Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اصول بنیادی روابط عمومی

اصول بنیادی روابط عمومی 

 

این قسمت از فصل 2 کتاب استخراج شده است
اتحاد : "ما با هم می توانیم"
چیزی که به معتادان درعذاب کمک می کند بهبودی را پیدا کنند، تلاشهای جمعی ما در ارائه خدمات می باشد. انجمن ما از سال 1950 میلادی تا به حال به دلیل همکاری و تلاش اعضاء در راستای تحقق هدف اصلیِ انجمن، در حال رشد بوده است. تعداد زیادی از ما با توانایی های گروه برای رساندن پیام بهبودی به معتادانی که در جلسات ما شرکت می کنند، آشنایی داریم.
ما ازاعضاء گروه های خدماتی نیزبرای همین منظور استفاده می کنیم. زمانی که اعضاء به منافع مشترک انجمن اولویت داده و آن را جانشین تمایلات و نیاز های فردیِ خویش می نمایند، ما به وضوح می توانیم کاربرد سنت اول انجمن معتادان گمنام را درعمل ببینیم.
همکاری با یکدیگر برای مورد توجه قرار گرفتن و تداوم هرچه بیشترِ انجمن معتادان گمنام، نه تنها به معتادان درعذاب کمک می کند تا برنامۀ ما را پیدا کنند، بلکه یک روش ارزشمند برای تمرین اتحاد ذکر شده در سنت اول می باشد.
• ناحیه ها چطور می توانند در طی تلاشهای خود برای توسعه انجمن، اصول جاذبه را به کار گیرند؟
• اعضاء انجمن چطور می توانند در طی تلاشهای خود برای توسعه انجمن، جاذبۀ خدمات را افزایش دهند؟
جاذبه
یکی از ملاحظات مهم در رابطه با ارزشمند ترنمودن تلاشهای روابط عمومی ما، جاذبۀ رفتار و برخورد تک تک اعضاء انجمن معتادان گمنام و همچنین دورنمای جمعیت ما می باشد. جاذبه بدین معناست که ما، هم بصورت فردی و هم گروهی، دیگران را طبیعتا به طرف خود جذب کنیم. وقتی عملکرد اعضاء جاذبه داشته باشد این در اعضاء بالقوه ایجاد هویت و احساس تعلق می نماید.
• ناحیه ها چطور می توانند در طی تلاشهای خود برای توسعه انجمن، اصول جاذبه را به کار گیرند؟
• اعضاء انجمن چطور می توانند در طی تلاشهای خود برای توسعه انجمن، جاذبۀ خدمات را افزایش دهند؟
روابط عمومی و توسعه انجمن
در بعضی مناطق اغلب موانع مختلفی وجود دارند که از رشد و رونق گرفتن انجمن معتادان گمنام جلوگیری می کنند. این موانع می تواند به واسطۀ جغرافیای محل (مانند رشته کوههایی که گروه های انجمن را از هم جدا می کنند)، تکنولوژی، فرهنگ، زبان، ناتوانی، وضعیت نا مساعد اقتصادی و یا متصل نبودن اعضاء به ساختار خدماتی انجمن، باشد.
به واسطۀ توسعه انجمن می توان به گروه های در انزوا کمک کرد تا از وجود پشتیبانی و منابعی که در انجمن وجود دارند، آگاهی داشته باشند توسعه انجمن موقعیتی را برای خدمتگزاران مورد اعتماد ایجاد می کند تا بتوانند، با بوجود آوردن رابطه های مفید با دیگر گروه ها، پیام انجمن را به اعضاء دیگر انجمن برسانند.
با اینکه مستقل هستیم ولی در جلسات گروههای دیگر شرکت میکنیم و آنها را کمک و حمایت میکنیم. جلسات NA تنها وقتی پیشرفت میکنند که گروهها فراسوی احتیاجات اولیه و فوری خود به همدیگر نگاه میکنند.
‍‌‍‌‍‌" چگونگی عملکرد"

برنامه ریزی و آماده سازی برای نواحی و کمیته ها

 

قسمت اعظمی از برنامه ریزیها برای پروژه های توسعه انجمن از توسعۀ درک و فهم اصولی که می تواند منجر به موفقیت این تلاشها شود،متشکل می شود.
اعضاء همچنین می توانند برنامه ریزی خود را با درنظر گرفتن روشهای متفاوتِ دسترسی به گروه ها و منطقه های خواستارِ کمک، و موانعی که ممکن است پیش روی ایشان قرار گیرد، انجام دهند.
بررسی مراحل برنامه ریزی که در فصل سوم این کتاب آورده شده می تواند به فرآیند برنامه ریزی کمک کند.

 

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل دوازدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan