Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سرویس دهنده خط تلفن


سرویس دهنده خط تلفن

 

انتخاب یک سرویس دهنده خط تلفنی بستگی به نیاز ناحیه دارد. (برای آگاهی از جزئیات شناسایی و ارزیابی نیازهای ناحیه، به فصل سوم «خدمات مؤثر» رجوع شود.) یک ناحیه ممکن است مشکل مالی نداشته باشد اما با کمبود منابع انسانی مواجه باشد؛ ممکن است برای ناحیه منطقی تر باشد که سامانه خط تلفنی را انتخاب کند که گرانتر باشد اما بتواند کمبود منابع انسانی را جبران کند.
یک ناحیه به هنگام هزینه کردن پول NAبه مانند همیشه نیازمند اتخاذ یک تصمیم هوشمندانه اقتصادی خواهد بود. یکی از راههای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه، تحقیق در مورد هزینه تمام شده سرویس دهندگان مختلف و ارزیابی این که آیا آنها می توانند نیازهای ناحیه را برآورده کنند یا خیر، می باشد.
یک ناحیه به منظور دستیابی به طرح کلی از انتخابهای خود، می تواند هزینه ها را با در نظر گرفتن مزایا و معایب مختلف آن و همچنین هزینه تمام شده ماهیانه، به صورت فهرست وار تنظیم کند.
به دلیل ماهیت دائم التغییر فناوری، لیست ذیل جامع و کامل نبوده اما حاوی نمونه هایی از انواع سرویسهای تلفنی می باشد که یک ناحیه ممکن است در نظر بگیرد:
• تماسهای پاسخگویی، ویژه اعضای
NA • سرویس انتقال تماس
• منشی تلفنی یا صندوق صوتی
• منشی تلفنی یا صندوق صوتی همراه با فراخوان (پیجر)
• منشی تلفنی یا صندوق صوتی همراه با اپراتور دایر و/ یا فراخوان (پیجر)
• سرویس پاسخگویی تخصصی و حرفه ای
• شماره تلفن بی نیاز از پرداخت هزینه تماس
هر یک از گزینه های فهرست شده فوق بر اساس منابع انسانی و مالی یک ناحیه، دارای مزایا و معایب متفاوتی می باشند.
یک ناحیه می تواند براساس نیازها و توانایی های خود جهت انتخاب بهترین گزینه تصمیم بگیرد. جدول ذیل، نمونه ای از نظرات موافق و مخالف گزینه های مختلف تلفنی می باشد که یک ناحیه می تواند برای تصمیم گیری پیش روی خود داشته باشد.
مشابه همین فرایند می تواند برای هر نوع خدمت تلفنی در نظر گرفته شده توسط ناحیه، مورد استفاده قرار گیرد.
تماسهای پاسخگویی، ویژه اعضای
NA معایب
1- نیازمند تلاش ویژه در بخش کمیته خدماتی ناحیه می باشد
2- پُرهزینه
3- هنگام تماسهای محلی دستیابی به اکثریت در محدوده جغرافیایی ناحیه، باعث افزایش هزینه می گردد
4- نیازمند تعهدات، مسئولیت ها و توانایی های مالی از طرف ناحیه می باشد
مزایا
1- توانایی عالی برای برقراری ارتباط با معتاد
2- اطلاعات درست و دقیق
3 – اعضای آموزش دیده پاسخگوی تماسها
جمع هزینه های ماهیانه:................. منشی تلفنی یا صندوق صوتی
معایب
1- عدم توانایی ارتباط مستقیم با معتاد 2- نیازمند دارا بودن مکان ثابت 3- نیازمند مسئولیتها و توانایی های مالی توسط ناحیه 4- منشی تلفنی یا سرویس پاسخگویی معمولاً هر دو یا سه روز بررسی می شود. ناحیه نیازمند اطمینان از اشاره به این موضوع در اطلاعیه ضبط شده تلفن گویا، می باشد. مزایا
1- اطلاعات درست و دقیق
2- ارزانتر
3 – نیازمند کمترین تلاش در بخش کمیته خدماتی ناحیه می باشد
جمع هزینه های ماهیانه:................
• هنگام فهرست شماره های تلفن در یک کتابچه راهنمای تلفن محلی، از بکار بردن علامت جغرافیایی به جای نام ناحیه، اطمینان حاصل کنید؛ بطور مثال، به جای فهرست کردن خط تلفن به عنوان بزرگترین مرکز در ناحیه NA، از نام شهر یا شهرستان استفاده نمائید. ما می خواهیم آنهایی که بیرون از NA هستند قادر به یافتن شماره تلفن در اجتماع خود باشند. نام های نواحی همیشه نمی توانند برای کسانی که خارج از برنامه هستند، موقعیت جغرافیایی جلسات ما را تداعی کند.
• TDD (Telecommunication Device for the Deaf) (قابلیت ارتباط و پاسخگویی به افراد ناشنوا و کم شنوا) ممکن است موضوعی قابل توجه در هنگام انتخاب سرویس دهنده خط تلفنی، باشد. همانطور که فناوری در حال تغییر است به همان صورت گزینه های خط تلفنی ما نیز تغییر خواهئد نمود. آنچه برای یک ناحیه اهمیت دارد این است که مبنای انتخاب خود را براساس ارزیابی واقع گرایانه از توانایی ها و نیازهای خود، قرار دهد.
• ممکن است نواحی تصمیم بگیرند شماره تلفنهای NA را در فهرست راهنمای تلفنی منابع اجتماعی یا مراکز بحران قرار دهند. قرار دادن خط تلفن NA در فهرست این بخش ممکن است ناحیه را متحمل فرایند گسترده تری نماید، اما این کار می تواند اعتبار NA را به عنوان منبعی در اجتماع، افزایش دهد.
توانایی ما در رساندن مؤثر پیام NA، به سرویس دهی قوی خط تلفن محلی بستگی زیادی دارد. یک خط تلفن محلی قوی و مؤثر ما را در کمک به معتادان یاری می کند. خطوط تلفنی ما، فرصتی برای شکل دهی روابط بر پایه همکاری است و ممکن است برای افرادی که دارای پتانسیل عضویت در NA هستند، سودمند باشد.
خط تلفن NA یک خدمت است که با توجه به شرایط افراد دیگر، آن را ارائه می کنیم. در مشارکت های اعضاء شنیده ایم که برقراری اولین تماس آنها با خط تلفن NA، چگونه به آنها کمک کرده

که یا NA را بیابند یا اینکه دستیابی به انجمن را برای آنها مشکل تر نموده است.
توانایی ما در پاسخگویی به تماس گیرندگان با روشی نفوذ پذیر، محبت آمیز و مفید می تواند در پاک شدن و دستیابی یک معتاد یا پاک نشدن و عدم دستیابی او به بهبودی در معتادان گمنام، تفاوتی واقعی ایجاد کند. منابع
دوره آموزشی خط تلفن
نمودار گردش کار خط تلفن
پرسش و پاسخهای رایج(FAQ) : تجارب داوطلبان خط تلفن در مورد تماسها
روش ارجاع
فهرست ارجاع اجتماعی


کتابچه اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام
فصل نهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan