Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آن چه می خواهیم درباره ی NA انتقال دهیم

آن چه می خواهیم درباره ی NA انتقال دهیم


تمرین آنچه می خواهیم در ارتباطات متقابل اجتماعی درباره ی NA بگوییم ضروری است. برای موفق بودن در ارتباطات اجتماعی به پیامی منسجم نیاز داریم. ما می خواهیم از ارائه ی اطلاعات به جامعه به روش زیر اطمینان حاصل کنیم :
1- یک شرح مختصر از تاریخچه یNA محلی و توسعه ی کل NA
2- توصیف NA ؛ هدف اصلی ما و تنها لازمه ی عضویت
3- نقش گروه NA و سنت های NA (یک مرور کلی در مورد چگونگی کارکرد گروه ها و بدنه های خدماتی برای رساندن پیام بهبودی NA)
4- قدم های NA ؛ شرح خلاصه ای از نقش 12 قدم در بهبودی را ارائه می دهیم . توضیح می دهیم که قدم ها حاوی اصول روحانی برنامه ی فردی ما هستند.
5- در مورد نام ”معتادان گمنام“ گفتگو می کنیم . ممکن است مخاطبان فکر کنند ”معتادان“ در نام ما به این معناست که NA فقط مختص آنهایی است که مواد مخدر مصرف می کنند. ما این سوء تفاهم را برطرف می کنیم.
6- NA برنامه ای روحانی است نه مذهبی . . .
7- کجا NA را پیدا کنیم. (خطوط تلفن ، دفتر خدماتی ، دفتر خدمات جهانی ، وب سایت و . . . )
ارتباط همچنین شامل تعیین آنچه NA می تواند و آنچه را که نمی تواند انجام دهد نیز می باشد. ما سعی می کنیم به کسانی که با برنامه ی بهبودی ما آشنا نیستند کمک کنیم تا اصول زیربنایی رفتارمان در انجمن را درک کنند. ما یک تصویر ذهنی از سنت های خود به غیرعضوها ارائه می دهیم: اصولی مثل همکاری و خوداتکایی. ما نمی خواهیم مردم سنت های مان را کاملاً درک کنند اما در جهت ایجاد رابطه با جامعه ای که به سنت های ما احترام می گذارند فعالیت می کنیم. ارتباط ، ارائه ی اطلاعات درباره ی برنامه ی بهبودی ما است.
ما از طریق ارتباطات نوشتاری ، بهبودی مان ، نشریات خدماتی و جلسات معرفی اطلاعات خود را با حرفه ای ها مشارکت می نماییم. زمانی که به روشنی کیفیت برنامه ی معتادان گمنام را بیان کنیم ، خدمت بزرگی به NA انجام می دهیم. ما سعی می کنیم مانع از فرضیه های مطرح شده از سوی اشخاص خارج از NA در مورد سازمان مان شویم. ما در مورد کارآیی NA برای همه وعده ای نمی دهیم ، اما تجربه ی خود را در مشاهده ی کارکرد NA برای بسیاری از افراد با تجارب و سوابق مختلف ارائه می دهیم.
ما تنوع برنامه و انجمن مان را آشکارا مطرح می کنیم که NA انجمنی جهانی با زبان ها و فرهنگ های گوناگون است.
در زیر مثال هایی از نکات بحث و گفتگو را ملاحظه می کنید که اعضا ممکن است هنگام اطلاع رسانی در مورد NA به افراد غیرعضو در سطح عموم مورد استفاده قرار دهند:
الف ) دوازده قدم / راهنما – رهجو / کمک به یکدیگر: یک مخاطب حرفه ای امکان دارد NA را به عنوان یک برنامه ی دوازده قدمی و یا برنامه ی کمک به یکدیگر بشناسد. دوازده قدم به اساس برنامه ی ما برمی گردد و رابطه ی راهنما – رهجو به چگونگی کارکرد این دوازده قدم اشاره می کند. کمک به یکدیگر به رویکردی یکسان اشاره دارد نه کمک یک حرفه ای به معتادان.
ب ) نگرش روحانی : برنامه ی NA بر اساس کارکرد عملی اصول روحانی در زندگی روزمره است. برای مثال ، امکان دارد یک عضو ، اعتقادی به خدا نداشته باشد ولی ممکن است با دوازده قدم و یا گروه ، از اعتیاد فعال به رهایی و امید دست یابد.
ج ) NA برنامه ای بر اساس اصول روحانی است: اصول برنامه ی NA قادر به گذر از مرزهای فرهنگی است که با کارکرد دوازده قدم NA به دست می آید. از طریق کارکرد قدم ها هر عضو قادر به کسب تجربه ی خویش از اصولی مانند صداقت یا ایمان است.
د ) آنچه که یک تازه وارد می تواند از یک جلسه ی NA انتظار داشته باشد: جلسات معمولاً به شکل زیر عمل می کنند: ممکن است از یک عضو جدیدتر خواسته شود که نام خود را بگوید ، اعضا می توانند درباره ی کارکرد برنامه در زندگی شان مشارکت کنند و معمولاً جلسات با حلقه زدن و خواندن دعا خاتمه می یابد.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل چهارم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan