Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آموزش و آماده سازی کمیته

برنامه ریزی و آماده سازی نواحی و کمیته‌ها

 


آموزش و آماده سازی کمیته
روش‌های شفاف آموزشی می‌تواند به کمیته‌ها در ایجاد روابط مثبت و مداوم با مراکز تأدیبی کمک کند. اعضاء باید هنگام برقراری روابط با ساختار دادگاه‌های کیفری، به کمیته خود پاسخگو باشند. مطالب زیر می‌تواند جهت برنامه ریزی به کمیته برای شروع روابط با مراکز تأدیبی (یا روابطی که از قبل برقرار شده است) کمک کند.
1- قبل از ایجاد رابطه، کمیته دارای مجموعه‌ای از خدمتگزاران مورد اعتماد می‌باشد که تمایل به خدمت دارند. توجه به اینکه در واقع چه تعداد از اعضاء تمایل به تصدی پست‌های خدماتی ناحیه را دارند، می‌تواند به کمیته در تصمیم گیری جهت میزان تعامل NA با مراکز کمک کند. لازم است خدمتگزاران مورد اعتماد از قبل در مورد توانمندی ناحیه در تأمین خدمات به یک مرکز، واقع بین باشند.
2- کمیته برای خدمتگزاران مورد اعتماد، آیین نامه‌ای تهیه کرده که در آن قوانین مرکز تأدیبی و اساس‌نامه کمیته به وضوح تعریف گردیده و مدوّن شده است. گاهی اوقات اساس‌نامه‌هایNA با قوانین مراکز متفاوت می‌باشند؛ از تهیه اساس‌نامه‌هایی که در آن‌ها هم به قوانین مراکز و هم به اصول NA احترام گذاشته می‌شود، اطمینان حاصل کنید.
3- کمیته اعضای خود را در مورد چالش‌های احتمالی مربوط به مجوزهای ورود به داخل مراکز مطلع نماید. مراحل پر کردن مجوزهای ورود، وقت گیر بوده و گاهی اوقات انگشت نگاری و ارائه سوء پیشینه می‌تواند الزامی باشد. فقط پر کردن فرم توسط اعضاء ، ورود آن‌ها را به مرکز تضمین نمی‌کند.
4- اگر خدمتگزاری مورد اعتمادی نتواند تعهد خود را در برابر مرکز انجام دهد، در آن صورت عضو دیگری از کمیته می‌تواند در غیاب وی حاضر شود. اگر مجوز ورود به مرکز برای همه خدمتگزاران مورد اعتماد الزامی باشد، کمیته از قبل هماهنگی‌های لازم در مورد صدور مجوز ورود برای هر دو عضو را به عمل آورده و در صورت لزوم عضو دیگر را به عنوان جایگزین معرفی می‌کند. اگر کسی قادر به اجرای تعهد خود نسبت به مرکز نباشد در آن صورت خدمتگزاران مورد اعتماد باید در این مورد به مرکز اطلاع دهند.
5- کمیته به طور مرتب اساس‌نامه و یا ابزارهای آموزشی خود را بررسی و مرور کرده و آن‌ها را به روز درمی‌آورد. ممکن است خدمتگزاران مورد اعتماد در هر جلسه اساس‌نامه خود را با صدای بلند خوانده تا از آگاهی اعضاء در این مورد اطمینان حاصل نمایند. همچنین برگزاری مرتب روزهای آموزش می‌تواند باعث رشد اعضاء شود.
6- مدت پاکی جهت مشارکت اعضاء در پنل ها تعیین شده و از آن پیروی می‌شود.
7- کمیته از وجود ارتباط منظم بین نماینده مرکز و عضو NA که هماهنگ کننده جلسات در آن مرکز است، اطمینان حاصل نماید.
8- اگر موضوع گردانندگان پنل یا اعضایی که دارو مصرف می‌کنند مطرح شود، آنگاه گرداننده پنل یا عضو کمیته می‌تواند جهت راهنمایی اعضاء، آن‌ها را به کتابچه در دوران بیماری ارجاع دهد. اغلب بهترین راه این است که این موضوع به عهده اعضاء، راهنما و نیروی برترشان گذاشته شود. ممکن است در خدمات روابط عمومی، شرکت اعضایی که داروی مشخصی مصرف می‌کنند را محدود کنیم.
دلیل این کار اینست که نمی‌خواهیم در باور عموم برنامه NA، بد جلوه داده شود. ما یک برنامه پرهیز کامل هستیم که می‌خواهیم فراگیر باشیم، بنابراین در این گونه موارد با حساسیت رفتار کرده و در گوشه‌ای بیرون از جلسه با اعضاء در مورد تجربه خود در مصرف دارو و زندگی عاری از هر گونه ماده مخدر مشارکت می‌کنیم.

 

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

محمدجواد
25 December 15 , 13:23
🎯زندگی خود را مکتوب کنید
از روی کاغذ زندگی کنید
هر شب بنویسید 
هر صبح بنویسید

نوشتن اعجاز می کند
باور کنید
خداوند به قلم و هر آنچه می نویسید قسم خورده است
هدفی را که بنویسید خلق می کنید
آرزوهای خود را بنویسید تا محقق شود

وقتی اهدافتان را می نویسید از جایی که باور نمی کنید
 و به حساب نمی آورید محقق می شود

این یک راز الهی است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan