Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد

آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد


• خدمتگزاران مورد اعتماد می بایست در مورد مراکز درمانی که به آنها رفت و آمد خواهند کرد، اطلاعاتی داشته باشند. تحقیق درباره ی حرفه یا نحوه نگرش یک مخاطب به اعضاء کمک می کند تا سؤالات را پیش بینی کرده و به نحو موثرتری ارتباط برقرار نمایند. (برای آگاهی از جزئیات نحوه تحقیق و برنامه های معارفه، به فصل چهارم رجوع کنید)
• لازم است خدمتگزاران مورد اعتماد برای تعامل با مراکز گوناگون بهداشتی که در اجتماع وجود دارند آموزش ببینند. دستورالعمل های آموزشی می توانند شامل به روز کردن همه مخاطبین بهداشتی با اطلاعات تماس فعلی NA و همچنین راههای پاسخ به درخواست های متفاوت ارائه شده از سوی افراد حرفه ای مراکز بهداشتی باشد.
محیط هر مرکز بهداشتی متفاوت است و آموزش ها می تواند به اقتضای شرایط خاص، دغدغه ها و متناسب با نیازهای مراکز مختلف انجام پذیرد.
• لازم است خدمتگزاران مورد اعتماد جهت بکارگیری زبان خلاصه و شفاف، آموزش ببینند. این بدان معناست که آنها در روابط خود از بکار بردن واژه های مخصوص NA و یا اصطلاحات عامیانه، اجتناب نمایند. ممکن است کمیته ها، یکی از اعضا NA که او نیز حرفه بهداشتی دارد یا کسی که با حرفه ی بهداشت آشنایی دارد را برای ارائه یک معرفی دعوت نماید. در صورتیکه با تجارب و نگرش های مخاطبان خود آشنا باشیم، احتمال دسترسی ما به آنها بیشتر است.
• ممکن است ناحیه بخواهد ویژگیهای خاصی را برای خدمتگزاران مورد اعتماد مناسب جهت مراکز بهداشتی در نظر بگیرد. توانایی ارتباط سخنورانه، مهارت های معارفه، تجربه خدماتی درNA ، و قابلیت به نمایش گذاشتن بهبودی، نمونه هایی از خصوصیات لازم برای ارائه خدمت در مراکز بهداشت است.
همچنین کمیته ها می توانند هنگام در نظر گرفتن خصوصیات بارز یک خدمتگزار مورد اعتماد، به مفهوم چهارم رجوع کنند.
• تمرین کردن یک برنامه معارفه برای یک مخاطب غیر معتاد آشنا با فعالیتهای مرکز بهداشتی می تواند به خدمتگزاران مورد اعتماد در کمک به ارتقاء برنامه معارفه، مؤثر باشد.
• بسیاری از مراکز درخواست می کنند که اعضای داوطلب در یک جلسه آشنایی حضور یابند. اگر چنین درخواستی از سوی یک مرکز ارائه شود، خدمتگزاران مورد اعتماد می بایست آمادگی حضور در چنین جلساتی را داشته باشند. درخواست مراکز از داوطلبان برای حضور در این گونه جلسات بیش از پیش متداول می شود.
• متخصصین بهداشتی با روش های پزشکی آشنایی دارند. خدمتگزاران مورد اعتماد جهت توصیف دیدگاه درمانی NA در قالب یک برنامه بهبودی بر پایه پرهیز از مواد مخدر، نیازمند آموزش می باشند.
اعضاء می توانند از طریق نشریات NA (مانند جزوه آیا من یک معتاد هستم ؟) و منابع مرتبط که توسط کمیته بوجود می آید، حرفه ای ها را با دیدگاه انجمن در مورد پرهیز کامل از مواد مخدر آگاه نمایند. اعضاء می توانند برای پزشکان توضیح دهند که از نظر NA، اعتیاد یک بیماری است و ما تأثیر گذاری این بیماری را در معتادان از جنبه های جسمی، احساسی و روحانی می بینیم.
خدمتگزاران مورد اعتماد همچنین می توانند شرح دهند که NA یک برنامه بهبودی با خط مشی فراگیر و خود اتکا است که اجازه می دهد بسیاری از اعضا به سمت زندگی پر بار و سازنده هدایت شوند.
• خدمتگزاران مورد اعتماد هنگام تشریح اینکه چرا NA یک برنامه دارو درمانی نیست، می توانند به نشریات NA استناد کنند. (به عنوان منبع تکمیلی به مباحثات دارو درمانی فصل هفتم رجوع شود.)
• جزوه های معتادان گمنام: NA منبعی در اجتماع شما، و بررسی عضویت در NA می توانند ابزارهای مفیدی در مراکز بهداشتی باشند. خدمتگزاران مورد اعتماد می توانند از طریق تماس با خدمات جهانی NA، این منابع را سفارش دهند.

کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل هشتم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan