Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

برنامه ی خود را به اجرا درآورید

برنامه ی خود را به اجرا درآورید

 

پروژه ی رسانه های چاپی
چاپ شماره ی تماس ، آدرس جلسات یا آدرس وب سایت محلی NA در روزنامه ها و مجلات محلی می تواند روشی مقرون به صرفه باشد. این پروژه برای یک ناحیه می تواند راهی ساده جهت ارائه ی اطلاعات در مورد NA به جامعه باشد. اغلب یک ناحیه می تواند اطلاعات مربوط به جلسات محلی NA را با هزینه ای نسبتاً کم یا گاهی بدون هیچ هزینه ای چاپ کند.
استفاده از اعلامیه ها و پوسترها روش مناسب دیگری است برای اینکه NA بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد. مراحل استفاده از یک پوستر تبلیغاتی شامل محل نصب ، تماس با مراکز جهت اخذ مجوز نصب و پیگیری پوسترهای نصب شده می باشد. یک ناحیه برای نصب پوستر ممکن است بخش اورژانس بیمارستان محلی یا مطب پزشکان را انتخاب نماید.
با پیگیری مداوم اطمینان حاصل می شود که اطلاعات مربوط به خطوط تلفن و ارتباطات به روز می باشند. ما باید به گونه ای بر ارتباطات خود با جامعه کار کنیم که فعالیت های PR ما به جای تأثیر منفی اثری مثبت بر جامعه داشته باشد.
این نوع ارتباط نه تنها سعی دارد به معتادان این جامعه دسترسی یابد بلکه به عمیق تر شدن رابطه با اجتماعی که فرصت نصب پوستر و اعلامیه ها را به ما داده ، کمک می نماید. این پروژه ی رسانه های چاپی در عین گمنامی راهی ساده به منظور تماس با انجمن در اختیار کسانی که فکر می کنند با مواد مخدر مشکل دارند ، می گذارد.
همچنین یک ناحیه می تواند در نظر داشته باشد که اعلامیه ها جهت رویدادهای محلی NA تصویر مثبتی از NA بجای گذارد. اعلامیه هایی که شامل تصاویر توهین آمیز یا خطوط گرافیکی ناخوانا می باشند احتمال تأثیرگذاری منفی بر شناخت اعضای جامعه از NA را دارند. اطلاعات روشن ، ساده و صریح ( با آرم NA ) می تواند در برقراری ارتباطی مؤثرتر با جامعه به ما کمک کند.
تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها ، تابلوهای اماکن پر تردد و ایستگاه های اتوبوس عموماً به منظور مطلع نمودن عموم از انجمن معتادان گمنام به کار برده می شود. نواحی به منظور تبلیغات محیطی در یافتن مناسب ترین مکان در سطح اجتماع خود تشویق می شوند ، خلاقیت به خرج دهند. اغلب در جوامع مختلف سراسر دنیا تبلیغات محیطی ( به غیر از بیلبوردها و ایستگاه های اتوبوس ) به کار برده می شوند. نکات زیر نقطه نظرات مهمی هستند که یک ناحیه ممکن است قبل از تصمیم گیری به منظور استفاده از هر رسانه ی چاپی در مورد آن گفتگو کند:
1- ممکن است استفاده از بیلبوردها ، تابلوهای اماکن پرتردد و ایستگاه های اتوبوس هزینه ی زیادی را دربرگیرد. هزینه ی نصب یک اعلامیه چقدر است ؟ آیا ناحیه از عهده ی چنین هزینه ای برمی آید ؟ آیا از طریق این اعلامیه ها احتمال دسترسی به گروه مشخصی از معتادان وجود دارد ؟
2- اعلامیه حامل چه پیامی است ؟ از درج نام انجمن معتادان گمنام در آن اطمینان یافته و از مواد مخدر به صورت کلی نام ببرید ( به طور مثال : آیا با مواد مخدر مشکل دارید ؟ با انجمن معتادان گمنام تماس بگیرید ). آیا اعلامیه به سادگی و روشنی اطلاعاتی در مورد NA را منتقل می نماید ؟
گفتگو پیرامون چنین عناوینی به یک ناحیه کمک خواهد کرد تا به گونه ای دقیق برای یک پروژه ی رسانه ای چاپی در مقیاسی بزرگ برنامه ریزی کند. پروژه ی رسانه های چاپی که به نحو دقیقی برنامه ریزی شده اند جهت دستیابی به نتایج مورد نظر کمیته ی خدماتی یک ناحیه بهتر کمک می کند.
در صورتی که یک خبرنگار جهت تهیه ی مقاله با یک عضو ، گروه یا کمیته ای تماس بگیرد نکاتی جهت موفقیت بیشتر این گونه ارتباطات وجود دارند.
3- اطلاعات کتبی در مورد برنامه ی NA تهیه کنید: نکات مهم گفتگو را مشخص نمایید ( نکاتی ساده و روشن از اطلاعات مربوط به NA ) ، از نشریات NA استفاده کنید و پمفلت های NA یا مقالاتی از خبرنامه های محلی یا مجله ی راه NA را ارائه دهید.
4- به خاطر داشته باشید که ما عقیده ای در مورد مسائل خارجی نداریم. به طور مثال چنانچه یک خبرنگار سعی دارد در مورد طرح ارائه ی رایگان سرنگ یا استفاده ی مواد مخدر در طب از ما سوال کند از پاسخ اجتناب می کنیم.
5- به جای یک عضو از معتادان به صورت گروهی استفاده کنید.
6- ما می توانیم درخواست کنیم قبل از چاپ ، مقاله را ببینیم ولی باید به خاطر داشته باشیم هیچ اختیاری بر چگونگی تنظیم گفته های مان توسط خبرنگار نداریم.
7- ما می توانیم از طریق کمک به خبرنگاران در یافتن نقطه نظری در مقاله شان در صورتی که همخوان با سنت هایمان باشد با آنها همکاری کنیم. به طور مثال می توانیم این حقیقت را مشخص کنیم که نوع مواد مصرفی یک معتاد تأثیری بر شانس او در بهبودی ندارد. استفاده از نشریات NA می تواند به این گفتگوها کمک کند.
نقطه نظرات فوق می تواند به نواحی کمک کند در ارتباطاتشان با خبرنگاران بهتر پاسخگو باشند.

 

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل پنجم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan