Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اتحاد : ”با هم می توانیم “

اتحاد : ”با هم می توانیم “


NA وقتی جاذبه ی بیشتری دارد که ما بتوانیم اتحاد خودمان را به نمایش بگذاریم. اتحاد ما زمانی متجلی می شود که از گوناگونی خود به عنوان نقطة قوتی در جلسات و خدماتمان استفاده کنیم. هنگامی که یک گروه از معتادان با گذشته های متفاوت و باورهای گوناگون در کنار یکدیگر خدمت می کنند ، اتحاد ما را به گونه ای شگفت آور جذاب جلوه می دهند. هنگامی که از زاویه ی جذب معتادان مصرف کننده گوناگون به اتحادمان می نگریم ، می توانیم سؤالات زیر را از خود بپرسیم :
1- ما چگونه فضای بهبودی را در جلساتمان به نمایش می گذاریم؟
2- آیا ما همه کسانی را که در جلسات شرکت می کنند ، با رویی باز پذیرفته و به آنها خوشآمد می گوییم؟
3- آیا ما در کمیته های خدماتی ، پذیرای اعضای انجمن بوده و می توانیم برای عموم جذاب باشیم؟
ما کسانی هستیم که به پیام ساده ی بهبودی از اعتیاد معتادان گمنام جان می بخشیم ؛ پیامی که رهایی را برای هر معتادی با هر پیشینه و یا گروه سنی تضمین می کند تا بهبودی از اعتیاد فعال را تجربه کند.
در فعالیت هایمان جهت دستیابی به اهدافی مانند یکسان نگری و پذیرا بودن تمام معتادان ، ممکن است اعضا بخواهند برای شناسایی گروه های ساکن در آن اجتماع محلی که از جلسات NA باز مانده اند ، وقت بگذارند. اعتیاد از همه ی مرزهای فرهنگی عبور می کند ؛ عدم حضور افرادی از یک گروه فرهنگی خاص در جلسات ما بدان معنی نیست که هیچ کس با آن فرهنگ معین از اعتیاد رنج نمی برد یا به آنچه ما ارائه می کنیم نیازی ندارد. طرح سؤالاتی نظیر : چه کسی در اجتماع ما از جلسات NA بی بهره مانده؟ و یا چه کسی در این اجتماع نیاز دارد تا NA در دسترس وی قرار گیرد؟ به ما کمک می کند فعالیت های خدماتی خود را در جاهایی متمرکز کنیم که بیشترین نیاز به آن وجود دارد. بحث و گفتگوی گروهی راجع به اهداف ناحیه به متمرکز کردن فعالیت های PR کمک خواهد کرد.
یک شیوه ی جذب اعضای آتی NA این است که طرح های خدماتی خود را به طور خاص جهت دستیابی به این اعضای آتی برنامه ریزی کنیم. مثلاً چنانچه اعضا در اجتماعی زندگی می کنند که جمعیتی متشکل از شهروندان بازنشسته و یا افراد بستری در خانه های سالمندانشان زیاد است ، اعضای ناحیه باید در نظر داشته باشند جلسات معرفی را طوری ترتیب دهند که در آن دو واقعیت مهم دربارة NA ارائه شود : یکی اینکه افراد مسن تری هستند که در NA پاک شده اند و در حال بهبودی می باشند و دیگر اینکه این اعضا در کنار اعضای متفاوت دیگر در انجمن شرکت می کنند. این شیوه با دعوت از برخی اعضای مسن تر محلی ناحیه برای شرکت در جلسه معرفی در کنار یک گروه متنوع از اعضای NA صورت می پذیرد. این گونه اقدامات خود نشانگر وجود تنوع و اتحاد– هر دو – در انجمن ماست. احتمالاً فعالیت های روابط عمومی ما زمانی ارزشمندتر و مفیدتر می شوند که ما قدری از وقت خود را صرف برنامه ریزی بهترین شیوه برای دستیابی به اعضای آتی می کنیم.
منافع مشترک ما بایستی در رأس قرار گیرد ، بهبودی شخصی به وحدت NA بستگی دارد .
سنت اول


وحدت روحیه ای است که هزاران عضو را در سراسر جهان در این انجمن روحانی که قادر به تغییر دادن زندگی انسان هاست ، به یکدیگر پیوند داده است.
چگونگی عملکرد

معتادان گمنام پذیرای همه کسانی است که در جستجوی رهایی از اعتیاد فعال می باشند و فعالیت های روابط عمومی ما فعالیت های جمعی خدماتی ما به معتادان دیگر برای یافتن بهبودی کمک می کند. NA از دهه1950 میلادی تاکنون ، به دلیل همکاری اعضا با یکدیگر در پیشبرد هدف اصلی NA در حال رشد بوده است.
بسیاری از ما با قدرت گروه در رساندن پیام بهبودی به معتادانی که به جلسات می آیند ، آشنا هستیم و با همین روش گروه های متشکل از اعضا را برای خدمت به کار می گیریم. آنجا که اعضا خواسته ها و نیاز های فردی خود را جهت منافع مشترک NA کنار می گذارند ، می توانیم سنت اول را در عمل ببینیم.
همکاری با یکدیگر جهت چشمگیری و تداوم بیشتر NA در اجتماعات محلی خود نه تنها به معتادان کمک می کند تا برنامه ما را پیدا کنند بلکه شیوة قدرتمندی برای تمرین اتحاد شرح داده شده در سنت اول ما می باشد.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل دوم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan