Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

قدم سوم کم در آمدای گمنام

قدم سه
تصمیم گرفتیم که اراده و زندگی خود را به مراقبت خداوندی که درک کرده ایم، بسپاریم.
مطالعه مقدماتی
الکلیهای گمنام (کتاب بزرگ) صفحات 63-60
دوازده قدم و دواده سنت، قدم سه
قدم سه یک نقطه اساسی در تعیین کیفیت و موفقیت ما در بهبودیمان است. این شامل تصمیم گیری برای رهاکردن ارادۀ شخصی است و اینکه به خداوند، آنگونه که او را درک کرده¬ایم، اجازه دهیم از ما مراقبت کند. ما اراده و زندگی خود را به خداوند واگذار می کنیم. ما می گذاریم که نیروی برترمان مسئولیت را بر عهده بگیرد.
مسئله، رها کردن ارادۀ شخصی و ارتقاء ایمان و اعتماد به یک نیروی برتر است. بخشی از قدم سه ارتقاء فهم این مسئله است که ما اراده شخصی خود را کنار بکشیم و تلاش برای کنترلِ زندگی و چیزهای اطرافمان را متوقف کنیم. بخش دیگر آن نیاز به روشن شدن بخش هایی است که لازم است سهم خود را انجام دهیم و سپس "رها کنیم و به خدا واگذار کنیم".
یک راهنمایی جهت کارکردن این قدم این است که دقت کنیم چگونه به آسانی مسیر را پیدا می کنیم، بخصوص هنگامی که لازمۀ ادامۀ مسیر انجام دادن کاری است که نمی خواهیم انجام دهیم. این می تواند مفید باشد که به آن آگاه باشیم و قدم یک، دو و سه را به صورت روزانه در تمام بخش های زندگیمان به اجرا درآوریم.
سوألات
19- قدم سه از دوازده قدم و دوازده سنت را بخوانید. یک  ترازنامه دیگر درست کنید. در سمت راست تمام دلایلی که شما می-توانید به خداوند ایمان داشته باشید را لیست کنید. در سمت چپ دلایلی که برای باور نداشتن به خداوند دارید را لیست کنید. از این تمرین چه چیزی مشاهده می کنید یا یاد می گیرید؟ در مورد آن بحث و تأمل کنید.
20- قدم سه را مجدداً بخوانید. در مورد این عبارت «ایمان به تنهایی هیچ فایده ای برای ما ندارد» بحث و تأمل کنید.
21- فصل پنجم کتاب بزرگ «چگونگی عملکرد» را بخوانید. در مورد مفهوم وابستگی، آنچنان که در بهبودی به کار می رود بنویسید. برای مثال چگونه وابستگی به یک قدرت برتر برای شما منجر به استقلال بالاتری می شود؟
22- آیا شما یک کم درامد اجباری سپاسگذار هستید؟ تأمل کنید که شما چرا سپاسگذار هستید یا نیستید؟
23- فصل 3 از کتاب دوازده سنت و دوازده قدم را دوباره بخوانید در مورد این جمله «من تنها در مورد اعمال یک نفر مسئول هستم» تأمل کنید. آن یک نفر کیست و چرا؟
24-  در مورد این ایده «کم درآمد نبودن یکی از مهمترین چیزها در زندگی من است » بحث و تأمل کنید.
25-  با روش نوشتن آزاد جستجو کنید که برای واگذارکردن اراده و زندگیتان به مراقبت خداوند چه ترسی دارید.
26-  نیروی برترتان را توصیف کنید.
27- فصل یازده از کتاب بزرگ، «چشم اندازی برای شما» را بخوانید.
28- در مورد اینکه چرا شرکت در جلسات مهم است و چرا جلسات باید بخشی از بهبودی شما باشد بحث و تأمل کنید.
29- در این مورد که چرا مهم است خارج از جلسه با دیگر اعضای UA (از طریق تلفن، اینترنت و غیره) در ارتباط باشید بحث و تأمل کنید. برداشت خود از گمنامی را بنویسید. چرا گمنامی مهم است و گمنامی چگونه در ارتباط با افرادِ داخل و بیرون جلسات مرتبط می شود.
30- صفحات 569 تا 570 کتاب بزرگ «یک تجربه روحانی» را بخوانید. راجع به موارد زیر بحث و تأمل کنید.
الف- رشد معنوی یک تعهد روزانه است. شما برای رشد معنوی چه کارهایی نیاز دارید که به صورت روزانه انجام دهید؟
ب- در مورد مفاهیم صداقت، روشن بینی و تمایل در بهبودی. در چه بخش هایی از زندگیتان در به کاربردن این مفاهیم مشکل دارید؟
31- فصل 3 از کتاب 12 قدم و 12 سنت را دوباره بخوانید. در مورد این مفهوم بنویسید که پس از کارکردن قدم 2 و 3 میزان موفقیت شما در کل برنامه UA به این بستگی دارد که تا چه اندازه قدم سه را خوب کار کنید. به صفحات 34-35 از کتاب 12 قدم و 12 سنت رجوع کنید سپس توصیفی از نیروی برترتان بنویسید و همینطور اندیشه های خود در مورد دعای قدم 3 در صفحه 63 از کتاب بزرگ بنویسید.
دعای قدم سوم
خداوندا خودم را به تو تقدیم می دارم تا مرا آنگونه سازی و با من چنان کنی که خود اراده می کنی. از اسارت نفس رهایم کن تا انجام ارده ات را بهتر توانم. مشکلاتم را از من بگیر تا پیروزی بر آنها شاهدی باشد برای کسانی که به سوی قدرت تو، عشق تو و راه تو یاری خواهم کرد. باشد که همیشه بر ارادۀ تو گردن نهم. آمین

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan