Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

روابط عمومی برای اعضای NA به چه معناست ؟

روابط عمومی برای اعضای NA به چه معناست ؟

به خاطر اهداف مان در معتادان گمنام ، عبارت ”روابط عمومی“ به تمام روابطی گفته می شود که با کل جامعه ، حرفه ای ها ، اعضایی که قرار است در آینده به ما بپیوندند ، با یکدیگر در گروه ها و جوامع خدماتی خود ایجاد کرده و آنها را حفظ می کنیم. ما همواره در حال برقراری روابط با جامعه می باشیم ، چه آگاهانه این روابط را برقرار کرده باشیم چه ناآگاهانه. اکنون زمان آن رسیده که به روابط خود با بقیه جامعه همین طور با سایر اعضا ، نگاه دقیق تری بیافکنیم ؛ وقت آن رسیده است که تجارب جمعی خود را گردآوری کنیم و فعالیت های خدماتی مان را توسعه بخشیم ، در این صورت است که NA می تواند کماکان یک برنامه ی بهبودی و شناخته شده باقی بماند.

” روابط عمومی “ نمایانگر برقراری ارتباط مستمر است. ما فرصت های زیادی برای ساختن و حفظ روابط مستمر با جامعه داریم. می توانیم پس از معرفی برنامه به یک مرکز بازپروری ، واکنش آن مرکز را پیگیری کرده و محل برگزاری جلسات خود را با آنان هماهنگ نماییم. توانایی ما در پاسخگویی و ایجاد روابط با عموم تنها می تواند اعتماد جامعه را نسبت به قابلیت های ما در یاری رساندن به معتادان تقویت کند.

اثر مثبت روابط مان بر معتادانی که در جستجوی NA می باشند را نباید نادیده بگیریم. یک کمیته خدماتی ناحیه ای ممکن است فعالیت های روابط عمومی خود را با یک جلسه معرفی به پرستاران ، پزشکان و یا کادر اداری در یک بیمارستان محلی شروع کند ؛ در نتیجه این ارتباط اولیه ممکن است از اعضا درخواست شود تا در بخش هایی از بیمارستان جلساتی را برای بیماران ترتیب دهند. در نتیجه یک پرستار داخل اورژانس ممکن است به این فکر بیافتد به بیماری که دچار سوء مصرف مواد شده یک شماره تماس کمک رسانی NA را بدهد و یک پزشک با اطمینان بیمار را به NA ارجاع دهد. اقداماتی که در ایجاد روابط با عموم انجام می دهیم ، می تواند تأثیر عمیقی در چگونگی یافتن یا نیافتن NA توسط معتادان داشته باشد.

بسیاری از ما اقدامات مؤثر PR خود را زمانی تجربه کرده ایم که انتظار آن را نداشتیم. و این شاید وقتی بود که بعد از پایان یک رویداد NA مسئول مکان برگزاری رویداد ما را در حال نظافت آنجا با دقت زیر نظر گرفته باشد. در آن لحظه ممکن است این اثر را گذاشته باشیم که اعضای NA با ملاحظه و مسئول هستند. در مواقع دیگر امکان دارد اثرات منفی از خود بجای بگذاریم ؛ ترک کردن محل جلسه با سر و صدا و بی احترامی و یا زد وخورد کردن در یک رویداد NA می تواند به وجهه ی NA صدمه وارد کند. ما در مورد اثراتی که بر روی اطرافیانمان می گذاریم ، حق انتخاب داریم. اعمالی که از ما سر می زند به منزله قویترین پیام روابط عمومی ما می باشد.

همچنین می توان روابط عمومی را بر اساس چگونگی رفتار متقابل ما با یکدیگر در نظر گرفت. آیا کمیته های خدماتی ما برای خدمتگزاران مورد اعتماد که جدید انتخاب شده اند ، برنامه آموزشی و آشناسازی فراهم کرده است؟ آیا ما برای انجام یک فعالیت خدماتی خوب از یکدیگر تشکر و قدردانی می کنیم؟ آیا ما برای دانش اعضایی که تجارب بیشتری دارند ارزش قائل شده و آن را به کار می گیریم؟ روابط مثبتی که با یکدیگر برقرار می کنیم ، می تواند به روابط متقابل ما با جامعه یاری رساند که این خود به ما کمک می کند تا هدف اصلی خود را به نحو بهتری انجام دهیم.

بسیاری از ما شاید امور روابط عمومی را در حالی انجام دهیم که تاکنون برای آن پست خدماتی به عنوان خدمتگزار مورد اعتماد انتخاب نشده یا تجربه ی قبلی نداشته و یا هیچ فعالیت متمرکز روابط عمومی در سطح ناحیه انجام نداده باشیم. این نوع ”روابط عمومی“ ارتباطاتی هستند که ما از طریق بجای گذاشتن تأثیرات فردی بر عموم ایجاد می کنیم. تأثیر این برخوردهای فردی هرچند مختصر را نباید نادیده گرفت. هدف از اطلاعات مندرج در این کتاب راهنما این است که به ما کمک کند ، روش هایی را بیابیم که از طریق آنها ارتباط با عموم به بخشی از هرآنچه که انجام می دهیم ، تبدیل گردد.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل اول

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan