Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

طرح هایتان را به اجرا بگذارید و اعضا زندانی


طرح هایتان را به اجرا بگذارید

 

گروه ها و ناحیه های انجمن
روشهای مختلفی برای کمک به گروه ها و ناحیه ها وجود دارند تا آنها منابع مورد نیاز برای خدمات را در اختیار داشته باشند. بعضی از این روشها که می تواند در راستای توسعه انجمن مورد استفاده قرارگیرد، در قسمت ذیل تشریح شده:
• ارتباط مستمر از طریق نامه، ای میل و تماسهای تلفنی، اغلب تنها راه سرویس دهی ثابت و یکنواخت به گروه ها و ناحیه های دورافتاده می باشد. درتماس بودن دائم با این دسته از اعضاء از اهمیت ویژه ای برخوردار است – یک کمیته ممکن است بخواهد یک جدول پیگیری تماس ها با اینگونه گروه ها ایجاد کند. ایجاد دوستی بین اعضاء کمیته ها و گروه ها و یا ناحیه ها نیز می تواند روش موثری برای دسترسی به گروه های دورازدسترس بوده و تجربۀ پرباری برای اعضاء باشد.
• درصورت امکان و با تایید و راهنمایی کمیتۀ خدماتی، اعضاء می توانند با گروه ها و ناحیه هایی که توانایی و یا تمایل به شرکت در کمیته های خدماتی ناحیه های همسایه را ندارند، ملاقات کنند. اعضاء همچنین می توانند با شرکت مداوم در جلسات خدماتی و یا بهبودی، ازاین گروه ها حمایت کنند. به نظر می رسد بهترین نتیجه وقتی به دست آید که اعضاء پس از دریافت تقاضای کمک، نه از یک فرد بلکه از یک گروه معتاد درعذاب، به محل گروه عزیمت کنند. حضور در گروه ها و یا جلسات خدماتی، بر طبق یک جدول از پیش تعیین شده، حتی اگر این سفرها برای هر دو ماه یک بار برنامه ریزی شده باشد، اثر دائمی تری خواهد داشت. چیزی که گروه ها و ناحیه های دور افتاده به آن نیاز دارند ارتباط مداوم با گروه های دیگر انجمن می باشد.
• کارگاه ها و روزهای آموزش ابزار ارزشمندی برای افزایش توانایی گروه ها و ناحیه ها می باشند. (برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری یک کارگاه برای تازه واردان، به فصل ششم این کتاب با عنوان دادگستری جنایی رجوع کنید). چنین رویداد هایی می تواند به اعضاء کمک کند تا از راه حل ها و ایده های نوین آگاهی یافته و چارچوب مناسبی برای مطرح نمودن سوالات خود داشته باشند. تمرکز نمودن روی جوانب خاص خدمات ( مانند سوالات مربوط به ترجمۀ مدارک) و یا نیازهای خاص (مانند تقاضای همکاری ازتعداد زیادتری خدمتگزار) بهترین روش برای توسعه ناحیه ها می باشد. در این کارگاه ها، استفاده از روشهایی که در طی آن اعضاء پیشنهادات خود را بطور فی البداعه مطرح می کنند، می تواند به یک ناحیه یا گروه کمک کند تا راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کند.
فراهم نمودن یک فضا دوستانه، تغذیه و جلسات بهبودی در این کارگاه ها می تواند جاذبه خدمت و حس اتحاد را بوجود آورد. برخی از ناحیه ها و منطقه ها دست به ایجاد کارگاه های سیار یا درسفر نموده اند که مسئولیت آن به عهدۀ یک کمیتۀ خدماتی است. درطی برنامه ریزی برای چنین کارگاه هایی، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند موضوع کارگاه ها را برطبق نیازهای بخصوص اعضائی که درخواست کمک نموده اند، تعیین کنند. "اعضاء همچنین می توانند با حضور در جلسات بهبودی و اداری، حمایت خود را به نمایش بگذارند".
• یک کمیته می تواند اطلاعات لازم را برای نماینده های خدماتی گروه ها فراهم نماید. این راهنمایی ها می تواند در طی جلسات غیر رسمی که قبل از جلسات خدماتی منطقه برگزار می شود و یا به صورتی رسمی تر و با فراهم نمودن جزوه های مخصوص به اعضاء انتقال داده شود.
• یک ناحیه ممکن است به این نتیجه برسد که عملی ترین روش برای دسترسی به گروه ها و منطقه های دورافتاده ارسال نشریات بهبودی و خدماتی به ایشان می باشد. فرستادن منابعی مانندراهنمای جلسات، شماره تلفن تماس گروه های دیگر، دفتر خدمات جهانی انجمن معتادان گمنام و کاست ها و سی دی های بهبودی به این گروه ها نیز می تواند روش مفیدی باشد.
ناحیه ها ممکن است بخواهند منابعی را به گروه های دورافتاده بفرستند که ازطریق دفتر خدمات جهانی تهیه شده است، مانند راهنمای ترازنامه ناحیه،نمونه هایی از راهنمای خدماتی(اساسنامه) کمیته های خدماتی و همچنین کتابچۀ راهنمای خدمات محلی انجمن معتادان گمنام. درنهایت یک ناحیه ممکن است طبق درخواست کمکی که از یک گروه و یا ناحیۀ دورافتاده دریافت نموده، منابعی را که مخصوصا دررابطه با این نیازها تهیه شده اند، برای این گروه ها فراهم کند. آگاه شدن از اینکه کدام منابع اطلاعاتی می توانند مفیدتر واقع شوند، مهمترین نکته در این رابطه می باشد.
• کمیتۀ خدماتی یک ناحیه می تواند از فعالیتهای توسعه انجمن حمایت مالی مستمر نموده و مبلغ مربوطه را در بودجۀ ناحیه قید کند. یک ناحیه ممکن است بودجۀ خاصی را برای هزینۀ مسافرتهای مربوط به رشد انجمن، در نظر بگیرد. چنین بودجه ای می تواند هزینۀ مسافرت اعضاء یک گروه و یا ناحیۀ دورافتاده را، برای شرکت در یک جلسۀ خدماتی ناحیه، تامین کند.
هزینۀ مسافرت اعضاء، به گروه ها ویا ناحیه هایی که خواستار کمک از یک منطقه شده اند، را نیز می

توان از طریق چنین بودجه ای تامین نمود. داشتن برنامۀ مالی به خدمتگزاران مورد اعتماد کمک می کند تا نسبت به مبلغی که یک منطقه می تواند بطور مستمرهزینۀ مسافرت کند، واقع بینانه تصمیم بگیرند.
بسیاری از منطقه ها فقط قادر به تقبل هزینه برای فرستادن مرتبِ تعداد کمی نشریات به گروه های دورافتاده می باشند. اغلب، فرستادنِ مرتبِ تعداد نسبتا کمی نشریات انجمن به این گروه ها، مفید تر از فرستادنِ یک محمولۀ بزرگ ولیکن گران می باشد. داشتن یک برنامه ریزیِ مالی برای تلاشهای مربوط به رشد انجمن، به منطقه ها کمک می کند تا ازمنابع مالی خود به بهترین وجه استفاده کنند .
قسمت بعدی کتاب، "اعضای زندانی" به مخاطبین خاص توسعه انجمن، مربوط می شود. همانطور که گروه های دورافتاده اغلب از گروه ها و ناحیه های انجمن تقاضای کمک می کنند، اعضای زندانی نیز می توانند از حمایت های مشابه بهره گیرند.

اعضا زندانی

 

تماس با زندانی ها
برنامۀ تماس با زندانی ها نیز نوعی از توسعه انجمن معتادان گمنام بشمار می رود. خدمت به اعضای زندانی، برای اکثر خدمتگزاران مورد اعتماد، تجربۀ تازه ای نیست. بعضی از کمیته های توسعه انجمن درحال حاضر این خدمت را فراهم می کنند چرا که اعضائی که جلسات داخل زندانها را برنامه ریزی می کنند اغلب به چالشهایی در رابطه با قوانین داخل زندان و غیره برخورد می کنند. نکات ذیل می تواند در رابطه با برنامۀ تماس با زندانی ها مورد استفاده قرار گیرد:
• یک ناحیه می تواند هدف از برنامۀ تماس با زندانی ها را با پاسخ به سوالهای ذیل، تشریح نماید: آیا هدف از این برنامه ،خیلی ساده، قادر نمودن زندانی ها به مکاتبه با اعضاء دیگر انجمن است یاارائه خدمات به زندانی ها در جهت گرفتن راهنما و کارکرد قدم؟ آیا برنامۀ تماس با زندانی ها شامل فراهم نمودن نشریات هم می شود؟ آیا این برنامه می تواند شامل مجموعه ای از موارد قید شده باشد؟
• یک ناحیه بایستی راجع به مسئولیت این برنامه تصمیم بگیرد. آیا مسئولیت این برنامه باید به عهدۀ یک کمیته باشد یا یک ناحیه؟ داوطلب شدن اعضاء برای خدمت در این برنامه، به چه صورت خواهد بود؟
• استفاده از یک صندوق پستی اغلب تنها راهی است که اعضاء می توانند با حفظ گمنامی، با زندانی ها مکاتبه کنند. آگاه بودن زندانی ها از از محل زندگی اعضاء، می تواند مشکلات امنیتی دربر داشته باشد.
• اگر یک کمیتۀ خدماتی تصمیم بگیرد یک برنامۀ کارکردِ قدمِ مکاتبه ای ایجاد کند، فراهم نمودن دفترچۀ راهنمای مکتوبی که شامل مقطع پاکی مورد نیاز و همچنین شرح وظایف خدمتگزاران مورد اعتماد باشد، برای اعضائی که قدمها را انتقال می دهند مفید خواهد بود.
• اگر یک منطقه تصمیم بگیرد برنامۀ تماس با زندانی ها و یا کارکرد قدم مکاتبه ای ایجاد کند، بهتر است که نوع رابطه هایی را که بین اعضاء و زندانی ها برقرار می شود به وضوح تشریح نماید.-معمولا خانم ها با خانمها مکاتبه نموده و آقایان با آقایان. درضمن برنامۀ کارکرد قدمها می تواند شامل یک پاراگراف "سلب مسئولیت" باشد که در طی آن به زندانی ها و اعضاء یادآوری می شود که نامه های زندانیان اغلب بوسیلۀ مسئولین زندان خوانده می شود.
نامه های فرستاده شده بوسیلۀ زندانیان معمولا به دست اعضائی می رسد که باید بر موانعی بسیار حقیقی غلبه کنند. زندانیان معمولا برای کارکرد قدمها اشتیاق نشان داده و مشابه گروه های دور افتاده و یا درحال توسعه، بی صبرانه برای یافتن بهبودی تلاش می کنند. نمونه ای از یک دفترچۀ راهنما برای ارائۀ چنین خدمتی را می توان از ناحیه های مجاور ، منطقه ها و یا دفتر خدمات جهانی تهیه نمود.
ساختار خدماتی ما به انسجام و موثر بودن ارتباطاتِ مان بستگی مستقیم دارد.
"دوازده مفهومِ خدماتی در NA"


توسعه یک انجمن محلی می تواند تاثیر زیادی روی توسعه و موثر بودنِ کلِ انجمن معتادان گمنام بگذارد. تفاوت بین یک انجمن محلیِ پررونق و جمعیتی که در انزوا ست بستگی به توانایی ما درحمایت از گروه هایی دارد که از ما درخواست کمک نموده اند.
تلاشهای موفقیت آمیز اعضاء نیز می توانند در توانایی یک عضو جدید یا عضو درحبس، در متصل شدن به برنامۀ انجمن معتادان گمنام و یافتن بهبودی، موثر واقع شوند. می توانیم در طی عملکرد خود رفتاری داشته باشیم که تمایلِ ما را برای رساندن پیام بهبودی انجمن به نمایش بگذارد.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل دوازدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan