Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ارتباط

ارتباط


ساختار خدماتی به انسجام و مؤثر بودن ارتباطات ما بستگی مستقیم دارد .
مفهوم هشتم

ارتباط یک جادة دو طرفه است. ما در ارتباطات خود می کوشیم تا مؤثر ، صادق ، روشن بین ، سازگار و صریح باشیم. ما راه های ارتباطی بین خود و آنهایی را که سعی داریم در یک محیط عمومی به آنها دست یابیم ، باز می گذاریم.
ارتباط تنها بیان نقطه نظرات نیست بلکه گوش کردن و پذیرفتن انتقادات سازنده و پرسیدن سؤال است. ارتباط ، کلامی و غیر کلامی ؛ نوشتاری و یا گفتاری است و همة روابط عمومی ما را تحت تأثیر خود قرار می دهد. ارتباط خوب به این معناست که بعد از یک آشنایی متقابل اولیه ، به عضوی از جامعه گوش فرا دهیم. این نشان دهندة کیفیت ارتباطات و آگاهی ما از محیط های فرهنگی گوناگون است.
ارتباطات ما زمانی بیشتر تقویت می شود که ما انسجام ، قابل اعتماد بودن ، ثبات و پاسخ گویی را به نمایش می گذاریم. اصل انسجام در همة فعالیت های خدماتی ما کاربرد دارد. انسجام در ارتباطات ما بدین معناست که حتی در پر چالش ترین موقعیت ها ، اطلاعات را به گونه ای شفاف و صادقانه ارائه دهیم. اعتماد باعث ایجاد اتحاد در کمیته های خدماتی ما و اطمینان در جامعه می گردد.
هنگامی که ما در برابر آنچه که می گوییم و انجام می دهیم ، پاسخ گو باشیم ، اعتماد را بنا می سازیم. این رفتار ها و اعمال ماست که با افراد اطرافمان به شفاف ترین شکل ممکن ارتباط برقرار می کند. وقتی که تلاش می کنیم تا اصول NA را در همة امور خود تمرین نماییم ، انسجام خود را ابراز می کنیم؛ که این از طریق همة کارهایی که انجام می دهیم و همة آنچه که انجام نمی دهیم ، نشان داده می شود.
ما نیاز داریم تا به خاطر بسپاریم که وقتی اقدام به کاری نمی کنیم هم در حال ارتباط هستیم. ارتباط فراتر از کلماتی است که از دهان ما خارج می شود. ارتباط ، گوش کردن ، پیگیری و پاسخ گو بودن است؛ و اینکه ما خود را چگونه از طریق کارهای خدماتی به جامعه بیان می داریم.
ارتباط می تواند زیربنای همة اصولی قلمداد شود که فعالیت های روابط عمومی ما را حمایت می کنند. به محض آنکه ما با یکدیگر مشغول گفتگو می شویم که چطور اصول برنامه را به خدمات و امور روزمرة خود وارد کنیم ، فعالیت های روابط عمومی ما نیز آغاز شده است. تصویری که ما به جامعه ارائه می دهیم خیلی پیش تر از زمانی شکل می گیرد که ما با سازمانی تماس می گیریم و قصد معرفی معتادان گمنام را داریم.
اغلب اولین تأثیر NA زمانی ایجاد می شود که یک عضو جامعه ما را در حالی که خارج از مکان جلسه ایستاده ایم ، می بیند. تصویر عمومی NA از روش زندگی تک تک اعضا تأثیر می گیرد.
صرف وقت برای تفکر دربارة اصول بنیادین برنامه و اینکه چگونه اعمال ما نشان دهندة آن اصول می باشند ، فعالیت های خدماتی ما را با زیربنایی قوی میسر می سازد. ما می توانیم با گشودن ذهن مان و آغاز یک گفتگو با اعضای ناحیه خود شروع کنیم.
کارکردن با گروهی از معتادان در رساندن پیام NA می تواند تجربه ای پر معنا و به طرزی باورنکردنی با ارزش باشد. زمانی که ما به یکدیگر می پیوندیم تا کاری درست را به دلیل درستی انجام دهیم ، اغلب احساسی فزاینده نسبت به هدف خود و هدف کل NA پیدا می کنیم.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل دوم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan