Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آماده سازی کمیته

آماده سازی کمیته


مهیا شدن برای عملکرد متقابل در مجتمع های درمانی ، بیشتر مانند ترویج مناسبات مثبت و دائمی است . خدمتگزاران مورد اعتماد ، اغلب بدون در نظر گرفتن توان مندی های ناحیه یا عظیم ترین نیاز های جامعه ، به درخواست های مراکز درمانی پاسخ می دهند .
توجه به بهترین نوع استفاده از منابع NA ، می تواند به پویش گری کمیته ها در برقراری و نگهداری روابط با مجتمع های درمانی ، کمک کند .لیست زیر به کمیته خدماتی ناحیه ای ( ASC ) ، یا یک کمیته ای که در حال برنامه ریزی جهت برقراری روابط با مراکز درمانی است ، یا کمیته ای که در حال حاضر با مراکز درمانی روابط برقرار کرده است ، می تواند کمک کند :
• کمیته دارای خدمتگزارانی است که برای یک مدت معین تمایل به خدمت را دارند .
• کمیته برای برقراری گفتگوی مداوم با کادر درمانی ، خود را مهیا کرده و این شامل تهیه مداوم اطلاعاتی است که کادر درمانی درخواست کرده . مثلاً ، پرسش در مورد اینکه ، چند جلسه برگزار می گردد و اینکه آیا خدمتگزاران مورد اعتماد ، تعهداتشان را به انجام می رسانند ، آیا مرکز درمانی آدرس و شماره تماس به روز شده جلسات را دارد ، آیا به اندازه کافی نشریه موجود است .
• کمیته تصمیم می گیرد تا به مجتمع درمانی بیماران سرپائی خدمت ارائه دهد . مجتمع درمانی بیماران سرپائی مرکزی است که اغلب نادیده انگاشته می شود . در این موارد کمیته می تواند اقدام به تهیه پم فلت NA کرده ، برنامه های جلسات را فراهم کند و شماره تلفن NA محلی را در دسترس شان قرار دهد . یک مجتمع بیماران سرپائی ، در مقایسه با جلساتی که خدمتگزاران مورد اعتماد در آنجا برگزار می کنند ، می تواند محل مناسبی برای برگزاری جلسات برنامه ریزی شده NA که در لیست کتابچه آدرس ها آمده است باشد .
• کمیته می تواند سعی کند تا معرفی کننده گانی را که احتمالاً خالق درایت های شناختی هستند را به خدمت گیرد ، این ممکن است به معنی به کارگیری یک عضو جوان تر برای پنلی باشد که قرار است ، معرفی برنامه به افراد جوان ارائه گردد .
• خدمتگزاران مورد اعتماد که به تهیه کتابچه آدرس ها ، خطوط تلفن و یا برنامه جلسات مشغول هستند ، لازم است بطور مرتب با یکدیگر در ارتباط باشند . این می تواند به دقیق و بدون تناقض بودن اطلاعات راجع به NA ، کمک کند .
• کمیته ، فرمت های مناسب جلسات مجتمع درمانی را فراهم کرده است . مراجعین به مجتمع درمانی ، اغلب فرمت های کوتاه و سازمند شده جلسات را مورد استفاده قرار می دهند . کمیته می تواند فرمت پیشنهادی جلسه را با کادر درمانی به مباحثه گذاشته و عقاید آنان را در این مورد جویا شود .
• کمیته می تواند چرخش خدمت در خدمتگزاران مورد اعتماد را ترغیب کرده و در عین حال به حفظ روابط منسجم با مراکز درمانی تداوم بخشد . ناحیه هم می تواند در تکاپوی برقراری تعادل جهت بکارگیری اصل چرخش و اصل تداوم باشد .
این ممکن است به معنای آن باشد که تعهد خدمتی خدمتگزاران مورد اعتماد امکان دارد بین شش ماه یا یک سال باشد ، درحالیکه تعهد خدمتی دیگر ممکن است طولانی تر باشد . کمیته خدماتی ناحیه ای ( ASC ) جهت اطمینان از هماهنگی خدمات کوشش خود را بکار برده تا برگزاری جلسات در مجتمع درمانی به آرامی جریان داشته باشد .
بجای قضاوت کردن ، ما در جستجوی راه هائی برای کمک کردن هستیم . وظیفه ما ، برافروختن شعله های تمایل است ، نه فرونشاندن آن .
هر معتادی که قدم به داخل جلسه می گذارد ، حتی اگر معتاد در حال مصرف باشد ، درجه ای از تمایل را از خود بروز می دهد که نمی توان آن را بحساب نیاورد ، جائی که تأکید بروی اهمیت پرهیز کامل است ، مقدم معتادان در حال مصرف در جلسات گرامی داشته شده و آنان را ترغیب به بازگشت می کنیم .
" کتاب چگونگی عملکرد "

 


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هفتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan