Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

پروژه ی رسانه های پخشی


پروژه ی رسانه های پخشی

 

اعلامیه های خدمات عمومی (PSA) و تلویزیون روش هایی معمولاً رایگان می باشند که بوسیله ی مسئولان پخش یا تهیه کنندگان تلویزیون جهت ارتباط با جامعه فراهم شده اند. جوامع ما در سراسر دنیا ممکن است از روش های گوناگونی مانند نمایش شماره ی تماس یا آدرس الکترونیکی NA در تلویزیون استفاده نمایند.
اعلامیه ی خدمات عمومی می تواند به سادگی اینگونه باشد که مجری شبکه ی تلویزیونی توجه ی بیننده را به کارتی شامل شماره تماس محلی با متن ” چنانچه مبتلا به اعتیاد هستید با این شماره ی تلفن NA تماس بگیرید “ جلب کند.
خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند با بررسی دیگر منابع موجود رسانه های پخشی فرصت های سازنده ای برای PR در جامعه ی خود فراهم نمایند. هنگام انجام یک پروژه ی قابل دسترس برای عموم یا اعلامیه خدمات عمومی (PSA) به موارد زیر توجه می نماییم :
1- یک کمیته ی خدماتی ناحیه می تواند زمان مناسب جهت پخش اعلامیه ی خدمات عمومی را بررسی کند. کمیته ی خدماتی ناحیه یا کمیته ی فرعی می تواند درخواست پخش اعلامیه ی خدمات عمومی را بعد از یک برنامه ی مستند درباره ی اعتیاد نماید ولی به ندرت می تواند کنترلی بر تعیین زمان پخش اعلامیه ی خدمات عمومی داشته باشد.
2- اطمینان یابید که اعضا و گروه های محلی از پروژه ی رسانه ای مطلع بوده و جهت پاسخگویی به تعداد بیشمار تماس های تلفنی احتمالی یا حضور تازه واردان در جلسات محلی آمادگی دارند.
3- ممکن است یک ناحیه تصمیم بگیرد در مورد استفاده از اعلامیه های خدمات عمومی در رسانه های پخشی با منطقه یا دفتر خدمات جهانی تماس گیرد. هزینه ی تولید نوار ویدئویی ممکن است فراتر از بودجه ی یک ناحیه باشد (جهت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تهیه ی ترازنامه ی منابع مالی ناحیه و برنامه ریزی مؤثر پروژه ها به فصل سوم مراجعه نمایید).
4- از اطلاعات فوق می توان در مورد اعلامیه ی خدمات عمومی در برنامه های رادیویی نیز استفاده کرد. اگر کمیته ای تصمیم بگیرد در یک برنامه رادیویی درباره ی NA شرکت کند یکی از نکات بسیار مهم این است که NA توسط جمعی از معتادان معرفی شود.
قبل از شرکت در یک برنامه ی رادیویی نکات زیر باید بررسی شود: 1- ما نکات مورد بحث درباره ی برنامه ی NA را آماده می کنیم (به قسمت ” آنچه می خواهیم در مورد NA انتقال دهیم “ و مثال های ضمیمه در فصل چهارم مراجعه کنید). 2- ما همچنین پاسخ های خود به سؤالاتی که ممکن است خارج از اطلاعات تهیه شده ی بالا در مورد برنامه ی NA مطرح شود را تمرین می کنیم (فصل چهارم دارای منابعی جهت ارتباط با عموم می باشد). 3- قطعاً از اعضای NA که برای فرصت های PR مانند یک مصاحبه ی رادیویی ، آموزش دیده اند دعوت به عمل می آوریم (جهت رهنمودهایی درمورد آموزش اعضا برای فرصت های PR فصل چهارم را ملاحظه کنید). ما این نکته را در نظر می گیریم که جلسه ی پرسش و پاسخ (پنل) اعضا نمایانگر گوناگونی ناحیه بوده که شامل مردان و زنان ، ارائه دهنده ی تنوع مدت پاکی ، سن و تجربه می باشد. 4- مراقب هستیم درباره ی اعتیاد یا بیان جزئیات داستان شخصی خود اغراق نکنیم. می توانیم بعضی از جزئیات داستان شخصی خود را به منظور ایجاد احساس همسانی مطرح کنیم ولی تمرکز خود را بر این می گذاریم که NA چیست و چگونه می توانید ما را پیدا کنید. تلویزیون ، ویدئو و فیلم رسانه هایی می باشند که برنامه ریزی طولانی مدت و توجه دقیق در مورد آن ها بسیار مهم است. رسانه های پخشی می توانند فرصتی برای تثبیت روابطی ماندگار باشند که توسط آن ها NA به عنوان منبعی قابل اعتماد از اطلاعات در مورد بهبودی از اعتیاد شناخته شود.
چنانچه دست اندرکاران حرفه ای رسانه های پخشی آگاهی کاملتری از برنامه ی NA داشته باشند ، احتمال بیشتری وجود دارد که از NA به عنوان یک منبع استفاده نمایند. بررسی نیازهای جامعه و توانایی های ناحیه می تواند به خدمتگزاران مورد اعتماد کمک کند تا از پروژه های رسانه های پخشی که به نظر هیجان انگیز رسیده ولی درواقع شانس کمی در کمک به یک معتاد برای یافتن NA دارند ، اجتناب کنند.

موارد زیر بعضی از مسائل مربوط به رسانه های پخشی را مطرح می کنند:
5-از آنجایی که ما معتادان از تصویر تمام رخ خود برای معرفی NA استفاده نمی کنیم ، در صورتی که از ما دعوت شد تا در یک مصاحبه ی تلویزیونی شرکت نماییم ، می توانیم روی حمایت غیرمعتادان حساب کنیم. اگر ناحیه تصمیم بگیرد در یک پروژه ی تلویزیونی ، ویدئویی یا فیلم شرکت کرده و از یک غیرمعتاد استفاده نماید ، باید مطمئن شود که آن فرد غیرعضو ، آموزش دیده و با ناحیه همکاری نزدیک دارد.
6-برخی از اعضای NA که در برنامه های تلویزیونی یا فیلم شرکت کرده اند ، در استفاده از زوایای خاص دوربین موفق بوده اند مثلاً از فیلمبردار یا تهیه کننده درخواست فیلمبرداری از بالای شانه و یا نمای بازتری از پشت سر را دارند.
سایر اعضا با مراکز تولید ، همکا


ری نموده اند تا مصاحبه ای ترتیب داده شود که در آن صدای اعضا روی تصاویری که متعلق به آنان نیست ، پخش گردد. ما باید به خاطر بسپاریم که هیچگونه اختیاری بر چگونگی شرح و تفسیر انجمن معتادان گمنام توسط تهیه کننده ، کارگردان یا خبرنگار نداریم.
گاهی اوقات با وجود بهترین تلاش های ما در ارائه ی دقیق پاسخ ها در مورد برنامه مان اطلاعات ممکن است کماکان به دلایلی که به سادگی خارج از اختیار ماست ، مبهم بوده یا به غلط تفسیر شده باشد.
7-در صورتی که یک خبرنگار با ما تماس بگیرد همواره می توانیم اطلاعاتی کتبی در مورد NA در اختیار وی قرار دهیم. اگر اعضا تصمیم بگیرند به سؤالات پاسخ دهند ، باید مطمئن شویم که اطلاعاتی روشن و دقیق در مورد برنامه ی NA ارائه می دهیم. به گونه ای مؤدبانه می توانیم از پاسخ به سؤالاتی که خارج از سنت های ما بوده یا باعث اغراق یا بزرگنمایی اعتیاد می گردد ، اجتناب کنیم.
به طور مثال مراقب هستیم در مورد جزئیات نوع ماده ی مخدر مصرفی توضیح ندهیم ولی می توانیم به منظور ایجاد احساس همسانی جزئیاتی از داستان شخصی خود را بیان کنیم. هنگامی که یک خبرنگار با ما تماس می گیرد همیشه بهترین راه کمک گرفتن از یک کمیته است.
8- یک ناحیه از موافقت با پخش هرگونه آگهی که نیاز به حمایت مالی یک سازمان خارجی بر مبنای وابسته شدن به NA را دارد ، اجتناب می کند. برای مثال ما آگهی که بیان کند یک تشکیلات خاص حامی پیام انجمن معتادان گمنام است را تأیید نمی کنیم.
9-چنانچه یک کمیته ی خدماتی ناحیه از تهیه ی نمایش یک فیلم داستانی در مورد NA مطلع شود و یا از یک شرکت فیلم سازی محلی یا برنامه ی تلویزیونی با کمیته تماس گرفته شود ، ناحیه ممکن است تصمیم به برقراری رابطه ای مبنی بر همکاری با سازندگان فیلم بگیرد.
چنانچه اعضا تصمیم جدی برای شرکت در این موارد را داشته باشند ، کمیته ی خدماتی ناحیه می تواند آنچه قابل ارائه می باشد را تعیین نماید. خدمتگزاران مورد اعتماد ممکن است درخواست خواندن فیلم نامه را داشته و در مورد آنچه از NA خواسته شده با تهیه کنندگان یا کارگردان ها گفتگو کنند.
مواقعی وجود دارد که اصول ما مغایر مصلحت ها و اهداف رسانه هاست. ما در هرگونه پروژه ی رسانه ای مغایر سنت ها و هدف مان در رساندن مؤثر پیام NA شرکت نمی کنیم.
سازمان های خارجی ( مانند شرکت های فیلم سازی ) مسئول رعایت و حمایت از سنت های ما نمی باشند و همواره این احتمال وجود دارد که درخواست های ما را نادیده بگیرند.
همکاری با منطقه یا دفتر خدمات جهانی باعث می گردد که یک ناحیه تمرکز خود را بر حمایت از توانایی گروه های محلی خود جهت رساندن پیام بهبودی NA در جلسات بگذارند.

این سنت یادآوری می کند که لازم است گمنامی شخصی را در سطح مطبوعات ، رادیو و فیلم حفظ کنیم و این به خاطر حفاظت اعضاء و همچنین حفظ آبروی معتادان گمنام است.
کتاب پایه [سنت یازدهم]

یک کار نمایشی ( در سطح حرفه ای ، فرهنگسرا ، دبیرستان یا دانشگاه) درباره ی اعتیاد می تواند فرصت همکاری با یک سازمان خارجی را در اختیار یک ناحیه قرار دهد. ناحیه ممکن است در نظر داشته باشد اطلاعاتی در مورد اعتیاد را با روشن ساختن ماهیت بهبودی در NA و اطلاعاتی را در مورد برنامه ی NA در اختیار یک نمایشنامه نویس محلی قرار دهد. ناحیه می تواند فهرست جلسات محلی را در اختیار تهیه کنندگان نمایش قرار داده یا در اعلان نمایش بخشی را برای ارائه ی تلفن تماس NA محلی خریداری کند.
برنامه ریزی برای فعالیت های رسانه ای می تواند آن ها را مفیدتر سازد. همچنین ارتباطات ما با دست اندرکاران رسانه ها می تواند به تثبیت NA به عنوان یک سازمان اجتماعی قابل اعتماد و مسئول کمک کند. این نتایج در نهایت به ما کمک خواهد کرد به مهم ترین هدف خود یعنی قابل دسترس ساختن پیام NA برای تمام معتادان دست یابیم.
منابع
رهنمود های پیشنهادی برای اعلامیه ها
پوسترها ، بیلبوردها و ایستگاه های اتوبوس...
نامه ی معرفی جهت نصب اعلامیه های خدمات عمومی
نامه ی تشکر برای نصب اعلامیه های خدمات عمومی
متون رادیویی اعلامیه های خدمات عمومی
متون تلویزیونی اعلامیه های خدمات عمومی
سؤالات معمول- رسانه ها

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام فصل پنجم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan