Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آماده سازی کمیته

آماده سازی کمیته


• لازم است کمیته ها دستور العمل تعامل با متخصصان امور بهداشتی را اولویت بندی و برنامه ریزی نمایند (برای آگاهی از جزئیات چگونگی برنامه ریزی و الویت بندی خدمات، به فصل سوم رجوع شود).
در ابتدا، ممکن است خدمتگزاران مورد اعتماد کار ارتباط با بخش اورژانس را انتخاب کنند این می تواند شامل تدارک اطلاعاتی از قبیل برنامه جلسات، جزوات(پمفلت های) اطلاع رسانی و پوستر باشد. سپس ممکن است کمیته براساس طرح های اولویت بندی شده خود تصمیم بگیرد برنامه را به مددکاران اجتماعی بیمارستان معرفی کند یا شروع به فراهم نمودن اطلاعاتی درباره NA به داروسازان اجتماع نماید.
• کمیته خدماتی هدف یا مقصود هر طرح را معین می نماید. تعریف کردن هدف از این روابط به خدمتگزاران مورد اعتماد ما کمک می کند که برداشت واضحی در مورد اهداف روابط متقابل خود داشته باشند.
هدف یک کمیته ممکن است به سادگی معرفی NA به متخصصان مسئول ترخیص بیماران در مجموعه ای بیمارستانی باشد، و یا می تواند ایجاد روابط با پزشکان محلی از طریق معرفی برنامه و تدارک منظم نشریات NA مانند پمفلت های اطلاع رسانی و راهنمای جلسات باشد .
• برای یافتن بهترین فرد قابل تماس، زمان تماس و بهترین روش دسترسی به آنها، ناحیه می تواند در مراکز بهداشتی مختلف، تحقیقاتی به عمل آورد. این کار می تواند از طریق پست الکترونیکی، ملاقات حضوری یا تماس تلفنی صورت گیرد. بسیاری از اعضای NA نیز حامل اطلاعات بهداشتی هستند و می توانند اطلاعات تماس با ارزشی را فراهم نمایند.
• اطلاعات شفاف، مرتبط و مختصر، احتمالاً از ارزش بیشتری در تمامی بخش های روابط عمومی مخصوصاً بهداشت برخوردار هستند. کمیته ها می توانند دست نوشته هایی تهیه کنند و آن چه را که مناسب مخاطبین خاص است به نمایش بگذارند.
متخصصان بهداشتی (از قبیل پرستاران و پزشکان) اغلب وقت آزاد محدودی دارند. تنها یک صفحه اطلاعات درباره NA در اجتماع که به جز خطوط تلفنی NA، حاوی شماره تلفنهای معتبر نیز هست، ممکن است در چنین شرایطی بهترین کارائی را در بر داشته باشد.
• اطمینان حاصل نمایید که خدمتگزاران مورد اعتماد در روابط متقابل خود پیگیرانه عمل کنند. فرستادن یک نامه پستی یا الکترونیکی و یا برقراری تماس تلفنی، می تواند شروع رابطه ای مداوم با کسانی باشد که در مراکز بهداشتی مشغول به کار هستند.
• کمیته خدماتی می تواند مطابقت و هم شأنی خدمتگزاران مورد اعتماد را با هر مخاطب در نظر بگیرد. لازم است که اعضاء، مطلع و آموزش دیده باشند.
آن دسته از افرادی که توانایی تفکیک عقاید شخصی خود از موضوعات احتمالی مطرح شده در مراکز بهداشتی، از قبیل موضوع تجویز دارو را ندارند، ممکن است مناسبترین فرد از طرف NA برای تعامل با مخاطبان مورد نظر در مراکز بهداشتی، نباشند.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هشتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan