Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اصول بنیادی روابط عمومی

اصول بنیادی روابط عمومی

 

این قسمت از فصل 2 کتاب استخراج شده است جاذبه یکی دیگر از ملاحظات مهم برای با ارزش کردن هرچه بیشتر عملکرد روابط عمومی ما، جاذبه و رفتار تک تک اعضاء و همچنین چشم انداز انجمن ما می باشد. جاذبه یعنی اینکه ما، یا به صورت فردی و یا گروهی، عملکردی داشته باشیم که دیگران را به صورت طبیعی، به طرف ما سوق دهد. زمانی که اعضاء انجمن رفتار پرجاذبه ای را دارا باشند، باعث پرورش هویت شده و در اعضاء بالقوه ایجاد حس همبستگی می کنند.
• آیا کمیته ناحیه فرمت همایش را ، به عنوان بخش مهمی از ایجاد یک پیام جاذبه دارِ انجمن معتادان گمنام، درنظر گرفته است (این شامل سخنگوها هم می شود) ؟
• رفتار فردیِ ما چطور می تواند روی جاذبۀ برنامۀ انجمن معتادن گمنام اثر بگذارد؟
پاسخگویی
هم قدم با اصول پاسخگویی، مسئولیت هایی وجود دارند که به تمام قسمتهایی که با رابطه های مسئولیت پذیر سر و کار دارند، مربوط می شوند. یک کمیته در برابر ناحیه مسئولیت ژذیر است و یک ناحیه در برابر کمیته اش. مثلا اگر یک کمیتۀ همایش وظیفۀ پاسخگویی به ساختار خدماتی یک ناحیه را دارد، این بدین معنی است که ساختار خدماتی ناحیه، بعضی مسئولیت ها را در رابطه با کمیتۀ همایش مورد نظر تقبل نموده است.
اگر کمیتۀ همایش، در طی برگزاری یک برنامه، به چالشهایی مانند یک بحران مالی و یا تخریب چشم انداز انجمن معتادان گمنام، برخورد کند، ساختار خدماتی قدمهای سازنده را برای کمک به کمیتۀ همایش خواهد برداشت.
برای ساختار مفید است که قبل از ایجاد کمیته های مخصوص (مانند کمیتۀ همایش) و قبول مسئولیت آنها، هیئت های خدماتی مانند مناطق و ناحیه ها، از این مسئولیت ها آگاه بوده و آنها را درک کنند. این فهم، منطقه ها و ناحیه ها را تشویق می کند که در رابطه با نقش خود درمقابل کمیته های تحت مسئولیت شان، فعالانه عمل نمایند. تقاضای دریافت گزارشهای مالی از کمیته های مربوطه، و سوال نمودن از ایشان، به اجتناب از مشکلاتی بزرگتر در آینده کمک می کند.
تقاضای اطلاعات و پرسش نمودن در رابطه با گزارش های مالی، نه تنها "پاسخگویی" ایجاد کرده بلکه یک رابطۀ دو طرفه برقرار کرده و مفهوم دوم ما را مستحکمتر می نماید. رعایت مسئولانۀ دستورالعمل بودجه ای و بایگانی اطلاعات مالی ممکن است به جمعیت معتادان گمنام کمک کند تا از شرایط نا مطلوبی که تحت آن به یک حسابدار حرفه ای، یک وکیل و حتی پلیس محل رجوع می شود، اجتناب شود. وجود پاسخگویی ممکن است باعث شود ما مجبور نشویم خدمات خاصی را که درحالت عادی ( یعنی بدون وجود پاسخگویی) فراتر از بودجۀ خود هزینه نموده اند را تعطیل کنیم.
• در طی برنامه ریزی یک همایش، خدمتگزاران مورد اعتماد، با استفاده از گزارشهای شفاف و دقیق، تا چه حد نسبت به بدنه ساختار خدماتی پاسخگو بوده اند؟
• چه ابزاری در اختیار است تا خدمتگزاران مورد اعتماد بتوانند درطی برنامه ریزیِ یک همایش، نسبت به یک منطقه پاسخگو باشند؟


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل یازدهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan