Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

تماسهای قدم دوازدهم

تماسهای قدم دوازدهم

 

معمولاً تماس قدم دوازدهم، تقاضای کمک از کسی برای رسیدن به یک جلسه است، ما از طریق تماسهای قدم دوازدهم پیام NA را می رسانیم؛
این نوع از خدمت به هر عضو این فرصت را می دهد تا باعث شود تازه وارد احساس کند مورد استقبال قرار گرفته است. برای اطمینان از اینکه داوطلبان تمایل و آموزش لازم جهت پاسخگویی به تماسهای قدم دوازدهم را کسب کنند، ناحیه می تواند اقداماتی را انجام دهد. مهمترین موضوع این است که اعضای NA قابل اطمینان باشند.
ناحیه لازم است قبل از آموزش داوطلبان برای پاسخگویی به تماسهای قدم دوازدهم، خط مشی خود را در ارتباط با اینگونه تماسها مورد بحث و بررسی قرار داده و مشخص کند. نکات ذیل می تواند برای در نظر گرفتن چگونگی فراهم نمودن دستورالعملهای پاسخگویی به تماسهای قدم دوازدهم، به نواحی کمک کند:
• یک تماس قدم دوازدهم می تواند به معنای فراهم نمودن وسیله سواری برای رساندن دو یا چند معتاد به جلسه NA باشد و یا صحبت ساده داوطلبان با فرد تماس گیرنده تا به عضو احتمالی کمک نمایند خودش به یک جلسه دسترسی پیدا کند.
• نیاز است که خدمتگزاران مورد اعتماد آگاهی داشته باشند در طی انجام تماس های قدم دوازدهم و یا هنگام معرفی NA به هر شکلی از طریق خط تلفن، شایسته نیست هیچگونه رابطه متقابل احساسی جنسی داشته باشند.
• اعضاء حتی الامکان، افرادی که درخواست دارند آنها را با وسیله نقلیه به جلسه برسانند در یک مکان عمومی ملاقات نمایند. • در برخی نواحی، داوطلبان خط تلفن، خدمات تماس قدم دوازدهم را ارائه نمی دهند و به جای آن فهرست تماس قدم دوازدهم که حاوی اطلاعات تماس اعضایی است که داوطلب پاسخگویی به تقاضاهای قدم دوازدهم هستند، وجود دارد.
• نظر به اینکه احتمال مواجهه با مواد مخدر و معتادانی که تحت تأثیر مواد هستند وجود دارد، بعضی از نواحی برای تماسهای قدم دوازدهم، فراخوان خدمتگزاران با پاکی بیش از پنج سال را می دهند.
• ناحیه نیاز خواهد داشت در مورد آنچه برای انجام تماسهای قدم دوازدهم توسط خدمتگزاران مورد اعتماد مناسب است، بحث و تبادل نظر کند. ممکن است ناحیه تصمیم بگیرد که جهت تقاضاهای مختلفی که اغلب در حین انجام تماسهای قدم دوازدهم دریافت می شود، دستورالعملهایی را ایجاد کند (مانند رساندن با وسیله نقلیه به مقصد جلسه و یا به یک مرکز سم زدایی پس از حضور در جلسه NA).
• ممکن است ناحیه بخواهد داوطلبانی را انتخاب نماید که تجربه خدماتی داشته و توانایی هایی را کسب کرده اند که عضو سازنده اجتماع باشند. این کار ممکن است احتمال مواجهه با مشکلات قانونی را کاهش دهد.
آن عده از اعضایی که محدودیت قانونی دارند (مانند عفو مشروط یا آزادی به قید وثیقه) معمولاً جهت انجام تماسهای قدم دوازدهم مناسب نمی باشند. دستورالعملی که خدمتگزاران مورد اعتماد را ملزم به ضمانت خود می کند، ممکن است یکی از راههای پیشگیری از بروز مشکلات قانونی باشد.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل نهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan