Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ملزومات معرفی

معرفی ها


ملزومات معرفی
هدف از ملزومات معرفی برجای گذاشتن دو یا سه مورد مهم راجع به برنامه ی معتادان گمنام در ذهن مخاطب است. ما می توانیم از بازگویی برای تقویت موارد مهم استفاده کنیم. ما می توانیم یک جزوه ی اطلاعات عمومی تهیه کنیم که پیام اصلی مورد نظر ما را به طور خلاصه انتقال دهد. نمونه ی فرمت های معرفی در قسمت منابع این فصل آمده است.
ما می خواهیم هنگام معرفی خود به مخاطبان جامعه از انتخاب های کلامی خود آگاه باشیم. ما باید بسیار مراقب باشیم که از زبان NA استفاده نکنیم. برای مثال ممکن است کلمه ” انجمن “ که کلمه ای مصطلح در NA است ، برای مخاطب جامعه به اندازه ی ” اعضای NA “ واضح نباشد. هدف ، فراهم کردن ملزومات معرفی متناسب با مخاطب است.
در اینجاست که تحقیقات ما در شکل دهی ملزومات معرفی مناسب به ما کمک می کند. همچنین ما می توانیم از تحقیقات خود جهت معنی دار کردن پیام NA به مخاطب استفاده کنیم.
یک معرفی برای حرفه ای های مراکز درمانی باید مناسب این مخاطبان ویژه باشد. ما نمی خواهیم مخاطب خود را در انبوهی از اطلاعات غوطه ور کنیم. در عوض ما می خواهیم اطلاعات خاص ، با معنا و بجا ارائه دهیم.
چنانچه ما نکات بحث و گفتگو را فراهم کنیم ، می توانیم اطلاعات NA را به صورت شفاف تری انتقال دهیم .” نکات بحث و گفتگو“ ایده های کلیدی برای یک معرفی خاص می باشند. (جهت دستیابی به نمونه هایی از نکات بحث و گفتگو در فصل بعد به ” چه موضوعی از NA را می خواهیم منتقل کنیم “ مراجعه کنید). با توجه به تحقیقات و گفت و شنود خود با مخاطب می توانیم تصمیم بگیریم که کدام یک از نکات برای مخاطب مهم تر است.
ما می خواهیم مطمئن شویم که ملزومات پشتیبانی ، انعکاس دهنده ی مطالب مان در جلسه ی معرفی است. ملزومات پشتیبانی اغلب شامل پمفلت های NA ، برآورد عضویت ، مجله ی راه NA و هر چیز دیگری است که برای ارائه به مخاطب معین ما مناسب به نظر می آید. در صورتی که اطلاعات محلی در دسترس باشد (خبرنامه ، آمارها و ...) این موارد در رویدادهای محلی کارآمدتر خواهد بود. کمک های پشتیبانی سمعی و بصری می تواند یک معرفی را تقویت کند.
به یاد داشته باشید که فرمت معرفی همیشه انعطاف پذیر باشد. یک فرمت انعطاف پذیر مخاطب را مشتاق نگاه داشته و به ایجاد یک گفت و شنود کمک می کند. به طور مثال در صورتی که حاضران در یک ملاقات با نگاه شان سردرگمی خود را ابراز کنند ، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند بپرسند که آیا اطلاعات ارائه شده برای همه واضح و قابل فهم بوده است؟ سپس باید معرفی کننده برخی نکات را به روش های متفاوت توضیح داده یا اطلاعات جدیدی ارائه کند.
این گونه انعطاف پذیری نشان دهنده ی پاسخگویی و آمادگی برای گفت و شنود است. تجزیه ی گروه بزرگ به گروه های کوچک گفتگو و یا استفاده از پرسش و پاسخ فرصت شنیدن صحبت های مخاطب جامعه را برای ما فراهم می سازد.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل چهارم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan