Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آموزش و آماده ساز خدمتگزاران مورد اعتماد

بحث و گفتگو در مورد چالش‌های شناخته شده در کانون‌های اصلاح و تربیت جوانان

 


آموزش و آماده ساز خدمتگزاران مورد اعتماد
برای این قشر افراد، پنل معارفه اغلب مناسب‌تر است. برگزاری این پنل ها می‌تواند دشوار باشد و خدمتگزاران مورد اعتماد ممکن است به راحتی دلسرد شوند. نکات زیر می‌تواند به اعضاء کمک کند تا برای ورود به این مراکز آمادگی بیشتری پیدا کنند:
1- این پنل ها هنگامی موفقیت آمیزتر هستند که خدمتگزاران مورد اعتماد در بهبودی و رساندن پیام NA به کانون‌های اصلاح، تجربه داشته باشند. همچنین درک چالش‌های کسانی که در مرکز روانی نگهداری می‌شوند، می‌تواند به اعضاء در این گونه مراکز کمک کند.
2- از قوانین مراکز آگاه باشید و هیچ چیزی به درمان جویان و زندانی‌ها ندهید.
3- اصل چرخش خدمتگزاران مورد اعتماد باید به حداقل برسد زیرا تداوم و سازگاری در این گونه مراکز اولویت دارد. اعضای منتخب NA لازم است درک روشنی از آنچه انجام می‌دهند داشته باشند. تداوم و سازگاری ممکن است برای درمان جویان، آرامش به همراه داشته باشد.
4- رفتار اخلالگرانه در جلسات ممکن است طبیعی باشد و خدمتگزاران مورد اعتماد با تجربه اغلب می‌توانند از این گونه اخلال‌ها چشم پوشی نمایند. کمیته می‌تواند با همکاری کارکنان مراکز به شیوه‌هایی دست یابد تا تأثیر رفتارهای اخلالگرانه در جلسات را به حداقل رساند.
5- این قشر از افراد اغلب به طور منظم جهت کنترل رفتارشان تحت دارو درمانی قرار دارند. ممکن است اعضای با تجربه تر بهتر بتوانند به پرسش‌هایی که گاهی اوقات در مورد مصرف دارو مطرح می‌شوند، پاسخ گویند. از عدم ابراز هر‌گونهعقیده‌ای در مورد دارو درمانی، اطمینان حاصل نمایید. (جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دارو درمانی هنگام خدمت در پنل ها، به بخش بازداشتگاه‌های نوجوانان و جوانان بزه‌کار مراجعه کنید).
6- از توضیح در مورد اینکه NA بخشی از مرکز نبوده و اعضای NA از کارکنان مرکز نمی‌باشند، اطمینان حاصل نمایید.
7- در جلسه از فرمت های دقیق و شفاف استفاده کنید، فرمت ها باید به معارفه اختصاص داده شود، همچنین نوارهای صوتی مربوط به بهبودی می‌تواند هنگام رساندن پیام بهبودی NA در این گونه مراکز مفید باشد.
8- ظرفیت توجه درمان جویان و زندانیان در این گونه مراکز می‌تواند محدود باشد. برای حل این مشکل می‌توان زمان جلسات را کوتاه‌تر کرد.

رساندن پیام بهبودی در این مراکز، خدمتی بسیار حساس است. فقط باتجربه‌ترین اعضای H&I باید برای این نوع خدمت انتخاب شوند. مقررات مراکز در رابطه با افرادی که از بیرون برای شرکت در جلسه می‌آیند معمولاً بسیار گسترده است. آشنایی با خط مشی‌ها و محدودیت‌های مراکز، نیاز به دقت ویژه‌ای دارد. بهتر است بیشترین میزان حمایتی را که کارکنان مرکز می‌توانند ارائه دهند، برای اعضای H&I فراهم آورید.
تجربه اعضای H&I

 

 

 

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan