Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

چالش‌های شناخته شده در کانون‌های اصلاح و تربیت جوانان

بحث و گفتگو در مورد چالش‌های شناخته شده در کانون‌های اصلاح و تربیت جوانان

 


مسئولیت‌های قانونی
مشارکت یک نوجوان در جلسه NA راجع به سوء استفاده جنسی از وی، ممکن است مسئولیت‌های قانونی در پی داشته باشد. ناحیه با بررسی قوانین محلی در این مورد می‌تواند اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.
فرمت جلسه را می‌توان به گونه‌ای تدارک دید که اعضاء از مشارکت در مورد سوء استفاده جنسی منع شوند. همچنین خدمتگزاران مورد اعتماد می‌توانند کارکنان مرکز را در مورد محدودیت مشارکت در جلسات آموزش دهند.
چنانچه نوجوانی به طور اتفاقی در مورد سوء استفاده جنسی از خود مشارکت کند لازم است کمیته خدماتی ناحیه و یا کمیته فرعی مربوطه به منظور چگونگی مقابله با این افشاگری برنامه داشته باشد.
از آنجا که معمولاً باید سوء استفاده جنسی را گزارش نمود، بنابراین لازم است کمیته در این گونه مواقع خود را آماده کرده و اقدام مسئولانه به عمل آورد.
دارو درمانی
صرف نظر از عقاید شخصی خدمتگزاران مورد اعتمادمان، NAهیچ‌گونهعقیده‌ای در مورد روش‌های معالجه مانند تجویز نسخه‌های دارو درمانی ندارد. این مطلب ممکن است برای خدمتگزاران مورد اعتماد و کسانی که در جلسات NA درون مراکز حضور می‌یابند، گیج کننده باشد.
اعضاء اغلب در مورد پیام موجود در نشریات انجمن مبنی بر پرهیز کامل از مصرف هرگونه ماده مخدر صحبت می‌کنند اما ما به عنوان انجمن هیچ عقیده‌ای در مورد دارو درمانی نداریم. همچنین در نشریات ما عنوان شده که پزشک نیستیم و رویکردمان در مورد اعتیاد همراه با روحیه‌ای غیر حرفه‌ای است.
همواره یک هدف داریم: رساندن پیام NA به معتادانی که هنوز در عذابند. هنگامی که از وارد شدن به مباحثی مانند مصرف دارو اجتناب کنیم، پیام ما به بهترین وجه منتقل می‌شود. ممکن است اعضاء در این مورد به کتابچه "در دوران بیماری"، مطالب سنت سوم در کتاب چگونگی عملکرد و کتاب راهنمای H&I مراجعه کنند.

این موضوع حیاتی است که به هیچ کس راهکار قطع مصرف دارو ندهیم در حالیکه برای وی دارو تجویز شده است. ما پزشک نیستیم! رویکردمان غیر حرفه‌ای است و در مورد مسائل و موضوعات خارجی هیچ‌گونهعقیده‌ای نداریم. باید از تفهیم موضوع عدم مخالفت با مشاوره پزشکی به اعضاء اطمینان حاصل نماییم و از طرفی نمی‌توانیم مصرف هر نوع دارو را تأیید کنیم.
تجربه اعضای H&I

مراکز اصلاح روانی هرگز به قطعیت نمی‌دانیم معتادانی که از شنیدن پیام NA سود می‌برند ممکن است کجا باشند. این مراکز ممکن است اقامتگاه معتادانی باشد که هم‌زمان دچار اختلال روانی بوده و یا معتادانی که از دیوانگی به عنوان ابزاری تدافعی استفاده می‌کنند و در این گونه مراکز تحت نظر قرار می‌گیرند. برای ما فرق نمی‌کند چرا یک معتاد در مرکز خاصی قرار دارد یا ممکن است چه مشکلات دیگری داشته باشد. آنچه برای ما اهمیت دارد در دسترس قرار دادن پیام NA است.

 

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan