Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

بحث و گفتگوی ناحیه در مورد دادگاه‌های مواد مخدر

بحث و گفتگوی ناحیه در مورد دادگاه‌های مواد مخدر

 

 

کمیته خدماتی ناحیه می‌تواند هنگام بحث و گفتگو راجع به شیوه‌های خلاقیت بیشتر در دادگاه‌های مواد مخدر، برخی از نکات زیر را مورد ملاحظه قرار دهد:
1- کارکنان دادگاه‌های مواد مخدر را برای گفتگو با اعضای کمیته خدماتی ناحیه به یک جلسه میزگرد دعوت کنید. این گفتگوها می‌تواند بر شیوه‌هایی متمرکز باشد که در آن به اعضای ارجاع داده شده به جلسات توسط دادگاه‌های مواد مخدر، بهتر کمک شود. مسئولان دادگاه می‌توانند در مورد جلسات و برنامه NA آموزش ببینند، همچنین خدمتگزاران مورد اعتماد فرصتی برای یادگیری در مورد دادگاه‌های مواد مخدر به دست آورند.
2- کارکنان دادگاه‌های مواد مخدر (شامل دادستان، مددکاران عفو و آزادی مشروط و افسران پلیس) لازم است بدانند که NA منبعی قابل اعتماد برای معتادان است (از هنگامی که آن‌ها با معتادان اجتماع شروع به تعامل اولیه کرده‌اند). ناحیه می‌تواند پوسترهای خود را در اتاق انتظار کلانتری‌ها، دفاتر و اتاق‌های انتظار عفو یا آزادی مشروط نصب کند.
3- در مورد اینکه چه نوع جلسه‌ای برای تعداد کثیری از افراد ارجاعی دادگاه به NAمناسب‌تر است. بحث و گفتگو کنید.
4- برای تازه واردان خصوصاً در محوطه دادگاه‌ها، مراکز عفو مشروط یا مراکز مشابه دیگر، کارگاه‌هاییبرگزار کنید تا به آن‌ها در درک برنامه NA کمک کند. کارگاه تازه واردان در نواحی کوچک‌تر که ممکن است جلسات NA با اعضای کمتر برگزار شود، می‌تواند مفیدتر باشد. کارگاه تازه واردان شبیه پنل های معارفه است که در آن خدمتگزاران مورد اعتماد اطلاعات در مورد NAرا در قالب یک فرمت ارائه می‌دهند. کمیته می‌تواندراهنمای گروه در مراکز را جهت شروع جلسات در دادگاه‌های مواد مخدر به کار گیرد. این جلسات می‌توانند بعداً خودگردان و خودکفا شوند.
5- اعضاء می‌توانند در مورد نقش قاضی در ارجاع معتادان به NA بحث و گفتگو کنند. قاضی می‌تواند بر بهبودی درمان جویان نظارت کرده و در آن فعالانه شرکت کند. این به آن معناست که قاضی از درمان جو بخواهد راهنما بگیرد، قدم کار کند و به گروه تعلق پیدا کند. اگر قاضی سعی کند از راهنما درخواست کند به دادگاه بیاید، در آن صورت است که از مرزهای همکاری تخطی شده، چون راهنما تحت قیمومیت و فرمان دادگاه نیست. ما می‌توانیم از درخواست قاضی که هم مغایر با سنت‌های ما و هم مغایر با حقوق فردی اعضاست سر باز زنیم. مراکز و قضات مسئول رفتار خود طبق سنت‌های ما نیستند بنابراین مسئولیت بر دوش ماست.
6- بعضی اوقات کمیته‌های خدماتی ناحیه می‌توانند در برنامه‌های آموزشی دولتی که برای مسئولان دادگاه‌های مواد مخدر برگزار می‌شود، شرکت کنند. با شرکت در این گونه برنامه‌های آموزشی، ترتیب دادن معارفه، یا راه اندازی غرفه در نمایشگاه، تعداد زیادی از مسئولان جدید، درک روشن‌تری از نقش NA، چالش‌ها و توانایی‌های آن پیدا می‌کنند.

 

 

 

 

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل ششم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan