Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

روشهای ارجاع

روشهای ارجاع

 

بسیاری از تماسهای تلفنی از طرف افراد غیر معتاد و یا اعضای احتمالی است که به دنبال خدماتی غیر از آنچه که NA ارائه می کند، می باشند. ممکن است مسائل الزام آوری که بین هر ایالت و کشور متفاوت است وجود داشته باشد که حداقل ارائه شماره های اضطراری توسط ما را قابل اهمیت می کند.
ما روشهای ارجاع به یک مرکز درمانی مشخص و یا مرکز سم زدایی ارائه نمی کنیم. زیرا این کار ممکن است باعث عبور از مرز همکاری و حرکت به سمت تأیید باشد.
در عوض می توانیم بدون تعهد و یا وابستگی به یک مرکز خاص، از تمامی مراکز درمانی محلی لیستی تهیه کرده یا می توانیم اعضاء را از شماره های ارجاع مراکز درمان عمومی، همانند خط ملی درمان اعتیاد در کشور خود، مطلع نماییم.
اگر تماس گیرنده ای، کتابچه راهنمای تلفن را در اختیار داشته باشد می توانیم او را به فهرست خدماتی موجود در آن کتابچه ارجاع دهیم.
همین اصل در مورد شماره تلفنهای پیشگیری از خودکشی و شماره های خدمات اجتماعی دیگر نیز صدق می کند. اگر ناحیه ای تصمیم به ارائه شماره تلفنهای ارجاع عمومی داشته باشد، آنها تمایل خواهند داشت که از صحت آن شماره ها مطلع شوند.
کمیته های خدماتی ناحیه می توانند جهت برقراری روابط با سایر سازمانهای اجتماع، فعالیت کنند زیرا ما اغلب در کمک به معتادان برای زندگی بدون مصرف مواد مخدر، اهداف مشابهی را دنبال می کنیم.
اعضای خانواده و عزیزان معتادان، مکرراً با خطوط تلفن ما در تماس می باشند. ناحیه می تواند تصمیم بگیرد که شماره تلفن های نارانان و خانواده های گمنام و یا اطلاعاتی از این قبیل را ارائه نماید.
ما ارجحیت هیچ برنامه ای را بر دیگری توصیه نکرده و دیدگاه خود را درباره هیچکدام از این برنامه ها اظهار نمی کنیم؛ ما خیلی ساده اطلاعات تماس را در اختیار آنها می گذاریم. عدم ارائه این گونه اطلاعات ممکن است باعث لطمه به روابط عمومی ما شود.
ما از خطر طول کشیدن و از بین رفتن فرصت یک معتاد برای یافتن NA هراسی نداریم. ممکن است کمیته خدماتی ناحیه تمایل داشته باشد جهت خدمتگزاران مورد اعتماد، نوشته ای را تهیه کند که دلیل تأیید نکردن و عدم وابستگی NAبه سازمانهای خارجی در آن شرح داده شده (نمونه ارائه شده در پایان این فصل را ملاحظه نمائید)؛ ما اطلاعات تماس سایر سازمانها و ارگانها را در قالب حس همکاری، به دیگران ارائه می دهیم.


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل نهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan