Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

تعامل با حرفه ای های درمان اعتیاد

اجرایی نمودن طرح


تعامل با حرفه ای های درمان اعتیاد
نکات ذیل ممکن است در هنگام برنامه ریزی برای چگونگی تعامل با کارکنان یا متخصصان درمانی، مفید واقع شوند. مهیا نمودن آنچه در برقراری رابطه اهمیت دارد و نیز تبادل نظر در مورد چالشهای شناخته شده در ایجاد روابطی مثبت، پایدار و سازنده که NA، مراکز درمانی و اعضای احتمالی نیز از آن بهره مند می شوند، می تواند در جهت پیشبرد اهداف ناحیه کمک کند.
• انتقال فلسفه NA در مورد اعتیاد و بهبودی، مانند پرهیز کامل، رویکرد دوازده قدم، تمرکز بر اعتیاد به جای مصرف مواد مخدر و غیره.
• در مورد اینکه NA قادر به انجام چه کاری در آن مرکز است، شفاف سازی کنید. از گفتن اینکه ما قادر به برگزاری جلسات به تعداد درخواست شده توسط آن مرکز، نیستیم واهمه نداشته باشید. برای برطرف نمودن نیازهای معتادان در آن اجتماع، خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند منابع مورد استفاده انجمن در یک مجموعه ویژه درمانی را مورد ارزیابی قرار دهند.
اگر چنانچه تصمیم بگیریم که قادر به برآوردن همه نیازهای آن مرکز نیستیم، در آنصورت ما با کارکنان آنجا به همکاری پرداخته تا به راه حل دیگری دست پیدا کنیم. یکی از این راه حل ها، می تواند همراهی اعضای NA با مراجعین و بردن آنها به نزدیک ترین جلسه در آن محل باشد.
• روشن نمودن این مطلب که NA قادر به انجام چه کاری بوده و اینکه توانایی انجام چه کارهایی را ندارد. به عنوان مثال، ما مشاوره حرفه ای ارائه نمی دهیم اما روش راهنما و رهجویی یک عرف است.
• در مورد احتمال پیشداوری و تبعیض در ملاقات اتفاقی اعضاء در جلسات با مراجعینی که تحت درمان هستند و یا آنهایی که از روش درمان جایگزین دارو استفاده می نمایند، صادق بوده و صراحت داشته باشید.
• NA در بعضی از جوامع کار خود را در مراکز درمانی آغاز نموده بنابراین نیاز است که اعضای NA هشیار
باشند تا اینگونه به نظر نرسد که NA وابسته به یک مرکز درمانی می باشد. ممکن است که جلسات NA در یک مرکز درمانی برگزار شود، اما یک جلسه NA جلسه ای نیست که یک مرکز درمانی ویژه، آنرا برگزار کند. همچنین ممکن است یک مرکز درمانی مراجعین خود را به NA به عنوان منبعی در اجتماع ارجاع دهد. نیاز است در مورد اینکه NA ممکن است یک منبع در اجتماع برای کسانی که آن مرکز را ترک می کنند باشد، اما ما برنامه رسمی نقاهتی برای آن مرکز درمانی نیستیم شفاف سازی کنیم.
• نیاز است گمنامی متخصصان درمانی و کارکنانی که در عین حال ممکن است عضو NA نیز باشند را هنگام همکاری با آنها رعایت نماییم و به آن احترام بگذاریم. مرکز درمانی و NA از یکدیگر جدا بوده؛ احتمالاً همه افراد شاغل در آن مرکز از عضویت همکاران خود در NA باخبر نیستند.
•  اعضایی که متخصص درمانی نیز هستند ممکن است نیازمند ملاحظه این نکته باشند که وظیفه آنها به عنوان یک متخصص درمانی از نقش آنها به عنوان یک عضو NA متفاوت می باشد. معمولاً یک فرد در نقش متخصص درمانی به جای فعالیت به عنوان عضو NA که در مورد بهبودی شخصی خود صحبت کند، از ضوابط درمانی آن مرکز تبعیت می کند.
• از متخصصان درمانی – مشاوران، درمانگرها (پزشکان معالج)، مدیران موارد خاص و کسانی که در سایر انجمن های در زمینه بهبودی فعالیت می کنند برای شرکت در جلسات باز NA جهت کمک به آنها برای درک بهتر از NA، دعوت به عمل آورید. متخصصان درمانی ممکن است مایل باشند در جلساتی غیر از جلسات مراجعین خود، حضور داشته باشند.
این مسئله برای رعایت گمنامی مراجعین آنها بوده و ممکن است زمینه درک متفاوتی از NA بر اساس اعضایی که دیگر مراجعین آنها به حساب نمی آیند را به آنها بدهد. حضور متخصصان در جلسات می تواند یک احساس عمیق از آنچه NA برای ارائه به مراجعین آنها دارد را ارائه نماید. در نتیجه ممکن است این متخصصان برای ارجاع مراجعین خود به NA، اطمینان خاطر بیشتری احساس نمایند.
• به متخصصان درمانی نمونه های بهبودی پایدار (پاکی بالا) در NA را نشان دهید. از اعضای با پاکی بالا در معارفه ها استفاده کنید و در جلسات NA که در آن اعضایی با بهبودی طولانی مدت حضور دارند، از کارکنان مرکز درمانی دعوت به عمل آورید.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هفتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan