Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اصول بنیادی روابط عمومی

اصول بنیادی روابط عمومی


این بخش، از فصل دوم اقتباس شده است . همکاری ، نه وابستگی بخش بزرگی از اعتبار ما از این حقیقت سرچشمه می گیرد که ما تمرکز اصلی خود را بر روی بهبودی از اعتیاد حفظ می کنیم. می توانیم معتبر به نظر برسیم، و می توانیم در تصمیم گیری سازمانها حاضر باشیم اما تنها راهی که می تواند ما را به مباحث عمومی بکشاند ابراز یک عقیده در مورد موضوعی خارج از هدف اصلی برنامه خودمان است.
اگر تشکیلاتی از ما که بخواهد تائیدش کنیم تائید یا تقاضای به عاریت گرفتن نام ما را در برنامه خود داشته باشد یا یک سازمان جهت تصویب بخشی از قوانین خود درخواست حمایت نماید از این کار خودداری خواهیم کرد.
اگر چنانچه در فرآیند تصمیم گیری یک سازمانی خارجی، درگیر مسائلی از قبیل نشستن در هیئت امناء یک موسسه غیر انتفاعی به عنوان نماینده ی NA شویم، هیچ عقیده ای درباره ی روش های حرفه ای آنها ارائه نمی کنیم.
ما هیچ طرفی را در موضوعی خارجی تایید نمی کنیم و NA و روشنی پیام خود را در معرض خطر یا مصالحه و سازش قرار نمی دهیم. اگر در مورد موضوعی قانونی و یا یک روش درمانی، از یکی از طرفین حمایت نمائیم، اعتبار و هدف اولیه خود را مخدوش می کنیم.
تلاش می کنیم از اینکه ما را به عنوان طرفدار یا صاحب نظر در مباحثات تلقی کنند، دوری کنیم. ما تمرکز خود را فقط بر روی چگونگی توانایی کمک به کسانیکه از اعتیاد در عذابند متمرکز نگه می داریم. این تمرکز به ما اجازه می دهد روابطی را بنا کنیم که نقش ما در آن روشن و فارغ از مباحثات است.
• NA چگونه می تواند از شکل گیری روابط همکاری با حرفه ای ها در بهداشتی استفاده نماید؟ چه وقت همکاری مشترک تبدیل به وابستگی می شود ؟
تجربه ما نشان داده است که ما دوستان غیر معتاد زیادی داریم که می توانند حامی NA باشند. اگر متخصصی بخواهد حمایت خود را از مؤثر بودن این برنامه به مشارکت بگذارد، برای انجام این کار آزاد است.
آنچه می توانیم انجام دهیم تلاشی است برای تضمین این که اشتیاق افراد غیر عضو برنامه انجمن، ماهیت کمک یک معتاد به معتاد دیگر را تحریف نمی کند.
NA برنامه ای برای درمان معتادان توسط متخصصان نیست، اگر چه متخصصان مربوطه اغلب می خواهند از قابلیت تداوم انجمن ما دفاع نمایند زیرا عملکرد بهبودی را بر روی بیماران و عزیزان خود ملاحظه کرده اند. در چنین شرایطی، نقش ساختار خدماتی محلی بسیار مهم است.
جامعه NA قادر است آموزش های لازم و پاسخ گویی مسئولانه را برای حامیان غیر عضو فراهم نماید، و بدین ترتیب حامیان غیر عضو می توانند سرمایه ای در جهت تحقق هدف اصلی NA باشند.
• چگونه نواحی هنگام همکاری با متخصصان درمانی می توانند از وابستگی (یا شبهه وابستگی) اجتناب نمایند ؟
• یک ناحیه هنگام همکاری با دوستان غیر معتاد NA قادر به انجام چه اقداماتی است ؟

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هشتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan