Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد

 


خدمتگزاران مورد اعتماد ضمن همکاری با کمیته خدماتی ناحیه می‌توانند جلسات NA را در داخل مراکز برگزار کنند. هدف از برگزاری این جلسات ایجاد فضای بهبودی، مشارکت اطلاعات راجع به NA و در میان گذاشتن یک پیام شفاف بهبودی NA است.
لازمه موفقیت در رساندن پیام بهبودی NA در مراکز تأدیبی، آموزش و آماده سازی داوطلبان پنل است. هنگام آموزش خدمتگزاران مورد اعتماد در مراکز مرتبط با دادگاه‌های کیفری نکات زیر می‌تواند مفید واقع شود.
1- خدمتگزاران مورد اعتماد درک کرده و بپذیرند که از قوانین مراکز پیروی نمایند. این قوانین شامل الزامات پوششی مراکز می‌باشد و اغلب به این معناست که: از پوشیدن شلوار جین و تی‌شرت با آرم‌های مختلف از جمله آرم NA خودداری شود.
2- از اعضا درخواست می‌شود که پیام شفاف بهبودی NA را به مشارکت گذارند و این می‌تواند به معنای اجتناب از رفتارهای قدیمی باشد. نه مانند کسانی که ممکن است به توصیف تجربه‌های شخصی خود در مراکز اصلاحی پرداخته یا اطلاعاتی غیر از تجربه، نیرو و امید به بهبودی در NA را ارائه دهند.
3- اعضاء می‌دانند که جلسات تحت نظر کارکنان مراکز است. خدمتگزاران مورد اعتماد با توجه به مخاطرات امنیتی از این جهت آموزش می‌بینند که طبق دستورالعمل‌های مراکز رفتار کنند و این ممکن است به آن معنا باشد که از خدمتگزاران مورد اعتماد انتظار رود در صورت تهدید شدن اعضای NA یا تهدید امنیت عمومی، مراتب را به مسئولان مرکز گزارش دهند.
4- بسیاری از مراکز، درخواست شرکت داوطلبان در نشست‌های آشنا سازی را دارند. در صورت درخواست مرکز، خدمتگزاران مورد اعتماد باید آماده حضور در یکی از این نشست‌ها باشند. درخواست مراکز از داوطلبان جهت حضور در این گونه نشست‌ها، بیش از پیش متداول شده است.
5- خدمتگزاران مورد اعتماد از تفاهم نامه‌های مربوط به راهنمای زندانیان شدن آگاهی یافته و از آن پیروی می‌کنند. بعضی از نواحی و مراکز این‌گونه راهنما شدن‌ها را ممنوع کرده‌اند، زیرا ممکن است نشان دهنده تبعیض میان زندانیان باشد. برخی از مراکز در مورد ارتباط با زندانیان قوانینی وضع کرده‌اند.
این قوانین ممکن است به داوطلبان NA که بهطور مرتب وارد مرکز می‌شوند اجازه ندهد به ملاقات زندانی رفته، برایش پیغام آورده یا تماس تلفنی داشته باشند. به طور کلی در دیگر نواحی و مراکز پذیرفته شده که خدمتگزاران مورد اعتماد می‌توانند راهنمای زندانیان شوند. مهم این است که اعضای NAمی‌خواهند از دستورالعمل‌های ناحیه و مرکز در مورد اصل راهنما و ره‌جو پیروی کنند.
همچنین خدمتگزاران مورد اعتماد می‌توانند زندانیان را به برنامه مکاتبه و راهنما و ره‌جو که به وسیله جوامع مختلف NA اجرا می‌شود، ارجاع دهند. (جهت دریافت جزییات بیشتر در مورد این‌گونهبرنامه‌ها به فصل توسعه انجمن مراجعه کنید).
6- جلسات سخنران، پنل معارفه، پرسش و پاسخ و جلسه خواندن نشریات به خوبی در مراکز تأدیبی کار می‌کند. سخنرانان NA معمولاً تجربه‌های خود را در قالب یک زمان از پیش تعیین شده به مشارکت می‌گذارند. انتخاب فرمت های متنوع می‌تواند بین سخنرانان NA و مشارکت زندانیان تعادل ایجاد کند.
7- خدمتگزاران مورد اعتماد آگاهند که هرگونه رابطه جنسی با زندانیان اکیداً ناصحیح است. هدف اصلی از برگزاری جلسات در مراکز مرتبط با دادگاه‌های کیفری، رساندن پیام شفاف و مداوم بهبودی NAاست. ما باید از ایجاد رابطه ناصحیح یا آزارهای جنسی در جلسات NA اجتناب کنیم. همچنین باید زندانیان را بر تمرکز روی پیام بهبودی NA ترغیب کنیم نه بر پیام رسان.
8- خدمتگزارانی که در مراکز مرتبط با دادگاه‌های کیفری خدمت می‌کنند، همیشه باید جهت ایجاد فضایی متمرکز بر بهبودی بودن ایجاد روابط دوستانه با زندانیان تلاش کنند.
9- ممکن است ضمن نزدیک شدن تاریخ ترخیص زندانیان، خدمتگزاران مورد اعتماد تصمیم بگیرند راهنمای آدرس جلسات به روز شده و شماره تماس‌های پاسخگویی NA را به آن‌ها ارائه دهند.
برخی مراکز جهت این‌گونه زندانیان کلاس‌های قبل از ترخیص برگزارمی‌کنند. در این صورت خدمتگزاران مورد اعتماد می‌توانند ترتیبی اتخاذ نمایند که طی این کلاس‌ها اطلاعاتی در مورد NA ارائه دهند. (جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری کارگاه‌های تازه واردان در دادگاه‌های مواد مخدر به بخش مورد نظر در همین فصل مراجعه کنید).

 

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan