Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اصول بنیادی توسعه انجمن

اصول بنیادی توسعه انجمن

 

برای خدمت در توسعه انجمن، به کار گرفتن اصولی مانند خود القایی، استقلال، پیام رسانی و اتحاد الزامی می باشد. خدمتگزاران مورد اعتماد می بایستی کوشش کنند تا تعادل لازم را بین رساندن پیام انجمن، و محترم شمردن حس استقلال اعضاء و گروه ها، حفظ کنند. اعضاء انجمن اغلب نیاز به تشویق دارند تا توانایی خود را در زمینه خودالقایی واینکه عملکرد آنها جزئی از اصل خودالقایی انجمن میباشد، دریابند.
توانمندسازی اعضاء و گروه ها،با منابع و حمایت های لازم خدماتی سنگ زیرین مهمی برای تلاشهای جدی برای رشد انجمن می باشد. نزدیک شدن به اعضا با یک دیدگاه خیر خواهانه و بدون پیش داوری، به موثر تر بودن تلاشها برای رشد انجمن، منجر خواهد شد. ممکن است گروه ها و ناحیه ها روش عملکردی مختص به خود را دارا باشند. مدیریت گروه ها و ناحیه ها جزء وظایف اعضائی که در توسعه انجمن فعالیت می کنند، نمی باشد.
روشهای خلاقانه در رساندن پیام انجمن، می تواند منجر به افزایشِ انرژی و شوق دربین اعضاء گروه گردد. این روشها می تواند در رسیدن یک گروه به هدف اصلی انجمن، که رساندن پیام به یک معتاد درعذاب می باشد، نیز مفید واقع شود. اعضاء می توانند به گروه ها ابزاری را ارائه دهند تا گروهها بتوانند راه حلهای مربوط به خود را شناسایی نمایند.
خدمتگزاران مورد اعتماد بایستی خدمت دهی را بدون هیچ نوع پیش داوری در مورد اعضاء و گروه هایی که ظاهرا به اندازۀ گروه های خود ایشان توسعه یافته نیستند، انجام دهند. توانایی ما در حمایت متواضعانه از گروه ها و اعضاء به آنها شانس بهتری را برای رساندن پیام انجمن به معتادان درعذاب، می دهد.

هماهنگی خدمات

 

بعضی از ناحیه ها یک کمیتۀ توسعه انجمن و یا گروهی مشابه آن ایجاد نموده اند که مسئولیت هماهنگی کلیۀ تلاش های خدماتی در آن ناحیه را به عهده دارد. بعضی دیگر از کمیته های نواحی، توسعه انجمن را به عهدۀ اعضاء گروه ها مانند:گرداننده،نایب گرداننده، خزانه دار و غیره می گذارند. بعضی منطقه ها نیز خدمتگزاری به نام نمایندۀ گروه و یا هماهنگ کننده ایجاد نموده اند.
بعضی وقتها نواحی منطقه های هم جوار به اتقاق یکدیگر خدمات توسعه انجمن را انجام می دهند. همانطور که در اوائل این فصل بدان اشاره شد، بعضی ازناحیه ها احتمالا آنچه را که بدان توسعه جمعیت گفته می شود، از قبل و تحت اصطلاح "دور از دسترس" انجام داده اند. صرفنظر از اینکه یک ناحیه چطور خدمات را هماهنگ می کند حمایت از اعضا و گروهها مسئولیتی برای آن ناحیه است.
طرز عملکرد
برای توسعه انجمن طرق مختلف و متفاوتی وجود دارند. زمانی که یک ناحیه برای توسعه انجمن آماده می شود، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند روشهایی متناسب با نیازاعضای خواستارکمک، را درنظر بگیرند.
• اعضاء می توانند روشی را به گروه های انجمن پیشنهاد کنند که با استفاده از آن، گروه ها بتوانند نیازهای خود را شناسایی نمایند. استفاده از پرسشنامه و یا طرق غیر رسمی مانند ای میل، نامه و تماس تلفنی می تواند به اعضاء کمک کند تا مهمترین نیازهای ناحیه خود را شناسایی نمایند. داشتن اطلاعات به روز و مربوط به نیازهای یک ناحیه خدمتگزاران مورد اعتماد را قادر می نماید تا در مورد مفید ترین منابع برای کمک به ناحیه، تصمیم گیری کنند.
• خدمتگزاران مورد اعتماد ممکن است لازم باشد، گروه ها و ناحیه ها را در رابطه با منابع قابل دسترس، آموزش دهند. بعضی از اعضاء و گروه ها در رابطه با ساختارهای خدماتی بزرگ و همچنین منابع و حمایت های در دسترس، تجارب پیشین ندارند.
• فعالیتهای برنامه ریزی و اولویت بندی برای تلاشهایی که در توسعه انجمن انجام می شود، مفید خواهد بود.در عین حال توسعه انجمن می تواند منابع مالی و انسانی یک ناحیه را تحت فشار قرار دهد. مثلا منطقه ای که تصمیم دارد یک ناحیه همجوار را حمایت کند، ممکن است هزینۀ سفرِ خدمتگزاران مورد اعتماد خود را به ناحیه همجوار تقبل کند. بدون انجام برنامه ریزی های لازم، چنین حمایتی می تواند منجر به چنان مشکلات مالی برای یک منطقه گردد که آنها حتی قادر به پرداخت قبض تلفن خود نباشند. برنامه ریزی می تواند به منطقه ها کمک کند تا توانایی واقع بینانۀ خود را برای ارائه کمک به منطقه های همسایه، شناسایی کنند.
• همانطور که در قسمت فوق بدان اشاره شد، تمرین اصول روحانی مانند روشن بینی و شکیبایی، ابزاری پرارزش برای هرگونه تلاش دررابطه با توسعه انجمن می باشد. رعایت این اصول به ما کمک می کند تا برنامۀ دوازده قدم را در زندگی شخصی خود بکار گیریم. در آمیختن اصول روحانی در فعالیتهای توسعه انجمن، به ما اجازه می دهد تا رفتاری از خود نشان دهیم که ضرری برای انجمن نداشته باشد.
وجدان گروه وسیله ای است روحانی برای دعوت از خداوند مهربان تا بر تصمیمات ما تاثیر بگذارد.
" دوازده مفهوم خدماتی در NA "

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل دوازدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan