدم دوم کتاب دوازده قدم و دوازده سنت را دوباره بخوانید. در مورد مواجهۀ خودتان در کودکی با مفاهیم مذهبی بحث و تأمل کنید. یک ترازنامه دو ستونی رسم کنید. در سمت چپ احساسات و تجربه های منفی خود در مورد مفاهیم مذهبی را بنویسید و در سمت راست احساسات و تجربه های مثبت را. وقتی شما این ترازنامه را ارزیابی می کنید به چه نتیجه ای می رسید؟
17- با استفاده از روش "نوشتن آزاد" خشم خود نسبت به خدا در گذشته و حال را جستجو کنید. اگر در خود هیچ خشمی از خدا سراغ ندارید با روش نوشتن آزاد بنویسید که چرا این مسئله در مورد شما صدق نمی کند؟
18- به طور خاص در چه زمینه هایی نیاز دارید سلامت عقل به شما باز گردد (هماهنگی، تعادل، تمامیت، توانایی پرداخت قروض، واقعیت)؟


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan