Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

طرح هایتان را به اجرا بگذارید

طرح هایتان را به اجرا بگذارید

 

پس از اتمام برنامه ریزی و آماده سازی های لازم برای ارائۀ یک همایش، نکات ذیل باید درطی اجرای همایش مذکور، در نظر گرفته شوند:
• رفتار ما در همایش های انجمن معتادان گمنام اثر مستقیمی بر روی چشم اندازعمومی انجمن معتادان گمنام خواهد داشت. اگر همایش مخصوص اعضاء انجمن برگزارشود (مانند یک کارگاه آموزشی)، یک کمیته می تواند از این کارگاه برای بالا بردن سطح معلومات اعضاء استفاده نموده و چگونگی تاثیر رفتار ما بر روی برداشت عامۀ مردم از کل انجمن معتادان گمنام، را به وضوح تشریح نماید. بعضی همایش ها شامل کارگاه هایی مانند "چشم انداز عمومی انجمن معتادان گمنام" بوده اند که در آنها به اعضاء کمک می شده تا آگاهی بیشتری را نسبت به ،اثر رفتار خود بر روی چشم انداز انجمن، کسب کنند.
• ایجاد و بایگانی نمودن یک گزارش مکتوب در بارۀ یک همایش، برای برگزاری همایش های آینده مفید بوده و می تواند برای ارزیابی کمیته همایش، به کار گرفته شود. یک گزارش مکتوب باید شامل جزئیاتی مانند: عمکردهای موفقیت آمیزدرطی یک همایش، آنچه که کاربری نداشت، برنامه زمانبندی، نمونۀ گزارش مالی، فوتوکپی قراردادها و همچنین تجارب کمیتۀ مربوطه با ارگانها و شرکتهای تجاری و اداری در محل، باشد. یک گزارش مکتوب می تواند به خدمتگزاران مورد اعتمادِ آینده کمک کند تا یک دید جامع و تاریخی از همایش های برگزارشدۀ محلی داشته باشند. مثلا اگر یک کمیته درگذشته همایشی را برای 400 نفر مهیا نموده ولیکن فقط 200 نفر درآن حضور یافتند، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند از این اطلاعات برای برنامه ریزی بهینه ترِ همایش های امروزی خود استفاده نمایند.
• راهنما یا دستورالعمل همایش ها نیز می تواند برای موفقیت آمیز بودن یک همایش حائز اهمیت باشد. این راهنما ها یا دستورالعمل ها می توانند خلاصه وار رویه و روش کار مورد استفادۀ یک کمیته را بیان کنند. انتظاراتِ یک کمیته از رده های مختلف خدمتگزاران مورد اعتماد نیز می تواند در یک راهنما قید شود.
• اعضاء کمیته ممکن است بخواهند ارائۀ کالاهای تجاری را دریک همایش، مورد بررسی قراردهند. یک همایش می تواند بدون فروش کالاهای تجاری نیز موفقیت آمیز باشد. اگر یک کمیته تصمیم به استفاده از کالاهای تجاری در طی یک همایش نمود، این کالاها باید مربوط به بهبودی باشند. پاسخ این سوال که آیا موفقیت مالی یک همایش بستگی به فروش کالاهای تجاری دارد؟ باید به دقت بررسی شود. وابستگی هرچه بیشتر یک همایش به فروش کالاهای تجاری، منجر به ازدیاد ریسک برای آن همایش خواهد شد. انجام تحقیقات در رابطه با سوابق همایش های گذشته با فروش کالاهای تجاری، به کمیته ها کمک خواهد نمود تا آگاهانه درمورد نقش کالاهای تجاری در برگزاری همایش های محلی، تصمیم گیری نمایند.
بودجه NA باید تحت مدیریت مسئولانه بوده و برای پیش برد هدف اصلی ما مورد استفاده قرار بگیرد.
" مفهوم یازده"


• سنت ها و مفاهیم انجمن معتادان گمنام اصولی هستند که ما را راهنمایی می کنند- درصورت نیاز به راهنمایی و جهت دادن به افکارمان، ما می توانیم به این اصول رجوع کنیم.
یک کمیته می تواند برای فهم هرچه بیشترسنتها و مفاهیم انجمن معتادان گمنام تلاش نموده و روحیۀ این اصول را در تلاشهای خدماتی خود به کارگیرد. در رابطه با برنامه ریزی همایش ها، مفهوم یازدهم از اهمیت بخصوصی برخوردار است. مثلا، اگر یک منطقه ارجحیت یک همایش بخصوص را شناسایی نموده باشد، منابع مالی باید طوری هزینه شوند که با اهداف اصلی انجمن همخوانی داشته باشند.
• یک کمیته تمایل خواهد داشت که نوعی پیگیری برای یک همایش ایجاد کند. این پیگیری می تواند به صورت ارزیابی همایش به وسیلۀ اعضاء انجمن و یا عامۀ مردمی که در همایش حضور داشتند، باشد. یک کمیته همچنین تمایل خواهد داشت که زمان مناسبی ،برای بحث و ارزیابی همایش بر اساس نظر اشخاص حرفه ای و اعضای حاضر در همایش، اختصاص داده شود.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل یازدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan