Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد


آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد برای رساندن موفقیت آمیز پیام NA به داخل مراکز درمانی اعم از مراکز سرپایی، بستری، روحانی، کار اجباری، بسیار لازم است. موارد ذیل هنگام آماده شدن جهت برگزاری جلسات پانل یا مباحثه در مراکز درمانی، می توانند مفید واقع گردند:
• خدمتگزاران مورد اعتماد به تطبیق خود با مراکز درمانی و کارکنان آن مرکز رهنمون گردیده اند.
• کمیته برای اعضایی که در مراکز درمانی جلسات برگزار می کنند، دستورالعملهایی دارد.
• این تفاهم نامه ها در مورد تعیین زمان آغاز، روز، فرمت و نحوه برگزاری جلسه با کارکنان، چگونگی حضور زود هنگام و اجرای تعهدات برگزاری جلسه، و روند لغو جلسه NA ی که طبق برنامه اجرای می شود، را شامل می گردند.
• اعضاء برای مشارکت پیام شفاف بهبودی در NA، آموزش دیده اند.
• مدت زمان پاکی مورد نیاز برای خدمتگزاران مورد اعتماد می بایست در نظر گرفته شود و از آن پیروی گردد. بیشتر نواحی، برای اعضایی که در مراکز درمانی صحبت کرده و پیام رسانی می کنند شرایط مدت زمان پاکی در نظر می گیرند.
• به دلیل تأثیر گذاری نوع گفتار و نحوه پوشش بر روی وجه عمومی NA در اجتماع، خدمتگزاران مورد اعتماد برای صحبت کردن و پوشیدن لباس به نحوی که برای مرکز درمانی قابل قبول است، تشویق شده اند.
• اعضای NA هیچ عقیده ای در مورد روشهای تجویز دارو، مداوا و درمان ابراز نمی نمایند. NA در رقابت با هیچ روش درمانی نمی باشد. ما با تمایل به همکاری، مشارکت پیام بهبودی NA، و آگاه نمودن مسئولان مراکز درمانی در مورد برنامه NA، وارد این مراکز می شویم.
• اعضای N A در طی دوره آموزشی، آگاه می شوند که بسیاری از مراجعان مراکز درمانی به دلیل بیماریهایی نظیر افسردگی و اضطراب، تحت درمان دارویی قرار دارند. اعضای NA تشویق شده که به چنین مراجعینی در جلسات NA خوش آمد بگویند. برای درک بهتر از چگونگی ارتباط اصول انجمن با این موضوع، اعضاء می توانند کتابچه "در دوران بیماری" و یا متونی در مورد سنتهای دوازده گانه در کتاب پایه یا چگونگی عملکرد را مطالعه نموده و یا در مورد آن بحث و تبادل نظر نمایند.
• خدمتگزاران مورد اعتماد جهت ارائه گزارشات مرتب به کمیته در مورد وضعیت و نحوه برگزاری جلسات در مراکز درمانی، آموزش دیده اند.
• کمیته می تواند برای تعیین چگونگی تعامل اعضای NA یا مراجعان درمانی، توافق نامه ای دوجانبه با مرکز درمانی تنظیم نماید. در صورتی که اعضاء قادر باشند که راهنما شوند، یا اگر تمایل داشته باشند مراجعان را تا یک جلسه NA در محل همراهی نمایند، ممکن است از آنها شماره تلفن خواسته شود. تا جایی که سیاستهای یک مرکز درمانی ممنوعیتی در این مورد اعمال نکرده باشد، تصمیم با خود اعضاء است که برای ایجاد رابطه متقابل با مراجعین مراکز درمانی، از این روش استفاده نمایند.
کمیته همچنین می تواند با در نظر گرفتن ضوابط آن مرکز درمانی دستورالعملهای تعامل با مراجعین را تعیین کند.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هفتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan