Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

بازداشتگاه‌های ویژه نوجوانان و جوانان بزه‌کار

بازداشتگاه‌های ویژه نوجوانان و جوانان بزه‌کار

 


بیشتر اطلاعات اولیه مراکز تأدیبی، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها در مورد بازداشتگاه نوجوانان (شامل کانون‌های اصلاح) و مراکز جوانان بزه‌کار نیز به کار گرفته می‌شود. خدمتگزاران مورد اعتماد که وارد مراکز بازداشتگاهی ویژه نوجوانان می‌شوند، ممکن است تمایل داشته باشند لیست نکات آموزشی که در ابتدای قسمت قبل ذکر شده را مرور کنند.
هنگام تعامل با این قشر از افراد آنچه از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشداطلاعات تکمیلی است که در ادامه بیان شده است.
دستورالعمل‌های مراکز و قوانین محلی شفافیت در مورد آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مراکز و قوانین محلی، بسیار مهم است. اغلب افراد کم سن و سال تحت حفاظت قانونی بیشتری قرار دارند. این ممکن است به معنی اجتناب از هرگونه تماس فیزیکی مانند در آغوش گیری آنان باشد.
در این گونه موارد نداشتن تماس فیزیکی بهترین روش است که می‌تواند در مورد اکثر مراکز اصلاحی بزرگ‌سالان نیز صدق کند. رفتن خانم‌ها به مراکز بانوان و آقایان به مراکز آقایان حتی می‌تواند تعهد قوی‌تری را با مراکز جوانان بزه‌کار ایجاد کند. کارکنان مراکز معمولاً به خاطر مسئولیت قانونی بیشتر و به دلیل رده سنی این بزه‌کاران، هنگام برگزاری جلسات NA حضور می‌یابند.
معمولاً از اعضاء درخواست می‌شود اگر هنگام برگزاری جلسات با رفتار نامناسب یا مزاحمت روبرو شدند به کارکنان مرکز احترام بگذارند.
همکاری با والدین و اولیاء
ارتباط با مراکز نوجوانان بزه‌کار ممکن است نیازمند تعامل با والدین و اولیاء داشته باشد. اعضاء با روحیه همکاری می‌توانند والدین و اولیاء را از منابع اعضای خانواده‌های معتادان آگاه کنند. یکی از این منابع نارانان (Nar-Anon) است.
همچنین می‌توانیم به خطوط تلفنی، خدمات اجتماعی و فامیل‌های گمنام به عنوان تعداد دیگری از این منابع اشاره کنیم. همکاری با والدین و اولیاء شامل، بردن هدیه یا ارسال پیغام برای زندانیان کم سن و سال نمی‌شود.
دستورالعمل‌های مراکز و اساس‌نامه ناحیه می‌تواند سطح مناسب همکاری با والدین و اولیاء را به طور خلاصه طرح ریزی کند.
آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد
خدمتگزاران مورد اعتمادی که جلسات را در مراکز محل اقامت جوانان بزه‌کار برگزار می‌کنند ممکن است دریابند که جلسه با فرمت سخنران، کارایی بیشتری دارد که اغلب به دلیل حضور کارکنان مراکز در جلسه است.
بهترین راه این است که فرمت جلسه به گونه‌ای باشد که درمانجویان تشویق شوند تا در مورد آنچه افشا می‌کنند هوشیار باشند. این امر به تمرکز مشارکت‌ها بر بهبودی در NA کمک می‌کند.
همچنین فرمت پرسش و پاسخ در مورد دوازده قدم، راهنما و ره‌جو و برنامه NAمی‌تواند از انواع جلساتی باشد که در مراکز بازداشتگاهی جوانان برگزار می‌شود. وقتی جوانان بزه‌کاری که الزاماً معتاد نیستند مجبور به حضور در جلسات می‌شوند، خدمتگزاران مورد اعتماد باید از امکان بروز رفتارهایی مانند اختلال یا مباحثه در جلسات آگاهی داشته باشند.
ملاحظات زیر خصوصاً حین آموزش خدمتگزاران مورد اعتماد جهت ورود به مراکز بازداشتگاهی جوانان به کار گرفته می‌شود:
1- به جوانان بزه‌کار توضیح دهید که باید چه انتظاری از انجمن و برنامه NA داشته باشند. (اعضاء NA از نظر سن و دیدگاه و تفسیر قدم‌ها و غیره با یکدیگر تفاوت دارند).
2- از بحث و منازعه در مورد اعتیاد و روش‌های اجرایی مراکز خودداری کنید.
3- به خاطر داشته باشید که با جوانان، متفاوت رفتار نکنید. مراقب باشید با اعضای آتی با تحقیر رفتار نکرده و به خاطر جوانیشان به آن‌ها امتیاز بخصوصی ندهید.
4- جهت کاهش مزاحمت‌ها، اساس‌نامه محکمی برای جلسات تهیه کنید. در فرمت جلسات NA توضیح داده شده که هر بار فقط یک نفر می‌تواند صحبت کند و اینکه ما در مشارکت‌هایمان سعی می‌کنیم بر روی تجربه‌های بهبودی شخصی خود تمرکز کنیم.

 

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan