Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

جایگزینی مواد

جایگزینی مواد


گروه ها و نواحی ، اغلب وارد مباحثه هائی می شوند که در آن راجع به درمان از طریق جایگزینی مواد و برنامه معتادان گمنام گفتگو می شود . لازمه این مباحثات سنت سوم و سنت دهم NA است . لازم است به خاطر داشته باشیم که ما نمی توانیم تمایل هر کس برای پاک ماندن را ارزیابی کنیم و اینکه NA در مورد درمان از طریق جایگزینی مواد هیچ گونه عقیده ای ندارد .
از نظر تجربه اعضاء NA ، پاک ماندن به معنای پرهیز کامل از هر گونه موادی است که باعث تغییر در جسم ، روح و حالت شده و شامل آن موادی است که در جایگزین درمانی هم مورد استفاده قرار می گیرد . کتاب پایه به ما تأکید می کند
، "پرهیز کامل ، زیر بنای زندگی جدیدمان است ."
بالا بردن آگاهی در مورد سنت سوم مان که می گوید – تنها لازمه عضویت در NA تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است - می تواند در مباحثات مربوطه به جایگزینی مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد . مقدم هر کسی در NA گرامی داشته می شود ، حتی اگر چنین به نظر برسد که تازه واردان ، هنوز نمی دانند که آیا می خواهند مصرف مواد مخدر را متوقف کنند یا خیر . یک گروه باید هدف اصلی خودش ، یعنی رساندن پیام بهبودی NA به معتادان را همیشه حفظ کند .
اگرچه NA یک برنامه پرهیز کامل است ، اما در هیچ کجا ، NA نگفته است یک شخص باید پاک باشد تا بتواند در جلسات NA حضور یابد . لازم است هنگام همکاری متقابل با مراجعین به جایگزین درمانی ، از موارد یاد شده آگاهی داشته باشیم .
گاهی اوقات خواندنی های جلسات یادآور می شوند ، آنهائی که مواد مخدر مصرف کرده اند ، صحبت نکنند – اما این به ما مربوط نیست که افراد را مورد ارزیابی قرار داده و یا در مورد آنها قضاوت کنیم که آیا پاک هستند یا نه .
سنت سوم مان از قضاوت در مورد تمایل یک عضو دیگر ما را برحذر داشته و ترغیب مان می کند که پذیرای هر معتادی که به جلسه NA می آید ، باشیم .
در خدمات روابط عمومی مان ، ممکن است ترجیح دهیم تا حضور اعضاء در جایگزین درمانی را محدود سازیم . این کار را انجام می دهیم به خاطر آنکه نمی خواهیم در معرفی برنامه NA دچار اشتباه شویم ، ما یک برنامه پرهیز کامل هستیم . ما می خواهیم که به حساب آورده شویم ، لذا در این گونه مواقع هوشمندانه رفتار می کنیم ، اعضاء دیگر را کنار کشیده و تجربه خودمان را در میان می گذاریم .
کاهش مصرف مواد مخدر برخی از اعضاء مان تا حد پرهیز کامل که از طریق روش های دارو درمان انجام شده است را می توانیم به مشارکت بگذاریم ( بولتن شماره 29 خدمات جهانی ، می تواند منبع مفیدی باشد ) .
همچنین ما می توانیم این طور مشارکت کنیم که امروز به نظر می رسد ، دارو درمانی شاید بتواند مفید باشد. اما تجربه ما با بهبودی در NA به این معنی است که ما می توانیم بدون مصرف انواع مواد مخدر زندگی کنیم بدون اینکه نیاز به جایگزینی یک نوع ماده مخدر به جای ماده مخدر دیگری باشد .
کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هفتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan